| Forfatter |
|
A-torsten Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været nede hos den lokale fona for at lure på fladskærmstv... Fik et temlig godt tilbud.... 33% af prisen, men så sku jeg, som jeg forstod det, købe en tillægsforsikring til 1500 for 5 år....
Men er den forsikring noget værd ? Nogle erfaringer....?
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været oppe i kontanten på DR1, de mente ikke det var pengene værd. Fordi de første 2 år har du garanti ifølge købeloven. Og den dækker det du har brug for.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem det pis, intet værd....
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
trutta skrev:
| Det har været oppe i kontanten på DR1, de mente ikke det var pengene værd. Fordi de første 2 år har du garanti ifølge købeloven. Og den dækker det du har brug for. |
|
|
Nix, der er ingen garanti i købeloven, kun 2 års reklamationsret. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
A-torsten Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er med på at der er 2 års reklamationsret.. Men hvad med de sidste 3 år som en Fona forsikring giver... Er den slet ikke penge værd..?
Kom gerne med erfaringer....
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en afvejning, også i forhold til nyprisen på fjernsynet.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
trutta skrev:
| Det har været oppe i kontanten på DR1, de mente ikke det var pengene værd. Fordi de første 2 år har du garanti ifølge købeloven. Og den dækker det du har brug for. |
|
|
Nix, der er ingen garanti i købeloven, kun 2 års reklamationsret. |
|
|
NIX. Iflg. købeloven har du ved forbrugerkøb 6 mdr. garanti, derefter 18 mdr. reklamationsret. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NUL - du har ikke garanti på en disse.
Der er 24 måneders reklamationsret med en 6 måneders formodningsregel i starten.
Garanti jvf. Forbrugerrådet:
"Forbrugere og erhvervsdrivende blander ofte begreberne 'garanti' og 'reklamationsfrist' sammen, men det er ikke det samme. En garanti er en
særlig service - et løfte, som ligger ud over købeloven, og som aldrig kan begrænse de rettigheder, forbrugeren har efter købeloven. For at man
kan kalde noget for en garanti, skal det stille forbrugeren væsentligt bedre end man er stillet efter købeloven, eksempelvis ved at tilbyde en adgang
til at få varen repareret gratis i 5 år."
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Jesper Juul skrev:
trutta skrev:
|
|
|
|
NIX.
Iflg. købeloven har du ved forbrugerkøb 6 mdr. garanti, derefter 18 mdr. reklamationsret. |
|
|
Hold nu op med alle de forkerte påstande, det har efterhånden været oppe så mange gange. Men siden du nu påstår det, kan du så ikke lige vise hvor der i købeloven er nævnt noget som helst med garanti bare én eneste gang? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Scherer skrev:
Jesper Juul skrev:
trutta skrev:
| Det har været oppe i
kontanten på DR1, de mente ikke det var pengene værd. Fordi de første 2
år har du garanti ifølge købeloven. Og den dækker det du har brug
for. |
|
|
|
|
NIX.
Iflg. købeloven har du ved forbrugerkøb 6 mdr. garanti, derefter 18 mdr. reklamationsret. |
|
|
Hold
nu op med alle de forkerte påstande, det har efterhånden været oppe så
mange gange. Men siden du nu påstår det, kan du så ikke lige vise hvor
der i købeloven er nævnt noget som helst med garanti bare én eneste
gang?
|
|
|
Fair nok at det ikke er formuleret sådan i købeloven...men vis mig en forhandler der ikke tolker det som 6 mdr. garanti!
Bevisbyrden ligger hos forhandler, der skal bevise at manglen ikke var
der ved salget og det er kommet ved ukorrekt brug. Derfor formoder man
altid at manglen var der ved købstidspunktet, såfremt manglen kommer
indenfor de første 6 mdr.
EDIT: Alternativt
vil jeg gerne se en dom/afgørelse hvor forbrugeren har tabt en
reklamation indenfor de første 6 mdr. efter købet og hvor der ikke er
påvist mislighold fra forbrugers side.
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forsikring er jo ikke nødvendigvis en erstatning for garanti/reklamation, men nærmere en ekstra tryghed på produktet og dækker udefra kommende skader hvilket ingen garanti gør. Typisk koster 5 års forsikring på en fladskærm til omkring 15.000,- ca. 1500.- , det er efter min mening penge godt givet ud, hvis apparatet skal på værksted er det hutigt det dobbelte eller mere i pris af hvad en forsikringen koster.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
En forsikring er jo ikke nødvendigvis en erstatning
for garanti/reklamation, men nærmere en ekstra tryghed på produktet og
dækker udefra kommende skader hvilket ingen garanti gør. Typisk koster
5 års forsikring på en fladskærm til omkring 15.000,- ca. 1500.- , det
er efter min mening penge godt givet ud, hvis apparatet skal på
værksted er det hutigt det dobbelte eller mere i pris af hvad
en forsikringen koster.
M.v.h. Strong |
|
|
Man skal blot huske at nærlæse sine forsikringspapirer da en alm. indboforsikring faktisk rækker langt.
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt... Har man en udvidet indbo med særlige bestemmelser for elektronik så kan man undlade en produktforsikring, men en almindelig indbo dækker ikke hvis din fladbasse står af helt af sig selv...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med lidt hovedregning må du hurtigt kunne regne prisen ud på skærmen: 33% af den oprindelige pris plus forsikringen i 5 år. Hvis dette er billigere end hvad tilsvarende skærme koster er det et godt tilbud. Personligt vil jeg ikke betale extra for en forsikring - hvis de kan leve af at sælge forsikringer, lever jeg endnu bedre af at spare pengene til evt reperationer der måtte komme. Hvis du ikke har problemer inden for det første år tror jeg heller ikke på at skærmen bryder sammen inden for de næste 4 år.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
A-torsten skrev:
Er med på at der er 2 års reklamationsret.. Men hvad med de sidste 3 år som en Fona forsikring giver... Er den slet ikke penge værd..?
Kom gerne med erfaringer....
|
|
|
Uden at tænke på lovgivning og alt det der som folk har lært fra kontant og andre vildledende programmer, ville jeg vælge en forsikring på sådan et produkt.
Fladskærms teknologien er i en rivende udvikling, der er ingen der ved om det panel der sidder i den du har tænkt dig at købe vil virke om 5 år, hvis den holder 24 måneder er vi ud over alt det lovgivningspjat, så står vi med et tv hvor panelet kan dø uden andre til at betale end dig.. når man smider 10k+ for et tv ville jeg synes det var fedt at vide man i det mindste kunne se tv i 5år for de penge.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
A-torsten Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input...
Jeg har nu købt mit Samsung LE-32R72B m forsikring.... Kom af med 1300 for forsikringen...
Besluttede mig ud fra, at tv´et vil være nemmere at sælge om fx 2½ år, hvis der stadig er lidt "garanti" tilbage, og så er der med sådan en forsikring altid lidt hjælp af hente til evt reperationer efter de 2 år er gået..
Iøvrigt kan jeg lige nævne af Samsung LE-32R72B er et super tv.. Det er jeg sku glad for ;)
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillægsforsikringer er radiobranchens store guldæg! De tjener boxen på det! Har oplevet i forbindelse med køb af en laptop på tilbud i EL-Mutanten, at sælgeren endte med at blive p***e-sur, fordi vi ikke var interesseret i en tillægsforsikring. Faktisk så sur, så det var tæt på han slet ikke ville sælge den. Sikkert fordi han solgte laptop'en med underskud, men i håb om at kunne tjene på en forsikring i stedet.
Det samme gælder Deres kvik-lån. Min mor var ude for at shoppe et fladskærms-TV, og kunne praktisk talt ikke få lov at betale kontant. Sælgeren blev ved med at snakke om kvik-lån (Med 30% rente). Det endte med hun skred, og købte TV'et 200 kroner dyrere et andet sted, men fik til gengæld lov til at betale det kontant.
Husk på, at denne verden er styret af penge, så når en sælger har et "tillægsprodukt" til det produkt du er interesseret i, som virker alt for godt til at være sandt, så er det ofte tilfældet. Han sælger ikke en forsikring for din skyld, men fordi han scorer kassen på det. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft brug for en tillægsforsikring i Fona, og der var ingen problemer. Så jeg kan kun sige for. Men om rep. var dyrere end forsikringen ved jeg ikke. Så det er vel op til en selv. Om man tror at en evt. rep. vil være dyrere end forsikringen.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy S. skrev:
| Med lidt hovedregning må du hurtigt kunne regne prisen ud på skærmen: 33% af den oprindelige pris plus forsikringen i 5 år. Hvis dette er billigere end hvad tilsvarende skærme koster er det et godt tilbud. Personligt vil jeg ikke betale extra for en forsikring - hvis de kan leve af at sælge forsikringer, lever jeg endnu bedre af at spare pengene til evt reperationer der måtte komme. Hvis du ikke har problemer inden for det første år tror jeg heller ikke på at skærmen bryder sammen inden for de næste 4 år. |
|
|
Problemet er at du kun har et eksemplar, mens forsikringsselskabet måske har tusind.
Du kan jo sige det samme om kasko forsikringer på biler f.eks. Hvem tør undvære det på en bil til 100.000 eller mere?
Og kaskoforsikringer på biler tjener de jo styrtende på.
Personligt er det lidt efter produkt om jeg tegner deres ekstraforsikring.
Jeg har tegnet på bærbar computer f.eks. Mens jeg på anlæg iøvrigt ikke forventer at spilde øl, vand vin - tabe det eller lign.
Jeg vurdere derfor min risiko til alene at dreje sig om jeg har været uheldig og fået et mandagsprodukt. Håber den sparede præmie hjælper mig over evt. reparationsudgifter __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
ghan Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en væg hos El-giganten i Kolding hænger der en fladskærm, som et barn har slået på, med en Duplo legoklods! Salgsreklame godt nok, men kunden fik da et nyt fjernsyn betingelsesløst!!
Gert
|
| Til top |
|
| |