Emne: Værste oplevelse ved en rep. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er din værste oplevelse ved en rep.
Er den ting du indleveret ikke den samme du fik retur fra rep.
Har ødlagt den indleveret vare.
Fik den aldrig retur fra rep.
Og samme type oplevelser har du haft.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da være en katastrofe hvis noget hifi skulle trænge til en reparation. Sådan noget skal bare virke 
Edit: Jeg har haft 3 apparater (ud af afsindigt mange) til reparation gennem tiderne: Denon DCD S10 MKI. Rensning og ny laser efter sodskade. Ved HFK, hurtig og profesionelt. Denon PMA S10 MKII. Fik skiftet trafoer pga. brum. Ved HFK. Tog omkring 6 uger selv om de havde lovet 3 uger. Skulle selv ringe og følge op hele tiden. Creek OBH21. Kunne ikke trække mine hovedtelefoner. Ved Expert, Varde. Super hurtigt og profesionelt.
De to sidste solgt umiddelbart efter... __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et tidspunkt var et af stikkene på min Mission DAC5 D/A-konverter knækket, da jeg fik den tilbage fra rep. havde de formået at knække låsetapperne på frontpladen, så den var limet fast med 2-komponent lim... rigtig profesionelt arbejde ... da jeg kontaktede dem for at brokke mig, fik jeg beskeden "kan du bevise at den ikke var sådan, da vi fik den" __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en Pioneer DV454 DVD afspiller med læseproblemer, bev indlevet til laserdisken under reklamation, hvorefter de påstod at en rensning lige var sagen, men det var det ikke. Så nu døjes min forældre med den ;-). Magen til skodafspiller og skod service hos laserdisken skal man lede længe efter (bare min oplevelse). Man kan vel hellerikke tillade sig at forvente det store af en DVD til sølle 2k kr
Min SqueezeBox 2 gik død, sendte den retur til USA, en den blev væk i posten pga Slimdevices.com f**kede det op og gav mig en forkert adresse. De sendte dog en ny istedet, så top nice service i den sidste ende.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle nok havde gået i Aldi og købt din DVD afspiller
Hvis den ikke virker, kan man jo altid købe en ny hos Aldi med fredags indkøbne
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sendte min Kiss dvd-afspiller til Bj-trading hvor jeg havde købt den. Den ville ikke lukke skuffen op, og da jeg endelig f**k l**tet op, ved hjælp af de underlige tricks der er med disse dvd-afspillere, og fik installeret den nye firmwire var alt godt. indtil den blev slukket, så havde den resat sig selv igen.
Jeg indleverede den pga af dette. Jeg fandt så ud af at jeg havde begået den kæmpe store fejl, nemlig at undlade at klage over at der manglede en lille gummifod under afspilleren. Jeg så ikke dette som det store problem, da det ville koste både i arbejdskraft og porto hvis jeg begyndte at beklage mig, så det ville jeg ikke. Men det gjorde Bj-trading så til et problem, for så var det umuligt sikkert at KiSS kunne rep. min afspiller, for den lille gummidud manglede jo, (hvilket jo er fuldstændigt åndsvagt hvis de ikke skulle kunne det.) Heldigvis fik jeg en ny afspiller et par uger efter, jeg syntes dog at jeg fik en dårlig behandling, for ligeså snart jeg havde lagt pengene, kunne mine problemer med produktet ikke komme dem særligt ved.
Dårlig service, og ubehageligt at skulle gå og vente på om man ville få sit produkt tilbage i god stand, eller om man var blevet snydt.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Værste eksempel er vel min efterhånden gamle bærbare computere, som i det hele taget var en mandags model... Men det lykedes dog for værkstedet, én af de utallige gange den var til rep, at smadre en skruetrækker igennem kabinettet...?? Hvordan fanden de så end "kommer til" det? Og endda levere den tilbage med hul og skrammer over det hele. Jeg måtte selv påpege over for dem, at sådan så den ikke ud da jeg kom med den 
En anden og lidt mere humoristisk oplevelse havde jeg med Bilka, hvor jeg lidt for sjov skyld havde investeret i en af de hersens kinøjser dvd afspillere... Og jaaa... den brændte self. strømforsyningen under første afspilning, så min film sad fast i løbeværket. Og de havde sku endda sparet manuel eject knappen væk, så jeg måtte ta den med en tur i Bilka, for at få dem til at få min film ud af maskinen, og jeg måtte pænt vente i informationen, imens ekspedienten løb ned på deres "værksted" for at få min film ud. Da han så efter 15min. kommer tilbage med min film, med plastik fnidder over det hele, som nok hentyder at han havde skilt den ad med et koben... Sikke et fint værksted de har i Bilka? Men fair nok, min film fejlede ikke noget, og fik alle pengene tilbage 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden lille strategi, jeg har brugt et par gange, hvis jeg har været så uheldig at købe noget elektronik, som enten var DOA eller går i stykker inden for kort tid. Så har jeg spurgt butikken om jeg måtte ha lov at ombytte varen til modellen større, og så betale differencen... Det plejer de faktisk at være helt med på, for de tjener jo også på det, hvorimod de kun har mer udgift til administration og fragt osv. hvis de skal tage en garanti sag... Så man undgår netop de her 6 eller 10 uger uden apparatet, og man taber jo sådanset ikke noget, for man får self. den store model også ;-) Det er self. ikke så sjovt, hvis der er 20.000kr. i difference, men hvis det er 1000kr. eller mindre, så er det jo til at tage at føle på...
Har ihverfald virket de gange jeg har prøvet det 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
En anden lille strategi, jeg har brugt et par gange, hvis jeg har været så uheldig at købe noget elektronik, som enten var DOA eller går i stykker inden for kort tid. Så har jeg spurgt butikken om jeg måtte ha lov at ombytte varen til modellen større, og så betale differencen... Det plejer de faktisk at være helt med på, for de tjener jo også på det, hvorimod de kun har mer udgift til administration og fragt osv. hvis de skal tage en garanti sag... Så man undgår netop de her 6 eller 10 uger uden apparatet, og man taber jo sådanset ikke noget, for man får self. den store model også ;-) Det er self. ikke så sjovt, hvis der er 20.000kr. i difference, men hvis det er 1000kr. eller mindre, så er det jo til at tage at føle på...
|
|
|
Kommer vel an på hvad man får i kassen om måneden, som fattig studerende kan jeg kun beundre folk der har råd til at lave den finte 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
indleverer Nakamichi kassette pga. relæfejl, og værkstedet justerer som extra service azimuth, uden at reflektere over mine 100 bånd optaget med den tidligere indstilling (en 2-hoved maskine). Jeg kunne heldigvis selv stille tilbage, da Nak´s har en nemt tilgængelig skrue. Den spiller forresten stadig en gang imellem - på 23. år!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde i surround-æra'ens opstart en NAD 910 surround-dekoder. Efter et stykke tid begyndte volumen-kontrollen for center at opføre sig mærkeligt: Den lavede store hop i lydstyrken, dvs. den fulgte bare slet ikke left og right, som fint gik jævnt op og ned. Den kom to gange tilbage fra værksted med en faktura (dækket af garanti heldigvis) at der var skiftet nogle komponenter, men fejlen var der skam stadig. Sidenhen blev den solgt, med henvisning til fejlen.
Lige nu har jeg min Sanyo Z2 projektor til reparation hos Strax, men de kan ikke umiddelbart genskabe fejlen. Heldigvis har jeg dokumenteret den med billeder, og disse er blevet sendt til Sanyo for at høre om de kan genkende fejlen. Lige nu venter jeg spændt, resultatet kan vel spænde lige fra "gider vi ikke rode med, stik ham en ny" til "ikke dækket af garanti, koster spidsen af en rumraket"... Det kan ende med at blive min værste historie, håber det går godt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom da lige i tanke om endnu en god én...
Sidst i 80'erne skulle jeg "studere" til EDB assistent i Odense, og på daværende tidspunkt havde jeg et Radionette-anlæg (konfirmandos) og en Sony pladespiller. Indgangsstikkene på sådan en Radionette-tingest var DIN, så RCA-stikkene fra pladespilleren gik ind i et samle-kabel.
Da jeg så nåede til Odense hvor jeg skulle bo og fik sat anlægget op var der lige pludselig ikke lyd i den ene kanal. Transport-skade var naturligvis den indlysende tanke, og eftersom mine kundskaber ikke var meget bevendt dengang røg den ind til en elektronikforhandler (hifi-forhandler er over-the-top) med beskrivelse af fejlen.
Ugen efter var den klar, og vel hentet hjem blev den sat til Radionette'n; stadig manglende lyd i den ene kanal. Hmm... Så rodede jeg lidt med kablerne, og sandelig om ikke RCA-kablet ikke sad ordentligt fast i konverteringsstikket til DIN... Ikke noget man umiddelbart kunne se, men når man trykkede til (klik-fornemmelse) var stereo-lyden der igen.
Fakturaen, der så først kom godt et halvt år senere, viste at man havde udskiftet nogle komponenter, og det kostede vist nok omkring en 5-600 kr. Men hvad havde de egentlig gjort? De havde i hvert fald ikke løst mit problem, og en prøvelytning ville med det samme have vist dette.
Nåh, som sagt var jeg ikke så kundig dengang, og rygraden var heller ikke meget hævet over en våd karklud, så regningen blev betalt.
En anden "sjov" oplevelse var da min Scheu motorblok to gange brændte den medfølgende strømforsyning af. Dette blev "løst" med at jeg fik en Monacor strømforsyning, og den har da godt nok holdt fint indtil nu. Jeg fik også en ekstra Scheu strømforsyning med (nr. 3), men den røg - som de to første - efter en måneds tid. Fejlen kunne åbenbart ikke findes.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jazzman...
Jeg har også en Nakamichi LX-5 kassette, som jeg købte i 1982 for kr. 8.000,- normalprisen var den gang kr. 12.000,- Den har kun været til rensning og bias-justering 3 gange, ikke fordi den lød mærkeligt, bare fordi jeg syntes det burde jeg gøre jævnligt... den har altid bare spillet uden nogen form for problemer, den bliver nu ikke brugt så meget mere, faktisk kun når min gamle mor skal bruge et kassettebånd med lidt ny musik..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også en rigtigt god en. dog er det min lillebror og ikke mig der havde oplevelsen. Men synes lige i skal ha den alligevel. I febuar købte min lillebror et 32" Samsung M61 i den lokale Expert butik i Den by hvor han bor. Efter et par uger opdager han ike mindre end fem pixelfejl på tvet og han vælger derfor at kontakte samsung. De arrangerer at en fragt mand kommer og henter det og sørger for at det blir leveret til Strax service som samsung har en service aftale med, og de vil tjekke om der er fejl på tvet. Det skal lige siges at jeg selv har set fejlene og de var ganske tydelige. Min lillebror får at vide at der vil gå ca en uge inden han vil få svar. Da der går 8 dage tager han kontakt til Straxservice, og får at vide at der ikke er blevet kigget på det endnu men det vil blive ordnet i løbet af ugen. scenariet gentager sig og efter endnu ca 10 dage får de langt om længe kigget på det. De kan absolut ikke finde nogen fejl og har pakket det ned for at sende det retur. Min lillebror for at vide hvordan det er blevet testet og mener at det er blevet gjort forkert. Ham tager kontakt til samsung endnu en gang for at forhøre sig og de gir ham ret. Igen et opkald til Strax hvor de derefter pakker fjernsynet ud igen for at tjekke det endnu efter de retningslinier som samsung har udstedt. De kan stadig ikke finde nogen fejl og efter sammenlagt cirka halvanden måned modtager han et tv fra Strax service, hvor foden er tapet fast med gaffatape uden på kassen og på selve panelet er der også sat gaffatape og nede i hjørnet er der kommet en del ridser der tyder på en ret hårdhændet behandling. Til sidst bliver der taget kontakt til den lokale Expert i et sidste forsøg på at løse problemet. Inden for kort tid havde min lillebror et nyt fjernsyn. Det var sgu rart med nogen der ved lidt om hvad service er.
Synes blot det er rystende at det kan lade sige gøre fra Strax´s side, at levere en så dårlig service som de gjorde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbs1979 skrev:
| Synes blot det er rystende at det kan lade sige gøre fra Strax´s side, at levere en så dårlig service som de gjorde. |
|
|
Adv, nu bliver jeg da helt nervøs. Det lader dog til at serviceteknikeren har taget kontakt til Sanyo, så jeg håber det går.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE. Jeg havde en engang en Sanyo Z2 der fik en "dustblop" på panelet. Jeg havde købt den brugt af en gut på sjæland. Han havde selvfølgelig købt den i en kbh-butik og da jeg alligevel skulle til kbh tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne indlevere den til service/rensning gennem dem. Som sagt så gjort(desværre). For da der var gået 14 dage havde jeg stadig ikke hørt noget. Jeg kontaktede butikken som ringede til værkstedet. Jeg fik så den sædvanlige smøre om sygdom osv. endnu 14 dage gik og jeg kontaktede dem igen. Ekspidienten jeg talte med første gang kunne OVERHOVEDET ikke forstå jeg ikke havde modtaget den endnu. så han ringede igen til værkstedet. Så var beskeden at de ville kigge på den inden for de næste par dage. Hvordan fanden kan det tage så lang tid , bare at få kigget på den???. Nå men endnu en uge gik uden noget skete. Men så ringede de fra butikken at nu havde de modtaget den og de ville sende den straks. Fint tænkte jeg, for nu vidste jeg sgu da i det mindste hvor den var. Men men men, Der gik 1-2-3 dage uden nogen pj kom. Jeg ringede til butikken, der ikke tog den. Jeg blev ved. Til sidst ringede jeg fra min arbejdsmobil og de tog den med det samme. han fortalte mig at nu var den blevet pakket(wow, allerede efter 3 dage ) og ville nlive sendt samme dag. Næste dag modtog jeg så pakken. Dog var den ikke i original emballage som jeg havde afleveret den i . Hvad fanden tænkte. Den kom i en køletaske . Godt arrig over at have mistet den originale emballage pakkede jeg projektoren ud og kanstaterede at den var totalt støvet og ridset. Først var jeg lige ved at gå bagover af raseri(og der skal ellers meget til) indtil det pludselig slog mig. DE HAR KRÆFTÆDEMIG SENDT DEN FORKERTE PJ. Hvor var så min????? Jeg kontaktede butikken der ikke fattede en bjælde indtil jeg talte med en af de andre ekspedienter. "NÅÅÅRRRHHH, jamen det et tonnys PJ du har fået" Jamen hvad fanden kan jeg bruge det til, hvor er min??? Ja, det vidste han da ikke . Næste dag ringede de og sagde at nu havde de fået min pj og de ville sende den med det samme. Det gjorde de så for jeg havde den agen efter. Nu skulle alt så være i den den skønneste orden. næste dag sætter jeg så Z2eren til og til min store forbavselse ser jeg at den store "dustblop" på størrelse med en tennisbold stadig er der  . jeg kontakter så butikken 2 dage efter jeg har modtaget den og fortæller dem(godt arrig) om problemet. De kontakter endnu engang værkstedet og får at vide at de skam har renset panelerne og ikke konstateret noget, hvilket vil sige at de ikke engang har haft den sat til for at se om deres rep. har hjulpet. Hold kæft en flok amatører. Det ender med at jeg giver op og sælger Z2eren for en slik
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
| HEHE. Jeg havde en engang en Sanyo Z2 der fik en "dustblop" på panelet. |
|
|
Puha, den tager sgu' lige godt førstepræmien 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
Kommer vel an på hvad man får i kassen om måneden, som fattig studerende kan jeg kun beundre folk der har råd til at lave den finte 
|
|
|
I know, og det er da heller ikke fordi jeg selv er millionær... Men på IT udstyr som jeg har prøvet med et par gange, der er der somregel ikke den store prisforskel imellem modellerne. Men man må jo self. også gøre op med sig selv om det er noget man vil forsøge ;-) men det kan jo være meget belejligt i visse situationer...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min værste oplevelse var da Dansk Audio Teknik skulle skifte en terminal på min PPA 300 amp. Det tog dem ikke mindre end 1,5 måned at udføre denne ene lodning. Først fik jeg ikke nogen rep-seddel, siden forsvandt forstærkeren på mystisk vis for siden at dukke op i sikker behold på værkstedet, som så synes at 1,5 måned er rimelig ventetid for at lave en lodning eller to.
Kronen på værket blev da jeg så endelig skulle afhente vidunderet i frisk tilstand. Da lukkede butikken 10 min før tid, trods det faktum at de VIDSTE at jeg var på vej med hvinende dæk gennem københavns myldretidstraffik. Da jeg endelig dukkede op 3 minutter før lukketid 17.30, var butikken mørk og forladt. Da jeg så begyndte at stable mig op hos KT Radio, blev man enige med sig selv om at jeg efter 1,5 måneds ventetid og en regning på over 1000,- kr for skift af to billige terminaler måske burde udlevere den forstærker jeg for længe siden havde indleveret.
Jeg er et fredeligt menneske, men på det tidspunkt var jeg røget i luften hvis ikke man havde åbnet butikken igen, for at give mig min ejendom tilbage..
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
indleverer Nakamichi kassette pga. relæfejl, og værkstedet justerer som extra service azimuth, uden at reflektere over mine 100 bånd optaget med den tidligere indstilling (en 2-hoved maskine). Jeg kunne heldigvis selv stille tilbage, da Nak´s har en nemt tilgængelig skrue. Den spiller forresten stadig en gang imellem - på 23. år! |
|
|
Jeg havde en tilsvarende oplevelse med en afsindigt dyr Denon kassette også med relæ fejl. De havde ikke bare pillet ved azimuth men fejljusteret hele mekanikken. Den blev aldrig rigtig god igen
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|