Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Røvrendt af elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvonår lærer jeg at holde mig fra den biks.

Nå, Historien som følger.

Fik en tilbudsavis tilsendt i weekenden hvor jeg nemærker at jeg kan købe en PHILIPS DVP3142 DVD afspiller for kr.377,- Da en af mine andre skodafspillere netop er stået af kører jeg glad og fra derud efter arbejde 15.30. Det

Efter at have trawlet hele butikken igennem for at finde DVD-afspilleren tager jeg fat i en medarbejder der meddelere at dem har de ikke flere af, OG HAR I ØVRIGT SLET INGEN HAFT. Maskinen var ikke annonceret som begræsnet tilbud eller lign. Jeg spørger hvornår de kommer hjem og får  at vide at det vil de sikert torsdag. Jeg spørger om jeg kan blive skrevet op til en til samme pris. Medarbejderen går og kommer efter kort tid tilbage og meddeler mig at der ikke kommer flere og at der ståe en enkelt i Holstebro hvis jeg vil hente den. Det er selvfølgeligt udelukket at køre til Holstebro fra Århus for at hente en DVD til under kr. 400,-

Jeg bliver tilbudt en Bambusmaskine til samme pris, men takker pænt NEJ da jeg efterhånden har skiftet bambusmaskine hvert halve år.

Det kan simpelthen ikke passe at man mandag efter udsendelse af en weekendavis ikke kan købe en annonceret vare. Jeg ved at det kan kikse med en enkelt vare, men at man så ikke efterfølgende kan tilbyde varen på et senere tidspunkt er UNDER AL KRITIK

Jeg kan ikke andet end få den tanke at man udelukkende annoncerer prisbaskere for at lokke kunder i butikken som man efterfølgende kan sælge noget andet.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hvorfor i alverden ringer du ikke inden du begiver dig afsted? Det er da indlysende klart at dette er at sidestille med et køtilbudspris!

Ta en tudekiks...

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Det er desværre et velkendt trick!! Man annoncerer et super godt tilbud, hvor man ikke har den vilde avance... Måske endda en negativ avance. Når så folk gerne vil købe den, har man desværre udsolgt, og de er desværre ikke til at skaffe. Men men men... man har tilfældigvis en anden maskine til samme pris (hvor man tjener kassen, fordi det er en væsentlig ringere maskine).

Det er desværre den moral mange danskere efterhånden har fået. Man forsøger at leve af at tage røveren på andre!!!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hvorfor i alverden ringer du ikke inden du begiver dig afsted? Det er da indlysende klart at dette er at sidestille med et køtilbudspris!

Ta en tudekiks...

Tja, tudekiks eller ej: Det kunne da være ligegyldgt - der havde jo ikke været nogle om jeg så havde ringer 2 sek. over åbningstid. Pointen er at jeg somforbruger bevidst er blevet snydt

Jeg er faktisk i tvivl om hvor vidt det er lovligt at markedsføre et tilbud uden at kunne levere

Afspilleren var inde midt i bladet og ikke annonceret anderledes end resten af de produkter der averteres for.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

man må tage højde for at ikke alle butikker når at få varene når udsalgsavisen rammer gaden. En tilbudsavis har jo deadline et godt stykke tid før den går i trykken, og hvis de skal nå at få trykt annoncer nok til hele landet så kræver det ihvertfald 14 dage, flere butikker kører med helt op til 3 måneder.

Desuden er det ikke alle leverandører der er lige flinke til at overholde aftaler om levering. Det kender jeg alt for godt til i mit daglige arbejde. Her arbejder vi med leveringstider på op til 16 uger (møbler), og selv det har leverandørene svært ved at leve op til..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hvorfor i alverden ringer du ikke inden du begiver dig afsted? Det er da indlysende klart at dette er at sidestille med et
køtilbudspris!

Ta en tudekiks...

Hvorfor er det indlysende? En dvd-afspiller til under 400 kroner er da intet nyt.
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er desværre et velkendt trick!! Man annoncerer et super godt tilbud, hvor man ikke har den vilde avance... Måske endda en negativ avance. Når så folk gerne vil købe den, har man desværre udsolgt, og de er desværre ikke til at skaffe. Men men men... man har tilfældigvis en anden maskine til samme pris (hvor man tjener kassen, fordi det er en væsentlig ringere maskine).

Det er desværre den moral mange danskere efterhånden har fået. Man forsøger at leve af at tage røveren på andre!!!

Er det lovligt?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

adamtulinius skrev:
Mercury skrev:

Hvorfor i alverden ringer du ikke inden du begiver dig afsted? Det er da indlysende klart at dette er at sidestille med et
køtilbudspris!

Ta en tudekiks...

Hvorfor er det indlysende? En dvd-afspiller til under 400 kroner er da intet nyt.

Præcis min pointe....

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
man må tage højde for at ikke alle butikker når at få varene når udsalgsavisen rammer gaden. En tilbudsavis har jo deadline et godt stykke tid før den går i trykken, og hvis de skal nå at få trykt annoncer nok til hele landet så kræver det ihvertfald 14 dage, flere butikker kører med helt op til 3 måneder.

Desuden er det ikke alle leverandører der er lige flinke til at overholde aftaler om levering. Det kender jeg alt for godt til i mit daglige arbejde. Her arbejder vi med leveringstider på op til 16 uger (møbler), og selv det har leverandørene svært ved at leve op til..

Jeg synes jo ikke jeg stiller urimelige krav. Jeg bad bare om at få den senere, men det kunne så heller ikke lade sig gøre. Jeg håber du trods alt ville levere møblerne senere

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

witzel skrev:

Jeg synes jo ikke jeg stiller urimelige krav. Jeg bad bare om at få den senere, men det kunne så heller ikke lade sig gøre. Jeg håber du trods alt ville levere møblerne senere

nej, dine krav er ikke urimelige. Men hvis de ikke kan levere så er der ikke meget de kan gøre. På mit gamle arbejde, hvis vi ikke kunne levere en dvdmaskine (de billige bambusmodeller) og en anden butik havde dem, så tager det ikke mange minutter at ringe til butikken og få dem til at sende den.

mit nuværende arbejde har den politik, at hvis leveringstiden bliver udsat yderligere får kunden et tilgodebevis på 10% af varens pris. Men det er ikke i alle tilfælde vi kan levere alligevel. Men nu kan man heller ikke sammenligne elektronikbutikker med møbelforretninger.. det er trods alt forskellige kundegrupper, og forskellige krav der bliver sat..

Men jeg er ikke enig med hurtig, at det er et trick som butikken har lavet med vilje. Jeg er klar over at der ER butikker der arbejder i den slags. Ud fra din beskrivelse er der ikke meget der tyder på at det er tilfældet.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Ta en tudekiks...

Prøv du at ring til elgigantan... får du kontakt giverr jeg en kold pilsner:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Gigabass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige et link, hvor der står noget, der måske er relevant her.  LINK
Til top Vis Gigabass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gigabass

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
jkjaers skrev:

witzel skrev:

nej, dine krav er ikke urimelige. Men hvis de ikke kan levere så er der ikke meget de kan gøre. På mit gamle arbejde, hvis vi ikke kunne levere en dvdmaskine (de billige bambusmodeller) og en anden butik havde dem, så tager det ikke mange minutter at ringe til butikken og få dem til at sende den.

mit nuværende arbejde har den politik, at hvis leveringstiden bliver udsat yderligere får kunden et tilgodebevis på 10% af varens pris. Men det er ikke i alle tilfælde vi kan levere alligevel. Men nu kan man heller ikke sammenligne elektronikbutikker med møbelforretninger.. det er trods alt forskellige kundegrupper, og forskellige krav der bliver sat..

Men jeg er ikke enig med hurtig, at det er et trick som butikken har lavet med vilje. Jeg er klar over at der ER butikker der arbejder i den slags. Ud fra din beskrivelse er der ikke meget der tyder på at det er tilfældet.

I så fald ville det jo så være Philips der skulle have et problem.... Det vil jeg tillade mig at tvivle på.

Selv samme DVD er også averteret i Bilka i denne uge (til 499,-).... gad vide om de heller ikke har fået leveret.....

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Ikke et enestående eksempel. Min mor skulle hente en Philips Harddisk recorder fra avisen men den havde de heller ikke og de lokkede hende til at købe en skod maskine hun tilfældigves kunne få til samme pris - moralsk svindel kalder jeg det. For ikke at tale om reperationer........

Handel IKKE i elgiganten - uanset hvor billigt det er. Jeg vil ikke engang købe en clockradio der !!

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Det faktum, at deadline for en tilbudsavis kan ligge mange uger før den deles ud til forbrugerne, skulle da netop tale for, at selv den fjerneste butik skulle kunne nå at få varerne hejm.

Jeg vil ikke anklage nogen, men det er desværre ofte man oplever, at de super gode tilbud desværre ikke er på lager, men at butikken har et produkt til samme pris man forsøger at prakke kunden på, selvom det er væsentligt ringere. Og jeg tror faktisk det virker. Når først man står i butikken, vil man gerne have noget med hjem.

Jeg har faktisk oplevet at stå ved en butik ved åbningstid den dag et tilbud startede. Jeg var den første kunde, og alligevel fik jeg at vide at der var udsolgt. Da jeg brokkede mig højlydt og faktisk gik videre med sagen, viste det sig at der kun havde været et par stykker på lager i butikken, men dem havde et par af medarbejderne selv købt inden åbningstid!!! Den butik har jeg pudsigt nok ALDRIG købt noget i siden!

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Ta en tudekiks...

Det er da l**tE markedsføring der vil noget... Måske er du super tolerant, men jeg ville også blive sur over sådan noget, og det er hverken første eller sidste gang elgiganten har lavet det nummer...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

witzel skrev:

Det faktum, at deadline for en tilbudsavis kan ligge mange uger før den deles ud til forbrugerne, skulle da netop tale for, at selv den fjerneste butik skulle kunne nå at få varerne hejm.

Jeg vil ikke anklage nogen, men det er desværre ofte man oplever, at de super gode tilbud desværre ikke er på lager, men at butikken har et produkt til samme pris man forsøger at prakke kunden på, selvom det er væsentligt ringere. Og jeg tror faktisk det virker. Når først man står i butikken, vil man gerne have noget med hjem.

Jeg har faktisk oplevet at stå ved en butik ved åbningstid den dag et tilbud startede. Jeg var den første kunde, og alligevel fik jeg at vide at der var udsolgt. Da jeg brokkede mig højlydt og faktisk gik videre med sagen, viste det sig at der kun havde været et par stykker på lager i butikken, men dem havde et par af medarbejderne selv købt inden åbningstid!!! Den butik har jeg pudsigt nok ALDRIG købt noget i siden!

alle de indkøbere jeg har haft kontakt med, har arbejdet ud fra det princip, at hvis de fik nys om at en given vare kunne skaffes til om ca 5 uger, så satte man den i tilbudsavisen til den pågældende uge. for så slipper man for at have varer stående alt for længe på lager, det er nemlig alt for dyrt at have varer til at stå på et lager.

hvad angår din oplevelse, så er det en dårlig politik at have i den butik. Jeg har altid været vant til at hvis jeg ville have en tilbudsvare på førstedagen, så måtte jeg tage fri og stille mig i kø som en hvilkensomhelst anden kunde. Flere steder må personalet ikke købe de første par dage, for de skal bestemt ikke have de fordele, når de garanteret også får personalerabatter.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
alle de indkøbere jeg har haft kontakt med, har arbejdet ud fra det princip, at hvis de fik nys om at en given vare kunne skaffes til om ca 5 uger, så satte man den i tilbudsavisen til den pågældende uge. for så slipper man for at have varer stående alt for længe på lager, det er nemlig alt for dyrt at have varer til at stå på et lager.

Se det kan jeg da sagtens forstå, men jeg blev jo på intet tidspunkt tilbudt at vente på produktet. Var det bare forsinket.... nå ja, det kunne jeg vel godt vente en uge eller to på, hvis det skulle være. Men det har aldrig været der.... og kommer det åbenbart heller ikke.... DET STINKER da langt væk (ved mindre Philips VIRKELIGT har et leveringsproblem eller er gået i betalingsstandsning)

Havde de vitterligt været interesseret i at sælge produktet havde de sagt: "Det beklager vi - vi skriver dig op og ringer til dig så snart det lander i butikken"

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Hvonår lærer jeg at holde mig fra den biks.

Nå, Historien som følger.

Fik en tilbudsavis tilsendt i weekenden hvor jeg nemærker at jeg kan købe en PHILIPS DVP3142 DVD afspiller for kr.377,- Da en af mine andre skodafspillere netop er stået af kører jeg glad og fra derud efter arbejde 15.30. Det

Efter at have trawlet hele butikken igennem for at finde DVD-afspilleren tager jeg fat i en medarbejder der meddelere at dem har de ikke flere af, OG HAR I ØVRIGT SLET INGEN HAFT. Maskinen var ikke annonceret som begræsnet tilbud eller lign. Jeg spørger hvornår de kommer hjem og får  at vide at det vil de sikert torsdag. Jeg spørger om jeg kan blive skrevet op til en til samme pris. Medarbejderen går og kommer efter kort tid tilbage og meddeler mig at der ikke kommer flere og at der ståe en enkelt i Holstebro hvis jeg vil hente den. Det er selvfølgeligt udelukket at køre til Holstebro fra Århus for at hente en DVD til under kr. 400,-

Jeg bliver tilbudt en Bambusmaskine til samme pris, men takker pænt NEJ da jeg efterhånden har skiftet bambusmaskine hvert halve år.

Det kan simpelthen ikke passe at man mandag efter udsendelse af en weekendavis ikke kan købe en annonceret vare. Jeg ved at det kan kikse med en enkelt vare, men at man så ikke efterfølgende kan tilbyde varen på et senere tidspunkt er UNDER AL KRITIK

Jeg kan ikke andet end få den tanke at man udelukkende annoncerer prisbaskere for at lokke kunder i butikken som man efterfølgende kan sælge noget andet.

Jamen jkjaers, du siger det selv:

• Hvonår lærer jeg at holde mig fra den biks.

Det er sku da utrolig dårlig stil fra nævnte kæde, men som andre allerede har ytret er det vist ikke første gang.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det er så vidt jeg ved ifølge den nye markedsførings lov ikke lovligt, ikke at have et minimum antal af den vare man reklamere med i sin avis eller andre steder.

Men det er et velkendt trick fra Elgiganten og lign. kæder at gøre sådan, jeg har hørt det et utal af gange fra venner og bekendte at de ikke har den vare elgiganten reklamere med men  istedet en tilsvarende til samme pris som viser sig at være et ringere produkt.

Så det kan vist ikke siges tit nok lad være med at handler der!

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes