Forfatter |
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg har købt noget udstyr i USA (eller næsten da), vil jeg høre om I har et trick til at få det til landet uden at skulle betale told og moms.
Jeg er klar over, at man kan skrive et lavere beløb på toldsedlen, men er det så muligt at forsikre forsendelsen for et højere beløb ved siden af? Jeg har ikke lige lyst til at sende et dyrt stykke udstyr med et forsikringsbeløb på 450kr. På den anden side har jeg heller ikke lyst til at betale de ekstra 30-35% som told og moms ca. løber op i.
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pascal
Jeg har hørt noget om at man kan få varen sendt som en gave men ved ikke om de hopper på den ellers kender jeg ikke andre tricks, men der må da være nogen der har nogle gode tricks..
__________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var også det jeg tænkte. Det er nogle sure penge at skulle af med, synes jeg.
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er træls og det er næsten helt sikkert at de fortolder varen hvis det er en større ting du køber, har kun været heldige med nogle DVD film men har heller aldrig bestilt andet.. __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, nu kan jeg ikke huske tråden, men der var vist en eller anden undtagelse som gjorde at man ikke kunne sende dyrt hifiudstyr som gave..
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået sendt en dvd-a skive fra Canada, hvor firmaet (uden min opfordering) havde skrevet "gift" på pakken... Den blev fortoldet alligevel, så jeg tror IKKE de hopper på den...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke noget med at computer tilbehør har en lavere moms... kunne man ikke "camouflere" det lidt? pakke det ind som normalt, og derefter lade indholdet blive beskrevet som et eller andet computergejl.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2003 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da umiddelbart som en mulighed. Jeg kontakter lige told og skat i morgen, så må de kunne svare på det.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Da jeg har købt noget udstyr i USA (eller næsten da), vil jeg høre om I har et trick til at få det til landet uden at skulle betale told og moms.
Jeg er klar over, at man kan skrive et lavere beløb på toldsedlen, men er det så muligt at forsikre forsendelsen for et højere beløb ved siden af? Jeg har ikke lige lyst til at sende et dyrt stykke udstyr med et forsikringsbeløb på 450kr. På den anden side har jeg heller ikke lyst til at betale de ekstra 30-35% som told og moms ca. løber op i. |
|
|
Pas på med hvad du skriver herinde .
Husk på du bor i DK .
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få tingene tilsendt i industri ferien der er der ikke så mange på arbejde og de kan ikke nå at kontrollere alle forsendelser jeg "kender" en der har fået 50% af pakkerne igennem i denne periode. Andre jeg "kender" får butikkerne til at skrive en lille værdi på pakkerne så skal du jo heller ikke betale så meget men du har jo blot været god til at forhandle prisen, ulempen herved at hvis pakken forsvinder så får du kun det lille beløb i erstatning men den jeg kender der har bestildt i f.eks. USA der har ingen mistet en pakke endnu.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2003 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Husk på du bor i DK .
|
|
|
Ja danskernes ufattelige smålighed viste sig jo tydeligt i Robinson finalen i går aftes. Det er simpelthen sørgeligt.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2003 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Få tingene tilsendt i industri ferien der er der ikke så mange på arbejde og de kan ikke nå at kontrollere alle forsendelser jeg "kender" en der har fået 50% af pakkerne igennem i denne periode. Andre jeg "kender" får butikkerne til at skrive en lille værdi på pakkerne så skal du jo heller ikke betale så meget men du har jo blot været god til at forhandle prisen, ulempen herved at hvis pakken forsvinder så får du kun det lille beløb i erstatning men den jeg kender der har bestildt i f.eks. USA der har ingen mistet en pakke endnu. |
|
|
Ja det er nemlig det. Det er en forsvindende lille del af forsendelserne, der forsvinder, men det ville nu også være ekstremt bitter at smide flere tusind kroner lige lukt i skakten.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
jensen skrev:
Husk på du bor i DK .
|
|
|
Ja danskernes ufattelige smålighed viste sig jo tydeligt i Robinson finalen i går aftes. Det er simpelthen sørgeligt.
|
|
|
ja du skulle bare vide .
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på at man kan narre told & skat ;o).
1.) Gaver bliver fortoldet.
2.) Brugte varer bliver fortoldet.
Pkt. 1 og 2 er bekræftet af told & skat.
3.) Det nytter ikke at skrive en lavere værdi på tolddeklarationen på pakken, for dem der toldbehandler åbner såmænd pakken. Hvis der er en faktura med et beløb der er forskelligt fra det der er angivet på tolddeklarationen uden på pakken (værdien), jamen så bliver det fakturabeløbet der bliver udgangspunktet for toldberegningen (fakturaen kan/vil sælger ikke "forfalske" ved at skrive et lavere beløb på). Hvis sælger undlader at ligge en faktura i pakken, så har toldbehandleren lov til at beholde pakken indtil de har set en ordrebekræftelse fra modtager af pakken, der dokumenterer værdien .
Pkt 3 har jeg selv oplevet ;o)
Så jeg tror det er utopi. Man kan selvfølgelig være heldig, men det er nok mest de små pakker der får lov at smutte igennem.
mvh
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2003 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en kommentar.
Gaver bliver kun fortoldet, hvis beløbet er over 45 euro.
|
Til top |
|
|
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Lige en kommentar.
Gaver bliver kun fortoldet, hvis beløbet er over 45 euro.
|
|
|
Jah, det er rigtigt at gaver kun bliver fortoldet hvis bebeløbet er over 45 €, men det er kun privat personer (ikke virksomheder/forretninger), der kan sende gaver....
Mvh Galver
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fed" Tråd ! I sidder bare og diskuterer hvordan man bedrager samfundet... men samfundet er jo også "bare" os alle sammen....
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
"Fed" Tråd ! I sidder bare og diskuterer hvordan man bedrager samfundet... men samfundet er jo også "bare" os alle sammen....
|
|
|
  Rart at se de ikke er alle der er lige anløbne...  
/U.
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vor nuværende statsminister lavede engang med en vis TDC Dyremose-skjuleskat noget temmelig ulovligt AMBI. Så er der nogle svenskere der i disse dage udstiller de lommepenge de har lagt til side til sig selv (hvad mon de spiller på?), gå en tur på Christianshavn eller Skovshoved og funder lidt på hvem der betaler huslejen i de bedste lejligheder.
Er egentlig enig med Sillesen, men man har sgu svært ved og mande mig op til at være forarget. Når jeg køber i US så er det med tab og vind med samme sind. Når tolderen pakker mine fine vinylkøb ud, får han tårer i øjnene når han ser de smukke Buddy Tate, Lester Young, Maria Callas, Big Bill Broonzy, Svatoslav Richter, og sender videre. Er det en umusikalsk stodder følger der et girokort med.
That’s life. 
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Er egentlig enig med Sillesen, men man har sgu svært ved og mande mig op til at være forarget. Når jeg køber i US så er det med tab og vind med samme sind. Når tolderen pakker mine fine vinylkøb ud, får han tårer i øjnene når han ser de smukke Buddy Tate, Lester Young, Maria Callas, Big Bill Broonzy, Svatoslav Richter, og sender videre. Er det en umusikalsk stodder følger der et girokort med.
That’s life. 
|
|
|
Høhh SES, du har pligt til selv at anmelde de pakker der slipper igennem toldbehandlingen (altså kun dem som skulle have været toldbehandlet).
Det husker du for eftertiden - ikke? 
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|