Forfatter |
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, der har jeg købt meget, undrede mig også over de meget lave priser. Men forklaringen er jo ganske fornuftig, dog er deres forretningsmetoder umoralske, og derfor vil jeg afholde mig fra at købe mere der.
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det umoralske i det.
Jeg kan til enhver tid gå på www.amazon.com (USA) og bestille mine cd'er enkeltvis og på den måde måske knibe dem ned under bagatel grænsen (dollarkursen er lave i øjeblikket) og opnå samme effekt. cd-wow er bare så venlige at gøre det for kunden.
Jeg undrer mig derimod over at bagatelgrænsen i DK er så meget lavere end Sverige og England. "Får at beskytte de danske virksomheder" står der, men jeg troede regeringen var interesseret i så meget konkurence som muligt.
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke tale om konkurrence, da de danske butikkers indkøbspriser på CD'er ligger under hvad de koster på CD-WOW. Jeg kan sagtens se det umoralske i det, selvom det måske ikke ligefrem er ulovligt. At du kan gøre det samme ved www.amazon.com gør det jo ikke mindre umoralsk vel? 
Det giver færre danske arbejdspladser og ringere betalingsbalance, da du ligger dine penge i udlandet i stedet for DK. De eneste der kan betale for dette, er såmend os selv.
At jeg så selv ikke er en skid bedre end at jeg også flittigt bestiller hjem fra CD-WOW er en anden sag. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Der er jo ikke tale om konkurrence, da de
danske butikkers indkøbspriser på CD'er ligger under hvad de koster
på CD-WOW. |
|
|
Du mener at de dansk butikkers
indkøbspriser er højere end cdwows priser, ikke? (for det er de!).
/U.
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er så bedst, købe cd'er på cd-wow eller hente dem som mp3?
Tidligere, hentede det meste af mit musik som mp3 indtil jeg fandt cd-wow, nu køber jeg 99% af mit musik hos dem (pga kvaliteten)
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, for jeg forstår virkelig den branche der har slået fast med 7" søm "Vi sagsøger dig langt ind i helvede" og den meget morsome reklame med teksten "hvormange advokater kan der være på et børneværelse?" 
Moralen er virkelig i forfald hvis man tidligere har downloadet ulovlige mp3'er. 
Der er ikke noget ulovligt ved at handle hos www.cd-wow.com endnu, men rent moralsk vil jeg mene at man har et problem ved at omgåe afgifter, told og moms som der er beskrevet i artiklen. Men det hul bliver lukket, det står der jo imellem linjerne.
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Der er jo ikke tale om konkurrence, da de danske butikkers indkøbspriser på CD'er ligger under hvad de koster på CD-WOW.
|
|
|
Jo det er da konkurrence. Bilka køber billigere ind end den lokale købmand (formodentlig fordi Bilka køber større partier), derfor kan der da sagtens være konkurrence mellem Bilka og den lokale. den lokale skal blot ikke konkurrere på prisen, men måske udbud af special-varer og service.
Hvis de danske musikbutikker ikke kan købe ind til samme pris, må de finde en anden parameter at konkurrere på
rune-nielsen skrev:
Jeg kan sagtens se det umoralske i det, selvom det måske ikke ligefrem er ulovligt. At du kan gøre det samme ved www.amazon.com gør det jo ikke mindre umoralsk vel? 
Det giver færre danske arbejdspladser og ringere betalingsbalance, da du ligger dine penge i udlandet i stedet for DK. De eneste der kan betale for dette, er såmend os selv.
|
|
|
Ja det er dårligt for samfundsøkonomien, men umoralsk synes jeg bestemt ikke det er. Så er det jo også umoralsk at køre til grænsen og handle øller .
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må trods alt være bedre at betale lidt for musikken fremfor slet
ikke noget!
/U.
PS: Derfor synes jeg nu alligvel at det bliver lidt trættende at høre på
at pladeselskaberne laver denneher....
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom lige til at tænke. DVD'erne der inde er da ikke ret meget billigere end end i danmark? ca. 30-40 kr.
Cd er der imod meget billigere...
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check hk siden, der snakker vi nok om mere end 30-40 kr
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm. Hvor meget er det at en HK$ er værd? er det ikke ca. 0.8 kr.? for hvis det er det, så er de ikke ret meget billiger, eller så er det mig der er meget dårlig til mat. :P
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Det må trods alt være bedre at betale lidt for musikken fremfor slet ikke noget!
/U.
PS: Derfor synes jeg nu alligvel at det bliver lidt trættende at høre på at pladeselskaberne laver denneher....  |
|
|
HØRT! De har endnu ikke fattet at folk er begyndt at investere i DVD skiver samt diverse spil til Playstation, PC etc. etc. Og uanset hvordan man vender og drejer den kan forbrugerne nu engang kun bruge deres penge én gang. Derfor... jo større salg af DVD + spil desto mindre salg af Cd'er. Alt andet lige. Logik for perlehøns.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hmmm. Hvor meget er det at en HK$ er værd? er det ikke ca. 0.8 kr.? for hvis det er det, så er de ikke ret meget billiger, eller så er det mig der er meget dårlig til mat. :P |
|
|
tror nærmere den er .75, men der er også underordnet!
Du har ret, at man i "værste" tilfælde kun sparer 40 kr. (har ikke set eksempler hvor det er nede på 30)
MEN i mange tilfælde (og langt hovedparten af dem) er der tale om en større besparelse! Specielt når vi ikke snakker r2!
Og derudover sendes de gratis!
Så der er væsentlige penge at spare!
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at se det moralsk forkastelige i at handle hos CD-WOW! De enkelte lande har fastsat nogle regler for hvor lav (eller høj) minimums importen må være før der skal betales told, moms osv. Hvis Sverige og England føler sig snydt kan de bare sænke beløbsgrænsen for hvornår der skal betales told.
Det er sundt med lidt konkurrence...! 
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 22 December 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det beviser blot med al tydelighed hvad eu har mistænkt pladebranchen for i mange år - nemlig at holde kunstigt høje priser på cd i europa.
Hvordan kan det lade sig gøre for et firma i hong kong at sende cd'ere enkeltvis først til sverige og derefter til danmark, og stadigt sælge cd'erne med fortjeneste, og 2 gange porto til samme pris som de danske forretninger betaler i indkøb uden moms????????
Jeg mener ikke det er moralsk forkasteligt set ud fra den betragtning at kunstnerne stadigt får de penge de skal have, og heller ikke i forhold til statens manglende told og moms (hvilket iøvrigt kun ville knibe prisen lidt over 100 kr) - idet jeg som privat person har ret til at handle for så små beløb uden at skulle betale moms og told.
|
Til top |
|
|
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog utroligt som folk har let ved at sidestille mp3 med ulovligheder.
Jeg selv henter en del mp3, men på den lovlige måde, via allofmp3.com.
Det er fuldt lovligt, og jeg kan have svært ved at se hvordan det skal
være umoralsk.
At påstå at køb af cd ved CD WOW er umoralsk er da det rene nonsens.
Hvad så med alle dem der køber deres HIFI, øl, chokolade osv. i
udlandet, eller sprut når de rejser med fly ???
Det er efter min mening nøjagtigt det samme, hul i loven eller ej.
Desuden kan jeg ikke forstå at nogen kan have ondt i røven over at
andre sparer penge.
Bare min mening
/Jørgen
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt enig med dig der. Så længe kunsteren får penge for salget af sin plade, så ser jeg ingen problem i køb fra cdwow.
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da bestemt ikke noget umoralsk i at handle hos CD-WOW eller nogen anden udenlandsk virksomhed.
Hvis pladeselskaberne kan sælge cd'erne så billigt til Hongkong, hvorfor kan de så ikke gøre det her? Det er jo kunstige høje priser!
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
Der er da bestemt ikke noget umoralsk i at handle hos CD-WOW eller nogen anden udenlandsk virksomhed.
Hvis pladeselskaberne kan sælge cd'erne så billigt til Hongkong,
hvorfor kan de så ikke gøre det her? Det er jo kunstige høje priser! |
|
|
Nemmerlig - det har de fået en monster bøde for i USA, og EU har dem kikkerten for at lave de samme numre i Europa.
|
Til top |
|
|