Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Puha Fona (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article347295.ece

Ved ikke om den har været postet her før, men pinligt er det da, hvis Fona kun overholder loven, når Ekstrabladet er med.




__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg sige dig de gør, har selv problemer med et TV, som burde være ombyttet for længst, og hver gang jeg hiver købeloven frem, så siger de bare: "Så må vi tage den i retten"..
Det er kundeservice, der vil noget.. Sidste gang det var til rep(har ikke fået det tilbage endnu) var de endda så frække at ringe og sige at de nok sku komme med et tilbud på hvor meget det ville komme til at koste at reparere mit fjernsyn.. Vel og mærke er fjernsynet 1 år og 5 måneder og det er tredje gang det bliver rep for SAMME fejl..

Så det er ganske normal Fona praksis det der..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Heldigvis har det været igennem nyhederne og ikke kun her hvor de fleste ved at man ikke handler i Fona eller Merlin for den sags skyld.
Når en virksomhed når en hvis størrelse er det en generel kutyme at slække på kundeservice efter mine egne erfaringer ihvertfald.

__________________
Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
Til top Vis mad_max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max
 
noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det er der meget uheldigt ved "video-artiklen" er at speakeren siger der er "2 års garanti", det er usandt, og når ikke engang medierne har styr på hvad der lovmæssigt er krav på - så er det pludselig ikke så mærkeligt at forbrugeren bliver snotforvirret. Man har, som alle herinde formentligt ved, kun krav på 2 års reklamationsret som forbruger (Der gælder andre regler hvis man handler b2b)

Ellers er jeg enig i at det er under al kritik at hans reklamation afvises, de skal ALTID tage produktet ind til undersøgelse indenfor de 2 års reklamationsret. Dog ved jeg at Apple er 100% kolde i r*ven når de første 12 mdr er gået :(

Til top Vis noel.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noel.dk Besøg noel.dk's Websted
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Det kan jeg sige dig de gør, har selv problemer med et TV, som burde være ombyttet for længst, og hver gang jeg hiver købeloven frem, så siger de bare: "Så må vi tage den i retten"..
Det er kundeservice, der vil noget.. Sidste gang det var til rep(har ikke fået det tilbage endnu) var de endda så frække at ringe og sige at de nok sku komme med et tilbud på hvor meget det ville komme til at koste at reparere mit fjernsyn.. Vel og mærke er fjernsynet 1 år og 5 måneder og det er tredje gang det bliver rep for SAMME fejl..

Så det er ganske normal Fona praksis det der..

Hvis fejlen opstod og og reklamationen blev foretaget inden for de første 6 måneder gælder formodningsreglen stadig og du gemmer vel de skriftlige beviser

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Service i Fona........... Kender de overhoved ordet eller begrebet
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

noel.dk skrev:

Det er der meget uheldigt ved "video-artiklen" er at speakeren siger der er "2 års garanti", det er usandt, og når ikke engang medierne har styr på hvad der lovmæssigt er krav på - så er det pludselig ikke så mærkeligt at forbrugeren bliver snotforvirret. Man har, som alle herinde formentligt ved, kun krav på 2 års reklamationsret som forbruger (Der gælder andre regler hvis man handler b2b)

Enig. Det er sørgeligt når medierne kun går efter den gode historie. Vi får ikke engang at vide hvad der er galt med apparatet. Vi ved altså ikke om det er noget der skal dækkes af reklamationsretten.

noel.dk skrev:

Ellers er jeg enig i at det er under al kritik at hans reklamation afvises, de skal ALTID tage produktet ind til undersøgelse indenfor de 2 års reklamationsret. Dog ved jeg at Apple er 100% kolde i r*ven når de første 12 mdr er gået :(

Der er jeg principielt også enig, men der kan være gode grunde til at de ikke sender den ind. Det kan jo f.eks. være en kendt fejl som de ved bliver afvist af leverandøren. Den kan også have været tabt, så det er helt åbenlyst at den ikke skal dækkes af reklamationsretten.

 

Jeg ved ikke om Fona har ydet god eller dårlig service i denne sag, da det ikke kan afgøres med de oplysninger vi får i videoen. Jeg synes dog at man skal være meget kritiske over for mediernes skandalesøgende forbrugerprogrammer/artikler. Det er ikke rimeligt at blive forarget og hænge Fona ud på så tyndt et grundlag som denne video.  

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
noel.dk skrev:

Det er der meget uheldigt ved "video-artiklen" er at speakeren siger der er "2 års garanti", det er usandt, og når ikke engang medierne har styr på hvad der lovmæssigt er krav på - så er det pludselig ikke så mærkeligt at forbrugeren bliver snotforvirret. Man har, som alle herinde formentligt ved, kun krav på 2 års reklamationsret som forbruger (Der gælder andre regler hvis man handler b2b)

Enig. Det er sørgeligt når medierne kun går efter den gode historie. Vi får ikke engang at vide hvad der er galt med apparatet. Vi ved altså ikke om det er noget der skal dækkes af reklamationsretten.

noel.dk skrev:

Ellers er jeg enig i at det er under al kritik at hans reklamation afvises, de skal ALTID tage produktet ind til undersøgelse indenfor de 2 års reklamationsret. Dog ved jeg at Apple er 100% kolde i r*ven når de første 12 mdr er gået :(

Der er jeg principielt også enig, men der kan være gode grunde til at de ikke sender den ind. Det kan jo f.eks. være en kendt fejl som de ved bliver afvist af leverandøren. Den kan også have været tabt, så det er helt åbenlyst at den ikke skal dækkes af reklamationsretten.

// Helt enig, jeg fik bare ikke specificeret det så godt som dig :) Men i så fald skal kunden i hvert fald have det af vide - og ikke bare smides på porten :)

Jeg ved ikke om Fona har ydet god eller dårlig service i denne sag, da det ikke kan afgøres med de oplysninger vi får i videoen. Jeg synes dog at man skal være meget kritiske over for mediernes skandalesøgende forbrugerprogrammer/artikler. Det er ikke rimeligt at blive forarget og hænge Fona ud på så tyndt et grundlag som denne video.  

// Enig - jeg synes det er skammeligt at medierne efterhånden får "svinet" alle danske butikker, om det er på nettet eller fysiske butikker er underordnet, men laver man den mindste fejl kommer det i medierne, og de viser naturligvis kun den ene side af sagen.

Til top Vis noel.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noel.dk Besøg noel.dk's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 19 December 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 19 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Aldrig har jeg da skidt så tyndt!!!

Jeg besluttede mig for aldrig at handle i Fona igen, efter jeg havde været derinde engang og måtte vente 10min på at en ekspedient skulle spørge mig "hvad han kunne hjælpe med", da der velogmærke ikke var travlt i butikken.  Jeg henvendte mig til kassen, hvor jeg måtte stå i 30 sekunder og vente på en meget ung og meget afbleget fyr skulle sms'e færdig før han kunne ekspedere mig...






Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice


Hvad var deres undskyldning for ikke at bytte DVD'en?


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice


Hvad var deres undskyldning for ikke at bytte DVD'en?

At jeg måtte have en elendig DVD-afspiller (dengang en Pio DVD-717) da deres crap maskine til 299,- sagtens kunne afspille disken   



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Fona, der handler jeg nu heller ikke. Da de ikke har noget jeg kan bruge. Som ikke kan fåes andre steder.

Men de er da flinke nok. Købte i starten af 90'erne en stereo video til 6000 kr. Og fik alle 6000 kr tilbage 10 år efter. Flinke folk



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 19 December 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Spencer skrev:
Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice


Hvad var deres undskyldning for ikke at bytte DVD'en?

At jeg måtte have en elendig DVD-afspiller (dengang en Pio DVD-717) da deres crap maskine til 299,- sagtens kunne afspille disken   

FONA's regler for ombytning- og returret er nu ganske klare. Dette er en service der række videre end det købelovens foreskriver.

Rent generalt: når en butik (ikke nødvendigvis FONA), ikke selv kan konstatere en fejl på produktet, og dette tilmed sammen med kunden, så forstår jeg et eller andet sted godt at en butik værger sig mod at bytte en vare, og ikke at kunden efterfølgende føler sig snydt. Det er jo før set at kunder har enten et defekt eller blot et "beskidt" apparat, der derfor ikke kan afspille en fejlfrit medie korrekt. Er det ikke tilfældet, så bør kunden hive sit apparat med ned i butikken, og her vise at det er det købte produkt der ikke virker.    



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 December 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Acer skrev:

Spencer skrev:
Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice


Hvad var deres undskyldning for ikke at bytte DVD'en?

At jeg måtte have en elendig DVD-afspiller (dengang en Pio DVD-717) da deres crap maskine til 299,- sagtens kunne afspille disken   

FONA's regler for ombytning- og returret er nu ganske klare. Dette er en service der række videre end det købelovens foreskriver.

Rent generalt: når en butik (ikke nødvendigvis FONA), ikke selv kan konstatere en fejl på produktet, og dette tilmed sammen med kunden, så forstår jeg et eller andet sted godt at en butik værger sig mod at bytte en vare, og ikke at kunden efterfølgende føler sig snydt. Det er jo før set at kunder har enten et defekt eller blot et "beskidt" apparat, der derfor ikke kan afspille en fejlfrit medie korrekt. Er det ikke tilfældet, så bør kunden hive sit apparat med ned i butikken, og her vise at det er det købte produkt der ikke virker.    

Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 21 December 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?

At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Acer skrev:
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?

At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver

 

Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Chr. R. skrev:

Acer skrev:
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?

At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver

 

Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere

At nogle ønsker mere end hvad et firma lover samt loven foreskriver, ja det er åbenbart nok til at hænge et firma ud i dag  



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Acer skrev:
Chr. R. skrev:

Acer skrev:
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?

At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver

 

Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere

At nogle ønsker mere end hvad et firma lover samt loven foreskriver, ja det er åbenbart nok til at hænge et firma ud i dag  

Jeg syntes nu ikke, som du skriver at Fonas bytteregler er udover det sædvanlige, er noget at råbe hurra for. Alle kan vel finde ud af at ombytte en ubrugt vare, det er der ingen raketvidenskab i men man er jo ligesom nødt til at afprøve varen før end man finder ud af at disken er defekt. Se der hvor kundeservicen kommer ind i billedet er hvor at forretningen godt kan se problemstillingen i at jeg bevæger mig tilbage til butikken for at få ombytten den defekte vare til den samme vare, ikke noget fis med at "du har nok set filmen og syntes den er ringe så vi finder lige en anden". Hvorfor i hulens navn skulle jeg dog spilde en lørdag formiddag på et reklamere over en film hvis ikke der er noget i vejen med den ??? . Men det har Fona ikke set lyset i.... 



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes