en ny hifishop i kolding, min interesse var vakt, med det samme
jeg ringede til Kurt, og fik aftalt en demo af Dynaudio 52 se ht, og noget nyt spændende grej med navnet Xindak, og til meget humane priser, mon det dur tænkte jeg på vej over til Kurt.
jeg blev modtaget af en veloplagt Kurt, som straks tilbød en kop kaffe, med tilbehør, og vi fik en snak om lyd og musik, inden vi skulle høre de spændende produkter fra Xindac cd-spiller, for og effekttrin, samt en meget lækker integreret forstærker og Dynaudio 52 se ht, kabler var Audioquest og Xindak.
Det ser godt nok seriøst ud,flotte, tunge apperater, kunne de lave priser virkelig passe, det ligner,lyder og føles som noget der er meget dyrere.
men lad mig komme til det vigtigste, nemlig lyden, jeg må indrømme at jeg var overrasket over den lyd der foldede sig ud med kombinationen af Xindac forforstærker, effekttrin og cd-spiller, det er fandme seriøst det her,lyden er åben, hurtig, dynamisk og meget musikalsk,der var fuldstændig styr på højtalerne og så var der den har ro som kendetegner rigtig godt udstyr= high end ( ja jeg tør næsten ikke skrive det ord, da der sikkert er nogen som har en kina-fobi)vi lyttede bla til Hans Thessnick, Ten Years after, Daniel Lanois. samt pladespiller.
jeg var solgt, og måtte have effekttrinnet, da jeg i et stykke tid har været på udkik efter en opgraduering af min surround opsætning, og samtidig gerne vil høre stereo i højeste kvalitet.
ja, det var jo egentlig kun meningen at jeg ville høre de nye forstærkere, men prisen og kvaliteten, og vigtigst af alt, var lyden førsteklasses,som gjorde at den blev købt på stedet.
jeg vil takke Kurt for en spændende demo og kompetent vejledning, samt for en hyggelig eftermiddag i musikkens tegn.
mvh
ramma