Forfatter |
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om denne rubrik osse indeholder plade-butikker ?
Anyway....
Vil bare lige udsende en lille advarsel :
Pas på med at handle i GUF !!... Købte en DVD plade hos dem og den kunne min afspiller ikke rigtig lide. Derimod kunne de sagtens afspille den i butikken. Så jeg blev sendt hjem med en ny plade og samme problem opstod. De mente at det var min laser den var gal med, men jeg har nu osse selv en teori. Måske har hele forsendelsen af denne plade én bestemt fejl. Nogle maskiner ryger i fælden, mens andre blot springer henover (Nogen er mere følsomme end andre).
Så stod vi der..... Ekspedienten kiggede blot på mig. Og jeg sagde blot :"Jamen, hvad så??"
"Jamen, så har du et problem!"
"Niks, Karl Smart!, her er kvitteringen, jeg har krav på en refundering i form af en anden udgivelse"
Jeg måtte stå i over en halv time og diskutere med dem. Det endte med at min DVD afspiller blev kaldt noget værre l**t...
Hold jer væk !!! __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke DVD plade var det og hvilken DVD Afspiller har du?
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål Crede.
hvis det nu var fx. en Cambridge DVD300 eller en Pioneer DV656, hvilken plade kan jeg så heller ikke spille?
Kan man evt. få at vide hvilken afd.af GUF, Osteskærer var inde i?
Mvh. Jens/Modifix, - der hidtil kun har aft problemet med et par plader og en enkelt afspiller.
(Pioneers DVL-kombi med The Mask og visse undermenyer på StarWars II) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
den replik med at "din laser er i stykker" er jo en standard udmelding for at de kan få ret, ofte siger kunden nåh, og går igen.
Guf!? det siger mig et eller andet... det kan ikke have været positivt siden jeg ikke kan huske mere ... kan I ikke hjælpe min hukommelse?
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
GUF = uafhængig (hvad det så end betyder) storkøbenhavnsk kæde
af musikforretninger. Vist noget i stil med det der hedder "stereo
studio" i resten af landet (har jeg hørt!).
/U.
PS: Jeg er slet ikke sikker på at overhovedet har krav på at få
pengene tilbage hvis pladen kan afspilles på andre afspillere end din
egen...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis varen ikke fejler noget, så kan man ikke gøre krav på ombytning, erstatning etc. kbl. §78 svjh.
tak for opdateringen til min hukommelse, jeg tror jeg kender butikken... og ja vi har stereostudio herovre...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe butikkens afspiller ikke viser fejl på pladen er det sådan set også svært for dem at konkludere andet end at problemet sagtens kunne være hjemme i din maskine!
Teorien omkring at hele forsendelsen skulle være defekt ved afspilning i bestemte maskiner (fordi din maskine tilfældigvis døjer) lyder mere som en paranoid teori - er det svært for dig at erkende at din maskine sagtens kunne have en svag laser?? Det er rent faktisk det første der sker når laseren bliver/er svag, nemlig at den halter på nogle plader, døjer med at tracke kapitelnumrene osv. og i nogle tilfælde slet ikke vil tage pladerne! Maskinen behøver ikke være 10 år gammel for at have en ringe laser, så.....! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 22 December 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din afspiller ikke fejler noget, og dvd'en ikke kan afspilles, pga af eks. kopisikring har du krav på at få refunderet dine penge idet det betragtes som en mangel!!
Men man kunne jo fristes til at tro det var sådan en fætter med RCE - og ostefyren har en billig regionsfri dvdafspiller, så er det jo ikke Guf's problem..Men det er selvfølgeligt blot gætteri - for kunden har jo som bekendt altid ret - eller har han
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 22 December 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
falk skrev:
Hvis din afspiller ikke fejler noget, og dvd'en ikke
kan afspilles, pga af eks. kopisikring har du krav på at få refunderet
dine penge idet det betragtes som en mangel!! |
|
|
Det er ikke sikkert. Hvis der står på pladen at den er kopibeskyttet
og at den ikke kan afspilles på alle afspillere (det gør der på mange
af dem), så er der så vidt jeg husker ikke tale om en mangel, fordi
producenten har oplyst dig om at der kan være problemer.
(Derfor kan det da godt være at du kan få pengene igen hvis du
brokker dig tilstrækkelig længe, du har bare ikke krav på det!)
/U.
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 23 December 2003 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt at en jurist fra forbrugerinformationen har udtalt at kan en cd ikke afspilles pga kopisikringen betragtes det som en mangel, ligesom at kan en cd som ikke er mærket med kopisikret, ikke kopieres er det også en mangel..
men jeg faldt over noget interessant som gør alle disse love overflødige, idet man aldrig kan bevise om du har taget et ulovligt kopi:
"Pladeselskabet EMI er på det seneste begyndt at indbygge kopisikringer i selskabets nye musikudgivelser på cd. Den pågældende kopisikring forhindrer, at der kan fremstilles en digital kopi, men forhindrer ikke forbrugeren i at fremstille en analog kopi på en blank cd, et kassettebånd eller lign. En sådan analog kopiering indebærer således ikke omgåelse af den tekniske kopispærring. Det vil også være lovligt til privat brug efterfølgende at digitalisere den analoge kassettekopi i overensstemmelse med lovens § 12, stk. 2, nr. 5. " 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 December 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD skiven er Depeche Mode 101 og min DVD er Harman DVD25.
Har man bonen med, mener jeg dog man kan få ombyttet varen. Og de gik da osse med til det, så.....?
Det var GUF i City2 i Høje Taastrup...... __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 25 December 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
Det var GUF i City2 i Høje Taastrup......
|
|
|
Dér er jeg blevet kaldt "idiot".... ..
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 25 December 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor finder vi os egentlig i"videnniveau'et"i de store kæder?
Det kan da ikke være fordi De har"varen",eller den nødvendige viden om musik..
Hvem er jeres foretrukne musik-specialforretninger ude i virkeligheden? mine kan være fx.Rockuglen og Casablanca..
Mvh. Jens/Modifix, - der fik hele tre nye skiver musik til jul.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
WhoCutTheCheese skrev:
Det var GUF i City2 i Høje Taastrup......
|
|
|
Dér er jeg blevet kaldt "idiot".... ..
|
|
|
Det kommer ikke bag på mig. Der stod en lille knægt derinde og spurgte efter Jay-Kid. Ekspedienten vendte simpelthen det hvide ud af øjnene.
Den bedste service jeg endnu har fået er Øresneglen inde på toftegaards Allé. De fyre der står derinde, er fuldstændig elektriske. Udover det, er de ikke blege for at spille noget for dig, som minder lidt om den plade du netop har købt. Dén butik udvider virkelig din musik-horisont!! __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en GOD oplevelse at fortælle om GUF på Nørrebrogade.
Forleden kom jeg forbi og faldt over Kashmir - Zitilites på vinyl. Den er i vinylversionen fordelt på to 180 grams vinylplader. Da jeg kom hjem blev jeg lidt skuffet over at overfladestøjen på plade et var ret markant. Værre var det dog da jeg ville spille plade to. Den så nemlig helt forkert ud. Som følge af en matricefejl var kanten totalt flosset.
Øv, jeg var altså nødt til at tage derned igen . Deres reaktion: ingen problemer, du kan få dine penge retur, men vi kan også kigge de eksemplarer Zitilites vi har på vinyl igennem og se om der skulle være nogen der måske ser tilfredsstillende ud. Jeg vil tro at vi kiggede 12-14 plader igennem før vi fandt to (individuelt udvalgte) der så tilfredsstillende ud. Dem tog jeg så med hjem.
Igen problemer med overfladestøj og denne gang var den ene plade tilmed ret bulet. Derfor - derned igen.
Deres reaktion var igen - ingen problemer, pengene retur eller du kan prøve en sidste mulighed, vi har nemlig fundet et eksemplar vi overså sidst som vi synes ser ud som det pæneste af alle dem vi har kigget på. Nu var jeg så imidlertid blevet træt af det og opgav og ingen problemer - jeg fik mine penge retur.
Det skal siges at det altsammen skete på den selvsamme eftermiddag. Jeg har ikke haft problemer de andre gange (få gange skal det dog siges da jeg ikke køber ny musik ret ofte pga. jeg ikke har råd) jeg har handlet i den GUF og vil derfor ikke afvise at der en anden gang kan opstå problemer med servicen.
Men denne oplevelse tæller i hvert fald på den GUF forretnings pluskonto 
VH Jeppe __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
Til top |
|
|
inshallah Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
DVD skiven er Depeche Mode 101 og min DVD er Harman DVD25.
Har man bonen med, mener jeg dog man kan få ombyttet varen. Og de gik da osse med til det, så.....?
Det var GUF i City2 i Høje Taastrup...... |
|
|
Er det faktisk ikke sådan at denne DVD rent faktisk er fejlbehæftet..? Jeg har ligeledes et afspilningsproblem, og har hørt at en del af sendingen er behæftet med en fejl.
Axel music benægter det dog pure. Og min afspiller er sjovt nok også en HK-dvd25
|
Til top |
|
|