Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Paypal forfalsket E-mail (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg vil lige advare om en falsk E-mail, med Paypal som afsender. Idag modtog jeg en Email med Paypal som afsender. Den opfordrer mig til at gå ind på deres website og indtaste mine oplysninger påny. I modsat fald vil min Paypal konto blive lukket. <Se billede 1>

Denne E-post er helt sikkert ikke fra Paypal! Hvis man trykker på linket i E-mailen, kommer man ikke ind på Paypals website, men derimod ind på et som ligner det. Her skal man angive sit login og password for at komme videre. Det er ligegyldigt hvad man skriver i disse felter, men hvis man bruger sit rigtige login og password, har man netop foræret svindlerne disse oplysninger, og givet dem adgang til sin Paypal konto! <Se billede 2>

Herefter kommer man ind på endnu en side, hvor man bliver bedt om at give sine personlige oplysninger. (Navn, Kreditkort nr. o.s.v.) Lad for Guds skyld være med det! <Se billede 3>

Hvis du har givet dit rigtige login og password, så skynd dig at kontakte Paypal, så din konto kan blive lukket!

Hvis du har indtastet dine konto / kreditkort oplysninger, så sørg for at dine konti bliver spærret øjeblikkeligt!

Jeg håber ikke at der er nogen der bliver snydt. Pas på jer selv, og hav en god week-end.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak perejvind

Admin: dette bør være et "prioriteret emne" eller hvad det nu hedder.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Den URL hvor de vil lokke en til at indtaste alt det, er vel ikke engang HTTPS - altså en secure server, med certificat ?

Man bør ALTID tjekke certificater, der hvor man indtaster diverse personlige informationer, og i særdeleshed hvis de beder om pinkoden til ens betalingskort.

Domænet er jo heller ikke Paypal, men security-intl-center.dk.

Selv hvis det hed idioter-indtast-pinkoder-her.dk, ville mange nok indtaste alligevel, uden at tjekke hvad de laver.

Tak for advarslen, og påmindelsen!

Jeg har ikke paypal, men kender den måde at fuske koder fra folk på.
Det hedder 'phishing', og udnytter at folk er meget autoritetstro, og straks gør hvad de får besked på.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Super. Jeg har netop selv modtaget sådan en mail  Det pudsige er så jeg ikke bruger PayPal 
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ja det er korrekt. Hvis man klikker på linket i E-mailen kommer man hertil:

http://security-intl-center.dk/security-center/intl/us/paypa l.com/

Jeg har iøvrigt checket domænet på dk-hostmaster, og det er registreret den 25/2-2007 til en kvinde som hedder Else. Hun er sikkert helt uskyldig i denne sammenhæng.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Bør den slags ikke meldes til politets IT afdeling ASAP? Det er da vidt frækt og hustlerstil.

Mvh

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Der er jo en stavefejl i deres mail som - alt andet lige - bør vække årvågenheden:

You´re billing information ??? i stedet for Your billing information

Oversat: "Du er regningsinformation" i stedet for "Din regningsinformation"

En så elementær fejl ville Paypal nok ikke have lavet.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Bør den slags ikke meldes til politets IT afdeling ASAP? Det er da vidt frækt og hustlerstil.

Mvh

Og skulle hjælp hvad.

Jeg har motaget sådanne mails mange gange.

Folk skal bare lærre at tænke sig om, det samme med e-bay , jeg modtager næsten e-mails hverdag også igemmen e-bay hvor den ene og den anden forsøger at snyde en.

Men fint at poste dette så kan det da være der er nogle der ikke falder i.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Spencer skrev:

Jeg har iøvrigt checket domænet på dk-hostmaster, og det er registreret den 25/2-2007 til en kvinde som hedder Else. Hun er sikkert helt uskyldig i denne sammenhæng.

Når jeg klikker på det link, ser min browser (Firefox) sådan ud:

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft jeg sover, det er også den friske luft man får ved +200 man bliver træt af.

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Her har du simplet hen sporet mig af, Rene. Paypal forfalskninger og en frekvenskurve?
Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Tak for dit initiativ. Har selv fået sådan en mail. Er altid på vagt.  Har også fået en fra "amazon" hvor jeg handler en del. Da jeg udfyldte feltet med mit visacard-nummer, fuldt opdigtet, fik jeg godt nok mail fra "amazon" igen. Denne gang ville de også have mit navn og adresse. Da jeg fortalte dem at mit var Admiral Von Münchhausen, hørte jeg ikke mere til "amazon"

Vær på vagt 

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:
Her har du simplet hen sporet mig af, Rene. Paypal forfalskninger og en frekvenskurve?

Nej nej det er for at vise hvordan det snyderi går op og ned

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
perejvind skrev:

Spencer skrev:

Når jeg klikker på det link, ser min browser (Firefox) sådan ud:

Ja, det gør den sgu, men ikke hvis man prøver IE 1-0 til Firefox.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

eBay New Unpaid Item Message from t-dimension1 response required

Dear member,

eBay member t-dimension1 has left you a message regarding item #180079260209

View the dispute thread to respond.

Regards,

eBay

Kan da fortsætte med denne her som jeg modtog en sen aften. Dum som jeg var, klikker jeg på linket som førte ind på en, KOPI, af Ebay. Indtaster selvfølgelig mit login og password, jo jeg var træt og får så blot en fejlmelding. Tænker ikke mere over det, lukker ned og går i seng. Dagen efter modtager jeg så dette:

es gibt Anzeichen dafuer, dass sich eine dritte Person unberechtigt in Ihr Mitgliedskonto eingeloggt hat.

Moeglicherweise ist diese Person ueber eine sogenannte Phishing-E-Mail an Ihr eBay-Passwort gelangt. Phishing-E-Mails sind betruegerische E-Mails, die aussehen, als seien sie von eBay versendet worden, und in denen Sie nach Ihrem Passwort oder anderen vertraulichen Daten gefragt werden.

Unser Sicherheitsteam hat Ihr eBay-Passwort und die Passwortfrage deaktiviert, um die Sicherheit Ihres eBay-Mitgliedskontos wiederherzustellen. Das heisst, Sie koennen sich momentan nicht wie gewohnt bei eBay einloggen. Ihr Mitgliedskonto ist jetzt wieder geschuetzt und es ist keinerlei Schaden entstanden.

Wir erklaeren Ihnen in dieser E-Mail ausfuehrlich, wie Sie den Zugang zu Ihrem Mitgliedskonto mit groesstmoeglicher Sicherheit wieder herstellen koennen. Bitte drucken Sie die E-Mail aus, um bei moeglichen weiteren Fragen darauf zurueckgreifen zu koennen.

So stellen Sie den Zugang zu Ihrem Mitgliedskonto wieder her:

1. Aendern Sie das Passwort zu Ihrem E-Mail-Postfach
2. Fordern Sie ein neues Passwort fuer Ihr eBay-Mitgliedskonto an
3. Aendern Sie die Hinweisfrage zu Ihrem Passwort in "Mein eBay"
4. Fuer Verkaeufer: Aendern Sie das Passwort zu Ihren Verkaeufer-Tools

Aendern Sie das Passwort zu Ihrem E-Mail-Postfach

Um sicherzugehen, dass Ihr E-Mail-Postfach nicht von Dritten eingesehen und ohne Ihr Wissen genutzt werden kann, aendern Sie bitte das Passwort zu Ihrem E-Mail-Postfach.

Fordern Sie ein neues Passwort fuer Ihr eBay-Mitgliedskonto an

So geht's:

1. Klicken Sie auf "Mein eBay".

2. Klicken Sie auf der darauf folgenden Log-In-Seite auf den Link "Passwort vergessen?" und folgen Sie den Anweisungen.

3. Im weiteren Verlauf werden Sie auch nach der Antwort auf Ihre Passwort-Hinweisfrage gefragt. Diese koennen Sie derzeit nicht beantworten, da sie von eBay deaktiviert wurde. Bitte beantworten Sie dort stattdessen eine oder mehrere der anderen Fragen nach Ihren Mitgliedsdaten.

4. Sie erhalten anschliessend eine E-Mail mit einem Link zu einer eBay-Seite, auf der Sie ein neues Passwort festlegen koennen. Waehlen Sie bitte ein neues Passwort aus Buchstaben und Zahlen, das Sie noch nie verwendet haben.

Aendern Sie die Hinweisfrage zu Ihrem Passwort in "Mein eBay"

Bitte aendern Sie auch Ihre Passwort-Hinweisfrage. Ueberpruefen Sie ausserdem, ob Ihre eBay-Mitgliedsdaten moeglicherweise veraendert wurden. Beides koennen Sie in "Mein eBay" unter "Persoenliche Daten" aktualisieren, nachdem Sie Ihr Passwort geaendert haben.

Wenn Sie Ihr bisheriges eBay-Passwort auch fuer andere Services wie z.B. PayPal oder Online-Banking nutzen, sollten Sie unbedingt auch diese Passwoerter aendern.

Fuer Verkaeufer: Aendern Sie das Passwort zu Ihren Verkaeufer-Tools

Nachdem Sie ein neues eBay-Passwort erstellt haben, aendern Sie bitte auch das Passwort fuer Ihre Verkaeufer-Tools (z.B. Turbo-Lister), mit denen Sie Angebote einstellen oder Informationen zu Ihren Angeboten hinzufuegen koennen.

Tipp fuer mehr Sicherheit:

Seien Sie unbedingt wachsam bei sogenannten Phishing-E-Mails, die scheinbar von eBay versendet wurden und Links fuer Webseiten enthalten, die ein Einloggen erfordern ("Spoof"). Sie werden darin aufgefordert, sich auf der Seite einzuloggen oder Ihren eBay-Mitgliedsnamen, Ihr Passwort, Ihre Bankdaten oder andere vertrauliche Daten zu aktualisieren.

Bitte lesen Sie unsere Hinweise zum Schutz vor Spoof und Phishing im eBay Sicherheitsportal:

http://pages.ebay.de/sicherheitsportal/anti_phishing/

In unserem Sicherheitsportal finden Sie ausserdem weitere wichtige Sicherheitstipps sowie die eBay Toolbar zum Herunterladen.

Wir bedanken uns herzlich fuer Ihre Mithilfe und Geduld und wuenschen Ihnen weiterhin viel Erfolg bei eBay.

Mit freundlichen Gruessen

Ihr eBay Sicherheits-Team

Jo, de er sgu smarte !

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Det er sku top humor det der.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet til dem der hoster domænet, så kan de i det mindste tage siden ned. Alternativt hvis det ikke virker, så gå et trin op. I det her tilfælde er det Tele Danmark der router til deres range.

Iøvrigt hvis i ser sådan noget så brug f.eks. RIPE til at finde ud af hvem der ejer IP'en, der står normalt også en abuse adresse der kan skrives til.

F.eks. den aktuelle IP
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full _query_string=&searchtext=195.41.131.51&submit.x=0&a mp;submit.y=0&submit=Search

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Man kunne også henvende sig til Paypal, samtidig, og fortælle dem hvad der foregår.

Så bliver svindlerne jo nok politianmeldt også.
Det er lige lovligt billigt sluppet, hvis eneste konsekvens er lukning af sitet.
Det er jo bedrageri der foregår.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Man kunne også henvende sig til Paypal, samtidig, og fortælle dem hvad der foregår.

Så bliver svindlerne jo nok politianmeldt også.
Det er lige lovligt billigt sluppet, hvis eneste konsekvens er lukning af sitet.
Det er jo bedrageri der foregår.

Kunne ikke være mere enig Spencer. Bedrageri er næsten understated.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Sådan en mail får jeg ofte. Bare lad være med at bruge nogle af de links der er i mailen, og send den videre til spoof@paypal.com

10 ways to recognize fake (spoof) emails
  1. Generic greetings. Many spoof emails begin with a general greeting, such as: "Dear PayPal member." If you do not see your first and last name, be suspicious and do not click on any links or button.
  2. A fake sender's address. A spoof email may include a forged email address in the "From" field. This field is easily altered.
  3. A false sense of urgency. Many spoof emails try to deceive you with the threat that your account is in jeopardy if you don't update it ASAP. They may also state that an unauthorized transaction has recently occurred on your account, or claim PayPal is updating its accounts and needs information fast.
  4. Fake links. Always check where a link is going before you click. Move your mouse over it and look at the URL in your browser or email status bar. A fraudulent link is dangerous. If you click on one, it could:
    • Direct you to a spoof website that tries to collect your personal data.
    • Install spyware on your system. Spyware is an application that can enable a hacker to monitor your actions and steal any passwords or credit card numbers you type online.
    • Cause you to download a virus that could disable your computer.
  5. Emails that appear to be websites. Some emails will look like a website in order to get you to enter personal information. PayPal never asks for personal information in an email.
  6. Deceptive URLs. Only enter your PayPal password on PayPal pages. These begin with https://www.paypal.com/
    • If you see an @ sign in the middle of a URL, there's a good chance this is a spoof. Legitimate companies use a domain name (e.g. https://www.company.com).
    • Even if a URL contains the word "PayPal," it may not be a PayPal site. Examples of deceptive URLs include: www.paypalsecure.com, www.paypa1.com, www.secure-paypal.com, and www.paypalnet.com.
    • Always log in to PayPal by opening a new web browser and typing in the following: https://www.paypal.com/
    • Never log in to PayPal from a link in an email
  7. Misspellings and bad grammar. Spoof emails often contain misspellings, incorrect grammar, missing words, and gaps in logic. Mistakes also help fraudsters avoid spam filters.
  8. Unsafe sites. The term "https" should always precede any website address where you enter personal information. The "s" stands for secure. If you don't see "https," you're not in a secure web session, and you should not enter data.
  9. Pop-up boxes. PayPal will never use a pop-up box in an email as pop-ups are not secure.
  10. Attachments. Like fake links, attachments are frequently used in spoof emails and are dangerous. Never click on an attachment. It could cause you to download spyware or a virus. PayPal will never email you an attachment or a software update to install on your computer.

If you receive a spoof email, forward the entire email - including the header information - to us at: spoof@paypal.com, then delete it from your mailbox. Please note that the automatic response you get from us may not address you by name.

How can I tell the difference between a real PayPal email and a fraduluent one?

The terms spoofing and phishing describe the act of collecting personal information using a fake email in order to commit identity theft and internet fraud. If you click a link included in an email that you're not sure is from PayPal, make certain the address at the top of the browser window that appears reads exactly www.paypal.com/row. PayPal email always addresses you by first name, last name, or business name, and NOT by Dear PayPal User or Dear PayPal Member.

If you are ever uncertain about the validity of the email or the email links, open a new browser window and type in www.paypal.com/row.

If you think you've received a fraudulent email, forward it to spoof@paypal.com and then delete it from your email account.

For the latest tools and information to help protect your identity and avoid fraudulent emails, log in to your PayPal account and click the Security Center link in the footer of any PayPal page

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes