Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg sige dig de gør, har selv problemer med et TV, som burde være ombyttet for længst, og hver gang jeg hiver købeloven frem, så siger de bare: "Så må vi tage den i retten".. Det er kundeservice, der vil noget.. Sidste gang det var til rep(har ikke fået det tilbage endnu) var de endda så frække at ringe og sige at de nok sku komme med et tilbud på hvor meget det ville komme til at koste at reparere mit fjernsyn.. Vel og mærke er fjernsynet 1 år og 5 måneder og det er tredje gang det bliver rep for SAMME fejl..  Så det er ganske normal Fona praksis det der..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis har det været igennem nyhederne og ikke kun her hvor de fleste ved at man ikke handler i Fona eller Merlin for den sags skyld. Når en virksomhed når en hvis størrelse er det en generel kutyme at slække på kundeservice efter mine egne erfaringer ihvertfald.
__________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
Til top |
|
|
noel.dk Branchemedlem

Befro ApS
Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der meget uheldigt ved "video-artiklen" er at speakeren siger der er "2 års garanti", det er usandt, og når ikke engang medierne har styr på hvad der lovmæssigt er krav på - så er det pludselig ikke så mærkeligt at forbrugeren bliver snotforvirret. Man har, som alle herinde formentligt ved, kun krav på 2 års reklamationsret som forbruger (Der gælder andre regler hvis man handler b2b)
Ellers er jeg enig i at det er under al kritik at hans reklamation afvises, de skal ALTID tage produktet ind til undersøgelse indenfor de 2 års reklamationsret. Dog ved jeg at Apple er 100% kolde i r*ven når de første 12 mdr er gået :(
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Det kan jeg sige dig de gør, har selv problemer med et TV, som burde være ombyttet for længst, og hver gang jeg hiver købeloven frem, så siger de bare: "Så må vi tage den i retten".. Det er kundeservice, der vil noget.. Sidste gang det var til rep(har ikke fået det tilbage endnu) var de endda så frække at ringe og sige at de nok sku komme med et tilbud på hvor meget det ville komme til at koste at reparere mit fjernsyn.. Vel og mærke er fjernsynet 1 år og 5 måneder og det er tredje gang det bliver rep for SAMME fejl..
Så det er ganske normal Fona praksis det der..
|
|
|
Hvis fejlen opstod og og reklamationen blev foretaget inden for de første 6 måneder gælder formodningsreglen stadig og du gemmer vel de skriftlige beviser
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Service i Fona........... Kender de overhoved ordet eller begrebet
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
noel.dk skrev:
Det er der meget uheldigt ved "video-artiklen" er at speakeren siger der er "2 års garanti", det er usandt, og når ikke engang medierne har styr på hvad der lovmæssigt er krav på - så er det pludselig ikke så mærkeligt at forbrugeren bliver snotforvirret. Man har, som alle herinde formentligt ved, kun krav på 2 års reklamationsret som forbruger (Der gælder andre regler hvis man handler b2b)
|
|
|
Enig. Det er sørgeligt når medierne kun går efter den gode historie. Vi får ikke engang at vide hvad der er galt med apparatet. Vi ved altså ikke om det er noget der skal dækkes af reklamationsretten.
noel.dk skrev:
Ellers er jeg enig i at det er under al kritik at hans reklamation afvises, de skal ALTID tage produktet ind til undersøgelse indenfor de 2 års reklamationsret. Dog ved jeg at Apple er 100% kolde i r*ven når de første 12 mdr er gået :(
|
|
|
Der er jeg principielt også enig, men der kan være gode grunde til at de ikke sender den ind. Det kan jo f.eks. være en kendt fejl som de ved bliver afvist af leverandøren. Den kan også have været tabt, så det er helt åbenlyst at den ikke skal dækkes af reklamationsretten.
Jeg ved ikke om Fona har ydet god eller dårlig service i denne sag, da det ikke kan afgøres med de oplysninger vi får i videoen. Jeg synes dog at man skal være meget kritiske over for mediernes skandalesøgende forbrugerprogrammer/artikler. Det er ikke rimeligt at blive forarget og hænge Fona ud på så tyndt et grundlag som denne video.
|
Til top |
|
|
noel.dk Branchemedlem

Befro ApS
Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
noel.dk skrev:
|
|
|
Enig. Det er sørgeligt når medierne kun går efter den gode historie. Vi får ikke engang at vide hvad der er galt med apparatet. Vi ved altså ikke om det er noget der skal dækkes af reklamationsretten.
noel.dk skrev:
|
|
|
Der er jeg principielt også enig, men der kan være gode grunde til at de ikke sender den ind. Det kan jo f.eks. være en kendt fejl som de ved bliver afvist af leverandøren. Den kan også have været tabt, så det er helt åbenlyst at den ikke skal dækkes af reklamationsretten.
// Helt enig, jeg fik bare ikke specificeret det så godt som dig :) Men i så fald skal kunden i hvert fald have det af vide - og ikke bare smides på porten :)
Jeg ved ikke om Fona har ydet god eller dårlig service i denne sag, da det ikke kan afgøres med de oplysninger vi får i videoen. Jeg synes dog at man skal være meget kritiske over for mediernes skandalesøgende forbrugerprogrammer/artikler. Det er ikke rimeligt at blive forarget og hænge Fona ud på så tyndt et grundlag som denne video.
// Enig - jeg synes det er skammeligt at medierne efterhånden får "svinet" alle danske butikker, om det er på nettet eller fysiske butikker er underordnet, men laver man den mindste fejl kommer det i medierne, og de viser naturligvis kun den ene side af sagen.
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldrig har jeg da skidt så tyndt!!! Jeg besluttede mig for aldrig at handle i Fona igen, efter jeg havde været derinde engang og måtte vente 10min på at en ekspedient skulle spørge mig "hvad han kunne hjælpe med", da der velogmærke ikke var travlt i butikken. Jeg henvendte mig til kassen, hvor jeg måtte stå i 30 sekunder og vente på en meget ung og meget afbleget fyr skulle sms'e færdig før han kunne ekspedere mig...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive  . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive . Nu handler jeg kun i Stereo Studio, der kan de noget der kaldes kundeservice  |
|
|
Hvad var deres undskyldning for ikke at bytte DVD'en?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona, der handler jeg nu heller ikke. Da de ikke har noget jeg kan bruge. Som ikke kan fåes andre steder.
Men de er da flinke nok. Købte i starten af 90'erne en stereo video til 6000 kr. Og fik alle 6000 kr tilbage 10 år efter. Flinke folk  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
FONA's regler for ombytning- og returret er nu ganske klare. Dette er en service der række videre end det købelovens foreskriver.
Rent generalt: når en butik (ikke nødvendigvis FONA), ikke selv kan konstatere en fejl på produktet, og dette tilmed sammen med kunden, så forstår jeg et eller andet sted godt at en butik værger sig mod at bytte en vare, og ikke at kunden efterfølgende føler sig snydt. Det er jo før set at kunder har enten et defekt eller blot et "beskidt" apparat, der derfor ikke kan afspille en fejlfrit medie korrekt. Er det ikke tilfældet, så bør kunden hive sit apparat med ned i butikken, og her vise at det er det købte produkt der ikke virker. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
FONA's regler for ombytning- og returret er nu ganske klare. Dette er en service der række videre end det købelovens foreskriver.
Rent generalt: når en butik (ikke nødvendigvis FONA), ikke selv kan konstatere en fejl på produktet, og dette tilmed sammen med kunden, så forstår jeg et eller andet sted godt at en butik værger sig mod at bytte en vare, og ikke at kunden efterfølgende føler sig snydt. Det er jo før set at kunder har enten et defekt eller blot et "beskidt" apparat, der derfor ikke kan afspille en fejlfrit medie korrekt. Er det ikke tilfældet, så bør kunden hive sit apparat med ned i butikken, og her vise at det er det købte produkt der ikke virker.
|
|
|
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Meget muligt, men hvor meget har det med kundeservice at gøre ?  |
|
|
At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver 
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Acer skrev:
|
|
At jeg formoder at FONA i dit tilfælde, faktisk har ydet den kundeservice som både deres og Købelovens regler foreskriver 
|
|
|
Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Chr. R. skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere 
|
|
|
At nogle ønsker mere end hvad et firma lover samt loven foreskriver, ja det er åbenbart nok til at hænge et firma ud i dag __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Acer skrev:
Chr. R. skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
Se, det er lige netop derfor jeg ikke handler der mere 
|
|
|
At nogle ønsker mere end hvad et firma lover samt loven foreskriver, ja det er åbenbart nok til at hænge et firma ud i dag
|
|
|
Jeg syntes nu ikke, som du skriver at Fonas bytteregler er udover det sædvanlige, er noget at råbe hurra for. Alle kan vel finde ud af at ombytte en ubrugt vare, det er der ingen raketvidenskab i men man er jo ligesom nødt til at afprøve varen før end man finder ud af at disken er defekt. Se der hvor kundeservicen kommer ind i billedet er hvor at forretningen godt kan se problemstillingen i at jeg bevæger mig tilbage til butikken for at få ombytten den defekte vare til den samme vare, ikke noget fis med at "du har nok set filmen og syntes den er ringe så vi finder lige en anden". Hvorfor i hulens navn skulle jeg dog spilde en lørdag formiddag på et reklamere over en film hvis ikke der er noget i vejen med den ??? . Men det har Fona ikke set lyset i.... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|