Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
For at gøre en lang historie kort, så bestilte jeg 2 stk Panasonic PV60 42" plasma skærme hos Katronics.de. De var hurtige til at svare igen med at jeg bare skulle indbetale de ca. 1300€ til deres konto. Det var i midt oktober. Siden da har jeg ringet, mailet og faxet til dem vær uge, og har fået små svar som. TV'et er sendt (15 december). De er i restordre, selv om hjemmesiden siger at det er på lager.
Alt i alt, vil jeg ikki anbefale at man køber hos Katronics.de
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men 1300 euro som er 9700 DKR, dækker vel heller ikke det fulde beløb for 2 styk Panasonic 42 tommer fladskærm?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvorfor kun 1300€ ??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og kan det overhovedet betale sig at købe over det i tyskland? jeg er glad for jeg har købt mit hos Tapeconnection, for hvis der sker noget, man jeg få det til rep, uden de helt store problemer :)
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Og kan det overhovedet betale sig at købe over det i tyskland? jeg er glad for jeg har købt mit hos Tapeconnection, for hvis der sker noget, man jeg få det til rep, uden de helt store problemer :) |
|
|
Hvis prisen (1300 Euro) er for 2 stk....ja så kan det vist godt betale sig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Sune Thomsen skrev:
Og kan det overhovedet betale sig at købe over det i tyskland? jeg er glad for jeg har købt mit hos Tapeconnection, for hvis der sker noget, man jeg få det til rep, uden de helt store problemer :)
|
|
|
Hvis prisen (1300 Euro) er for 2 stk....ja så kan det vist godt betale sig  |
|
|
Ja og så er det med fragt 
Nej håber du får dine ting 
/Kristian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jooo men nu står prisen til at være over 2000€ pr stk inde på deres side, så forstår ikke hvorfor han kun skulle overføre 1300€ for 2 stk ? 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tager VISA og mastercard, så hvorfor pokker så indbetale direkte på deres konto
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan på nette se, se der er en del andre brugere før dig som har klaget over lange leveringstider.
Havde du ikke chekket det før du købte?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
De tager VISA og mastercard, så hvorfor pokker så indbetale direkte på deres konto  |
|
|
Sikkerhed mod snyd med kreditkort.
De danske regler gør at butikkerne ikke kan checke adressen for en dansk kreditkort-ejer.
Så derfor ønsker mange af de tyske netbutikker ikke at tage mod kreditkort ved handel med Danmark, og de der gør har fundet forskellige veje til at dæmme op for svindel.
Nogle butikker tager kun imod forudbetaling. Andre som her et depositum. Så er der nogle som kræver dokumentation ved oprettelse som kunde, kopi af legitimationskort.
Det største problem med den slags, er at penge der overføres konto-konto ikke kan tilbageføres hvis butikken svigter. Har man derimod betalt med kreditkort kan man bare gå ned i banken og sige man ikke har fået varene, og så får man pengene retur.
Ved konto-overførsel kan pengene i værste fald være tabt. Så hvergang nogen spørger råder jeg dem altid til at lade være, og istedet finde en forhandler der sælger på kreditkort. Problemet er at de gode forhandlere som regel også er lidt dyrere - og når det handler om at spare penge er folk åbentbart fortsat villige til at løbe en større risiko.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejl fra min side.. det er selvfølgelig 1300€ pr stk + porto.
Sune, det må være PV600 du har set på. Dette er PV60.
Det er godt nok trælst at se at Tapeconnection sælger det til 11.500kr nu. Men vi havde selvfølgelig også regnet med at se vores tv inde for 14 dage, i oktober, hvor prisen var en helt anden i DK.
Og nej de tager ikke Visa, hvis du køber fra udlandet, da de bliver nød til at ringe fragten ud, og dermed tager de kun bankoverførsel.
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at prøve at få pengene tilbage også købe et hos TC istedet
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen
Det er heller ikke det store problem at få ting til rep. i Tyskland. Butikken hvor det er købt skal sørge for og betale for fragten begge veje.
gichael3257
Det er virkeligt surt at du er rendt ind i en dårlig forhandler. Det er desværre sådan noget der får folk til at opfatte handel i udlandet som risikabelt. Jeg håber at du får dine TV eller pengene tilbage.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MartinJS Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ked af at sige det, men snyder så det driver hos Katronics.de. Købte et 42" Philips hos dem for et par år siden. Skulle overfører pengene til deres
konto og så skete der aldrig mere. talte med dem flere gange og de lovede alt mellem himmel og jord. For at gøre en lang historie kort, endte det
med at jeg lagde sga an mod dem i retten i Berlin og fik mine penge igen efter 1 års slåskamp!. Det var dengang et 42" kostede 40.000 og plus
sagsomkostninger havde jeg MANGE penge ude at svømme i laaaaang tid.
|
Til top |
|
|
sbaht Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er desværre ikke mere at komme efter, de har lukket og slukket, jeg har været i kontakt med en advokat som har under sagen i tyskland, ejeren af firmaet er blevet erklæret insolvent. Jeg har efterfølgende besøgt butikken i Dresden, hvor der hang en seddel på døren om at de var ved at flytte.
Jeg har ligeledes haft kontakt til en som engang har arbejdet der, han "vidste" ikke hvor de flyttede hen. Jeg fandt dog frem til ejeren, Denis Kadners privat adresse, han var ikke hjemme og dukkede aldrig op(heldigt for ham.. )
Firmaerne som jeg har haft kontakt til i Dresden:
www.my-solution.de - Ejeren Sebastian Mager er tidligere medarbejder hos Katronics, hvis nogen skulle have interesse i det, kan i jo prøve og kontakte ham, jeg fik ikke noget ud af. Han snakker engelsk, hvilket er yderst sjældent i den forpu.... afkrog af tyskland.
www.zarsen.de - De kendte udemærket Denis Kadner og Katronics, de sagde at han engang havde snydt dem og de derfor ikke samarbejdede med ham længere, de oplyste mig hans privat adresse. De snakker dog kun tysk.
Det ville være en sand fryd at få fingrerne i den karl...
|
Til top |
|
|