Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Finansiering i Hifiklubben: afslag! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige høre, hvad årsagerne kan være til, at man får afslag? Der er tale om Resurs Bank fra Sverige, der tilbyder et finansiering lån til kunder via Hifiklubben. Jeg er allerede kunde hos Resurs Bank, hvor jeg afdrager en sofa fra hansen møbler. Jeg fik besked på, at man gerne må have flere lån samtidig hos dem, men de kunne ikke besvare mig, hvorfor jeg fik afslag.

Jeg læste på Resurs Bank, at man må låne op til 250.000 kroner og de skal være afdraget indenfor 12 år. I mit tilfælde snakker vi om 70.000 kroner, som jeg vil afdrage på 2 år. Min indkomst fejler bestemt ingenting. Jeg bor i lejlighed og har ingen bil, at betale af på.

Jeg synes ikke, at det kan være fair overfor mig. Jeg står gerne og vil have udstyret her snart og gider ikke spare op i så lang tid, eller låne i banken, da det vil blive meget dyrere. Nogen der har erfaring om dette?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Har du i det hele taget spurgt i banken? Det ville undre mig meget, hvis de var dyrere.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Jeg ville lige høre, hvad årsagerne kan være til, at man får afslag? Der er tale om Resurs Bank fra Sverige, der tilbyder et finansiering lån til kunder via Hifiklubben. Jeg er allerede kunde hos Resurs Bank, hvor jeg afdrager en sofa fra hansen møbler. Jeg fik besked på, at man gerne må have flere lån samtidig hos dem, men de kunne ikke besvare mig, hvorfor jeg fik afslag.

Jeg læste på Resurs Bank, at man må låne op til 250.000 kroner og de skal være afdraget indenfor 12 år. I mit tilfælde snakker vi om 70.000 kroner, som jeg vil afdrage på 2 år. Min indkomst fejler bestemt ingenting. Jeg bor i lejlighed og har ingen bil, at betale af på.

Jeg synes ikke, at det kan være fair overfor mig. Jeg står gerne og vil have udstyret her snart og gider ikke spare op i så lang tid, eller låne i banken, da det vil blive meget dyrere. Nogen der har erfaring om dette?

Der er altid nogle kriterier der skal opfyldes, uanset om man synes at det er ærgerligt eller ej - om det så er emne for en tråd på Hifi4all´s forum, kan man så diskutere om det har sin berettigelse. Uanset hvem du spørger herinde, ligger beslutningen hos Resurs Bank, og de er ikke berettiget til at begrunde et afslag - den er ret vigtig at huske.

Jeg kan dog godt fortælle dig hvilke ting der muligvis har gjort at det er et afslag - du bor alene, i en lejebolig hvor du ikke har boet så længe, og har ikke været i A-kasse længe nok til at være dagpenge-berettiget (det sidste kan faktisk godt være den afgørende faktor idet der ingen sikkerhed er for din indkomst hvis du skulle miste dit job) - dette er altsammen de kendte grunde til afslag, så hvilken det er, er så det gode spørgsmål...

Samtidig foretager de en vurdering af dit rådighedsbeløb, og ved at betale det af over to år, snakker vi et relativt højt månedligt beløb - det, lagt sammen med husleje og andre udgifter kan medvirke til at dit rådighedsbeløb kommer under hvad både Resurs, men også din egen bank, vil anbefale at du har til dig selv når alt er betalt.

Vil du have den egentligt grund, er du dog nød til at kontakte dem personligt - vi kan heller ikke se hvorfor der er afslag!!

Det er selvfølgelig irriterende når man har sat næsen op efter nyt legetøj, men beslutningen ligger som sagt ved dem.

Som sagt så er det vist ikke rigtigt et emne til diskussion på et forum da det i den grad er personligt, men det er ihvertfald den sandsynlige grund til afslaget......

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det er aldrig dyrere i banken, så brug dem.

Der kan være eksempler på deciderede rentefri lån, men pas på gebyrerne og lånetiden er ofte kort.

Resurs bank må ikke oplyse andre end dig selv, hvorfor du ikke godkendes. En medarbejder kan derfor ikke fortælle dig grunden til afslaget. Du er nødt til selv at kontakte resurs bank, for at høre hvorfor.

Jeg kan årlige om i procent på mellem 9 og 17%. Dette er rimelige satser, men din bank bør kunne matche dette. Standard rentesats uden sikkerhed er omkring 8%. Betaler du mere er du en højrisikokunde eller en dårlig forhandler. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Gå i banken - har aldrig oplevet at de er dyrere end sådanne selskaber... desuden undgår du også nemmere misforståelser på denne måde !

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det er vel næppe HiFiklubben der afgør det, men Resurs Bank
De må jo ikke mene deres penge er sikre siden de giver afslag.
Som andre herinde har sagt før mig... gå i banken - de kender din økonomi, og er billigere i længden.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

en tidligere moderator skrev:

Som sagt så er det vist ikke rigtigt et emne til diskussion på et forum da det i den grad er personligt, men det er ihvertfald den sandsynlige grund til afslaget......

Ronin har ret, vi lukker her.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes