Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Getmore.dk spg og Parallel import? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.dk brugere.

Getmore.dk har det TV, som jeg nok regner med at købe, men de sælger det 1500-3500kr billigere end andre netbutikker. Og det er jo noget af en prisforskel, så derfor bliver man jo lidt mistænkelig.

Men er de til at stole på? Erfaringer med dem?

Har hørt lidt om parallel import, men ikke nok. For jeg har ikke styr på, hvad det vil sige. Om det er godt eller skidt. Så kom med noget information.

På forhånd tak!

Hilsen Pallenaldo.
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

det er nok samsung ps-42H7Q modellen til  til 9300,- du tænker på?men uden at vide det er jeg 99%sikker på at det er parallel import,mener jeg også TC bruger,labtops er vist ikke,købte selv mit pana hos easyshopping og er sikker på det er parallel import,kort sagt de billige netbutikker  parallelimporterer.parallel import betyder ikke at du mister garanti,det skal bare laves i tyskland hvis mærket ikke har europa garanti olign,mener at eks TC(TAPECONNECTION)selv kommer og henter på garantien som iøvrigt er bedre end hvad loven foreskriver,jeg købte mit det billigste sted,men hvis du vil være lidt mere sikret giver du lidt mere sådan er det man kan ikke få i pose og i sæk
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Mine egne erfaringer med getmore er ok, har handlet der et par gange uden problemer.

MEN... der er rigtigt mange der synes at være utilfreds med deres service, eller mangel på samme.
Prøv bare at søge efter getmore.dk på google, der er noget at læse.

Held og lykke.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Erfaringer: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=612http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1292

Ikke ligefrem positiv omtale for Getmore.dk må man sige

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det er et Philips 26PF7521D tv, som jeg har kig på. (Jeg har ikke lige pladsen til et 32" eller større på mit værelse).

Mange andre steder koster det næsten 9000kr, men 57xxkr hos Getmore.dk :) Så det er jo noget af en besparelse. Men skal butikken oplyse at de parallel importerer?
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
det er nok samsung ps-42H7Q modellen til  til 9300,- du tænker på?men uden at vide det er jeg 99%sikker på at det er parallel import,mener jeg også TC bruger,labtops er vist ikke,købte selv mit pana hos easyshopping og er sikker på det er parallel import,kort sagt de billige netbutikker  parallelimporterer.parallel import betyder ikke at du mister garanti,det skal bare laves i tyskland hvis mærket ikke har europa garanti olign,mener at eks TC(TAPECONNECTION)selv kommer og henter på garantien som iøvrigt er bedre end hvad loven foreskriver,jeg købte mit det billigste sted,men hvis du vil være lidt mere sikret giver du lidt mere sådan er det man kan ikke få i pose og i sæk

for pokker da - det er jo ulæseligt det der - punktum og linie skift please
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
music 4 all skrev:

for pokker da - det er jo ulæseligt det der - punktum og linie skift please

skal prøve

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Har lige skrevet 2 mails til Getmore, som der blev svaret på med det samme.

Spurgte direkte om de parallel importerede dette TV - han svarede at de slet ikke parallel importerede noget. Så det er jo kun godt. :)

Spurgte også ang. hvornår det kunne leveres, dertil svarede han, at jeg skulle kigge på hjemmeside. Svarede så på en pæn måde, at det kunne være, at det ikke helt passede overens med fakta. :P

Så selvom der er nogen, som har dårlige erfaringer med Getmore, så overvejer jeg meget stærkt at sende dem min bestilling pga den utrolig lave pris.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Citér:
Så selvom der er nogen, som har dårlige erfaringer med Getmore, så overvejer jeg meget stærkt at sende dem min bestilling pga den utrolig lave pris.

Det skal ingen forhindre dig i, men kom ikke og sig bagefter, at du ikke blev advaret

Grundlæggende synes jeg af princip det er forkert at støtte sådanne firmaer, men forbrugeren skaber jo selv markedet. Grunden til at der findes så useriøse forhandlere, som f.eks. Getmore er, at mange folk er ligeglade - så længe det går godt vel og mærke.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Har handlet med Getmore 4-5 gange. Ingen problemer der.

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Kender ikke så meget til parralelimport, men kan fortælle jeg ofte har handlet it hardware der, og kan kun sige god for biksen, både seriøsitet og proffensionalisme.

Skulle du få lyst til at handel med dem kan du roligt gøre det.

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Citér:

Det skal ingen forhindre dig i, men kom ikke og sig bagefter, at du ikke blev advaret

Grundlæggende synes jeg af princip det er forkert at støtte sådanne firmaer, men forbrugeren skaber jo selv markedet. Grunden til at der findes så useriøse forhandlere, som f.eks. Getmore er, at mange folk er ligeglade - så længe det går godt vel og mærke.

Synes det er svært at bedømme et firma pga nogen dårlige erfaring. Personligt har jeg det sådan: Køber jeg en vare på nettet, så er mine forventninger til købet, at det kommer til at foregå uden problemer, så alle de gange, at jeg har handlet, hvor der ingen problemer har været, det skriver jeg ikke nogen steder på nettet, at jeg har gode erfaringer. Men derimod hvis jeg har dårlige erfaringer med en butik, så ville jeg skrive det et sted på nettet (hvor man samlet sådanne erfaringer). Så har det lidt sådan, at der næsten altid er flest dårlige erfaringer med et firma - da jeg har en idé om, at mange andre har det på samme måde, som jeg selv har omkring dette.

Men pt er min købe-"trang" sat lidt på standby, da Getmore.dk har ændret leveringstiden fra 2-3 til 9-10 dage.
Link til Getmore.dk

Men tak til jer to, som er kommet med erfaringer med butikken.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Ja, det er klart, at det er lettere at finde dårlige erfaringer end det er at finde gode erfaringer, men de to tråde jeg har linket til er i min mening også indikatorer for, hvordan de er omtalt mange andre steder på nettet. Nu ved jeg ikke om du nogensinde florerer på Edbprisers (og hifipriser/dvdpriser) forum, men der har været mange klager, som indirekte også har peget på dette firma. "Indirekte" fordi man ikke må omtale forhandlere ved navn pga. Edbprisers interesser.

Til sidst gik det dog så vidt til, at Edbpriser måtte rykke aktivt ind og både ændre deres krav, regler og attitude overfor useriøse forhandlere. Leveringstiden på 2-3 dage for produkter på Getmore er også direkte kommet heraf, for før i tiden reklamerede de altid med 1-2 dage, selv om alle varer befandt sig på f.eks. Rosenmeier eller Actebiss fjernlagre. Det kunne de aldrig overholde, hvorfor kravet også blev, at de skulle ændre det til 2-3 dage.

Alene dette vidner om mentaliteten: "Går den, så går den". Jeg har handlet hos Getmore 2-3 gange selv og modtog support flere gange. Så længe spørgsmålene er til gunst for Getmore, svares der gerne, men så snart der opstår problemer med f.eks. retur eller reparation, er supporten næsten ikke-eksisterende.

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Ja, det er klart, at det er lettere at finde dårlige erfaringer end det er at finde gode erfaringer, men de to tråde jeg har linket til er i min mening også indikatorer for, hvordan de er omtalt mange andre steder på nettet. Nu ved jeg ikke om du nogensinde florerer på Edbprisers (og hifipriser/dvdpriser) forum, men der har været mange klager, som indirekte også har peget på dette firma. "Indirekte" fordi man ikke må omtale forhandlere ved navn pga. Edbprisers interesser.

Til sidst gik det dog så vidt til, at Edbpriser måtte rykke aktivt ind og både ændre deres krav, regler og attitude overfor useriøse forhandlere. Leveringstiden på 2-3 dage for produkter på Getmore er også direkte kommet heraf, for før i tiden reklamerede de altid med 1-2 dage, selv om alle varer befandt sig på f.eks. Rosenmeier eller Actebiss fjernlagre. Det kunne de aldrig overholde, hvorfor kravet også blev, at de skulle ændre det til 2-3 dage.

Alene dette vidner om mentaliteten: "Går den, så går den". Jeg har handlet hos Getmore 2-3 gange selv og modtog support flere gange. Så længe spørgsmålene er til gunst for Getmore, svares der gerne, men så snart der opstår problemer med f.eks. retur eller reparation, er supporten næsten ikke-eksisterende.

Hvor i verden ligger Rosenmeier og Actebiss fjernlagerne?
Nej, jeg er ikke på edb/hifi/dvd/osv prisers forum. Men som også du skriver, så har jeg også fået svar på alle mine mails fra Getmore - inden et evt køb.

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

tja, har bestilt et par småting hos dem et par gange. alle ting, der i følge deres hjemmeside skulle være på lager, men hver gang har jeg i et par måneder hver uge modtaget en 'varen-er-i-restordre-mail' - fik dog varerne til sidst. er ikke imponeret...

\ulrik

ps. hvorfor så købe der mere end en gang? fordi anden gang var en ting, jeg ikke manglede akut og ville teste, om første gang var en svipser...

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort Besøg xtort's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Pallenaldo skrev:
Nej, jeg er ikke på edb/hifi/dvd/osv prisers forum. Men som også du skriver, så har jeg også fået svar på alle mine mails fra Getmore - inden et evt køb.

Langt de fleste af disse IT forhandlere har jo ikke deres eget lager af varer. Du bestiller det gennem deres butik og det afsendes fra den stordistributør, som de arbejder sammen med. Alene det gør også priserne så faste på markedet. Hvis distibutøren sætter prisen ned på et bundkort, kan alle butikkerne også gøre det, men fortjenesten er så lav, at butikkerne ikke kan presse prisen meget mere.

Hvis du kigger på Getmore, ser du også, at der står "Fjernlager" ud fra stort set alle produkter.

Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Pallenaldo skrev:

Langt de fleste af disse IT forhandlere har jo ikke deres eget lager af varer. Du bestiller det gennem deres butik og det afsendes fra den stordistributør, som de arbejder sammen med. Alene det gør også priserne så faste på markedet. Hvis distibutøren sætter prisen ned på et bundkort, kan alle butikkerne også gøre det, men fortjenesten er så lav, at butikkerne ikke kan presse prisen meget mere.

Hvis du kigger på Getmore, ser du også, at der står "Fjernlager" ud fra stort set alle produkter.

Det ved jeg godt. Men nu blev der nævnt fjernlagre med navn, så jeg gik ud fra, at du vidste hvor der ligger henne.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Flyttet til forhandlere...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes