Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Udenlandsk betaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sternberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Nu har jeg bestilt en vare hos mediastar.de, men har ikke prøvet det med udenlandsk betaling før. Jeg spurgte hvordan de ville have pengene og jeg fik dette svar:

Hello Mr. Sternberg,

please pay 995.00 EUR to our account:

Mediastar GmbH  Geschäftsführer: Herr Sezgin Yazici
>>> >Wilhelm-Leuschner-Str.6
>>> >63500 Seligenstadt
>>> >Tel. 0800 / 911 82 19
>>> >
>>> >Kto.Nr. 240 797 282
>>> >BLZ  795 500 00
>>> >Sparkasse Aschaffenburg-Alzenau
>>> >IBAN: DE05 7955 0000 0240 7972 82
>>> >BIC: BYLADEM1ASA

på min netbank har jeg følgende felter der skal udfyldes:

Konto - IBAN-nr.    
Modtagers navn
(4 linjer á 35 tegn)  
  4 linjer tilbage 

Tekst til beløbsmodtager
(4 linjer á 35 tegn)  
  4 linjer tilbage 

------------------------------------------------------------ --------------------
  Modtagers pengeinstitut 
------------------------------------------------------------ --------------------

SWIFT-adresse/BIC     

Modtagers bank
(4 linjer á 35 tegn)  
  4 linjer tilbage 

Clearingskode

Hvad skal ind hvor? Håber ikke det ser alt for forvirrende ud ..

Til top Vis Sternberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sternberg

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej Sternberg,

Mit råd er at holde dig fra bankoverførsel når det drejer sig om køb af varer på www. Du har ikke mulighed for at få pengene igen, hvis modtager er en snyder og ikke leverer varen.

Hvis du betaler med Visa, Mastercard eller lignende er du laaaangt bedre beskyttet - ring til din bank og spørg dem.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

For mig ville det se således ud (Danske Bank):

Navn: Mediastar GmbH Sezgin Yazici

Adresse: Wilhelm-Leuschner-Str.6

Postnr og By: 63500 - Seligenstadt

Land: Tyskland

Kontonummer/IBAN: DE05795500000240797282

BIC/SWIFT-adresse: BYLADEM1ASA

Mvh.

Mediastar.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Enig, med Zaka man skal aldrig overføre penge via bankoverførsel til netbutiker, du har ingen som helst sikkerhed for at pengene ikke bare er væk, find en butik som tager imod Visa eller Mastercard.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Er det Trusted Shops mon noget der stiller én godt?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Sternberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Valgte MediaStar pga. det der Trusted Shop .. De viser det også på idealo.de, så mon ikke det er godt nok?

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Sternberg skrev:
Valgte MediaStar pga. det der Trusted Shop .. De viser det også på idealo.de, så mon ikke det er godt nok?

Har du læst hele teksten på siden og forstår du de juridiske konsekvenser af den? Nej vel - det gør jeg heller ikke.

Hvorfor ikke lytte til forbrugerrådets anbefalinger? Betaling med kort ved køb på www giver den bedste forbrugerbeskyttelse du kan få i DK (også ved handel på udenlandske www-butikker).

Her er der et grumt eksempel på de stakler der har forudbetalt til Alfaview som efterfølgende gik konkurs: http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse1212/

Hvis ikke det er advarsel nok, så held og lykke...

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Mit råd er også: Lad være med at forudbetale!

Her er yderligere et par tråde, som omhandler personer som har mistet penge fordi de har forudbetalt. Find istedet en forhandler som accepterer kreditkort betaling.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44430&K W

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53735&K W

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hmmm Du har da stadig masser af muligheder hvis de snyder dig ved en bankoverførsel, mig bekendt er det ulovligt og svindel også i Tyskland, så mon ikke retsvæsnet kan håndtere det, og det gør et registreret firma ikke nok ikke det vil da være deres fallit og have sådan en sag på halsen, jeg har aldrig oplevet det. De fleste gange går det nok meget godt.

Det du skal bruge er egentlig bare deres iban nummer så kan din bank overføre pengene.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 13 August 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Sternberg skrev:

Folk prøver bare at hjælpe. Det væreste som kan ske er du er ude 7500 kr.....men jeg handler også med små fisk på nettet og har så sent som idag overført 1600 dkr for lidt MC-tøj. Jeg kan blive snydt, men har handlet der en gang før uden problemer.

Teknisk bør du lige øve lidt, men du kan nemt overfører - spørgsmålet er om du tør.

Mvh

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Hmmm Du har da stadig masser af muligheder hvis de snyder dig ved en bankoverførsel, mig bekendt er det ulovligt og svindel også i Tyskland, så mon ikke retsvæsnet kan håndtere det, og det gør et registreret firma ikke nok ikke det vil da være deres fallit og have sådan en sag på halsen, jeg har aldrig oplevet det. De fleste gange går det nok meget godt.

Det du skal bruge er egentlig bare deres iban nummer så kan din bank overføre pengene.

"Ved forudbetaling er det forbrugeren alene, som bærer den økonomiske risiko, og forbrugeren skal så have tillid til, at netbutikken ikke går konkurs eller undlader at sende varen, fortæller Martin Borgen, e-handelsfondens erhvervsjurist."

Fra: http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=109/SubId=109/id=123 0/text=Undg%E5+forudbetaling+p%E5+internettet

Hvad er det konkret for nogle muligheder du mener der er?

- Frank Zappa

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Og melde dem til politiet for svindel, da man må formode der foreligger en skriftlig aftale(email eller andet fra) fra firmaet om forudbetaling, og man har sin bankkvittering som dokumentation for man har betalt.

Det er ganske korrekt forbrugerklagenævnet ikke kan hjælpe dig i denne situation, men man er altså heller ikke helt tabt af den grund.

Man må trods alt ikke opkræve x antal tusinder i forudbetaling også aldrig sende den lovede vare, det er svindel, og ganske strafbart.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

zaka skrev:

Og melde dem til politiet for svindel, da man må formode der foreligger en skriftlig aftale(email eller andet fra) fra firmaet om forudbetaling, og man har sin bankkvittering som dokumentation for man har betalt.

Det er ganske korrekt forbrugerklagenævnet ikke kan hjælpe dig i denne situation, men man er altså heller ikke helt tabt af den grund.

Man må trods alt ikke opkræve x antal tusinder i forudbetaling også aldrig sende den lovede vare, det er svindel, og ganske strafbart.

Selvfølgelig er det ulovligt at svindle, men hvor stor er sansynligheden for at man får sine penge igen? Tror du det tyske politi vil tage en dansk anmeldelse på svindel for 7500,-? Hvis man får pengene tilbage, hvor lang tid går der så inden man ser dem. Hvad med konkurs, beskadiget vare, defekt vare?

Ved betaling med kort er alt man skal gøre at udfylde en indsigelsesblanket og vedlægge dokumentation for handlen (emails, ordrebekræftigelse) og så skal banken tilbageføre det betalte beløb indenfor meget få dage (jeg mener det er 2 dage).

Jeg har selv prøvet at et engelske www-firma ikke leverede varen, men de havde alligevel hævet beløbet på mit kort (det er iøvrigt også forbudt. De må ikke trække pengene før varen er afsendt - alene det er nok til at gøre indsigelse). Jeg gjorde indsigelse og fik alle pengene tilbage i løbet af få dage.

- Frank Zappa

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 13 August 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

zaka skrev:

det er ganske rigtigt, man kan melde dem til politiet, hvilket man også bør gøre hvis man betaler med visa/dankort og bliver snydt.

Sandsynligheden for at den givne butik snyder er der da altid, men den er nok lille. Skulle man blive snydt, er der da også en sandsynlighed for at han kan få sine penge igen.. men den er nok også lille.

Skulle virksomheden gå konkurs, som vi har set tilfælde af før, så står man desværre bare nederst på listen over folk der skal have penge fra konkursboet..

betaler man derimod med kort, og bliver snydt. så er det en tur i banken og forklare dem problemet, udfylde de givne papirer med dokumentation osv, og så sørger de for at du får dine penge igen asap. Det er dælme en omvej, og ingen garanti at gå gennem det tyske politi.

så jeg vil bestemt også anbefale at man holder sig fra bankoverførsler, hvis man er i tvivl om troværdigheden.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 13 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Pas især på med tyske firmaer og her vil jeg advare mod Shuro Elektronik.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Sternberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Tog chancen - da jeg synes at firmaet lød reelt nok .. Og nu kommer der ifølge UPS en pakke til mig på mandag :o)

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 17 August 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hey stern, det lyder jo helt fint. Har sgu selv købt masser af gejl over nettet, både på kort og ved overførsel, både i DK og Tyskland, er sgu aldrig blevet brændt af, held måske, det ved jeg ikke.. Men det kan jo også ske på eget jord, bare se alle dem der har skærme tilgode hos Alfaview.

Så det er spil i lotteriet, men hvorfor faen skal man betale de, nogengange, helt ublu priser i butikkerne.

Har lige fået et butiks-tilbud på yamaha ef/ns serie 777, 333 og en center.. Kunne finde det på net til 5000 billigere, såe det fedt. Fandeme.. 5 kilo.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes