Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer lige en ret trist nyhed om mit Playstation køb hos Getmore
Jeg købte den 22/6 en playstation 3 hos Getmore. Jeg fandt dog ud af den havde den kendte blæser defekt hvor den kører op i et ret højt tempo og forbliver der. http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=72767
Nå, men ind til Sony skal den for jeg har læst om flere som havde fået deres byttet. Jeg aftaler med Getmore jeg sender den til dem hvor de så vil sende den DIREKTE til Sony. Jeg sendte den til Getmore den 7/9. Lad og kalde den dag dag 0. Jeg tager nu på ferie i Spanien 14 dage og håber der er sket noget når jeg kommer hjem.
4 dage efter(dag 4) får jeg mail at de ikke kan finde nogen fejl og jeg skal uddybe min fejlbeskrivelse. Jeg sender en mail og skriver at aftalen var de bare skulle sende den til sony. Altså de skal ikke begynde at teste på den. Jeg får så en mail hvor der står de ikke ved hvad jeg snakker om da jeg ikke har besvaret deres mail med historie så de kan se hvad jeg skrev til dem. Suk, jeg skriver fra en 3 mobil så det blev lidt svært. Nå, men jeg skriver så en mail til hvor jeg gør det ret tydeligt at de bare skal sende den til sony færdig slut!
(dag 10 efter indsendelse) Jeg får en mail hvor de har snakket med sony over telefon og kommet frem til at der intet er galt med den. MEN DE HAR JO IKKE FATTET HVAD PROBLEMET ER så det er klart sony siger den intet fejler! Jeg sender igen en mail (igen fra 3 telefon i spanien penge penge nam nam) hvor jeg spørger hvorfor de ikke bare sender den til sony. Så får jeg en mail fra dem hvor der i emne feltet står der er virus i min mail og de derfor ikke vil åbne den. HVAD!?!? Virus i min tekst mail fra en mobil? Efter at have sendt nogle mails mere hvor de bliver ved med at skrive der er virus begynder de pludselig igen at svare. Nu er der åbenbart ikke virus mere .
Jeg kommer så hjem fra ferie(dag 17) Ikke en skid er sket. Min playstation har altså ligget snart 2 uger hos Getmore uden der er sket en skid. Jeg får nu en mail om at de vil sende den tilbage til mig da den intet fejler. Så bliver jeg stik tosset. Jeg skriver
"I skal ikke sende til hjem til mig. Nu har jeg brugt mange penge på datatrafik på min mobil fra Spanien og netcafe besøg på at sende mail til jer. 8-9 gange har jeg vist snart skrevet at i bare skal sende til ind til sony for det var aftalen da de ville tage sig af den. Jeg håber godt nok ikke i har sendt den hjem til mig endnu for så har min tid og penge været total spildt. Aftalen har været den skulle sendes til sony for de ville ombytte den hvis de mente der var det mindste galt med den. "
Det forstod de åbenbart. Sidste uge(dag 21 efter indsendelse) får jeg denne mail:
Vi har påbegyndt sagen for et stykke tid siden. Vi har bare haft problemer med at kontakte de rigtige instanser der skal kigge på din maskine.
okay, jeg ringer til dem så spørger hvor lang tid det hos Sony vil tage. De siger 14 dage til 3 uger. Dvs. Der kan komme til at gå 6 uger fra jeg sendte den til jeg får noget svar?
Nu kommer så mit spørgsmål. Er det virkelig fair jeg skal leve med deres hjerneblødning mens jeg var på ferie? Har jeg nogen ret til at forlange en ny playstation med det samme eller få pengene tilbage?
jeg er bare så skide sur på Getmore lige nu 
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel dårligt behandling eller det føler man i hvert fald som forbruger det er.
Men Nej, jeg tror ikke du kan få dine penge tilbage, 6 ugers rep tid er set før!
Hvis det er en dansk forretning, så kan de vist nok reparerer op til 3 gange før du kan forlange et nyt produkt!
At du har været på ferie i Spanien, og har korresponderet der fra er vel egentligt ikke Getmores problem. OG NEJ JEG ARBEJDER IKKE FOR GETMORE 
Jeg tror at du indtil videre må håbe på det bedste, at de sender den til sony og håbe at den bliver lavet ordentligt første gang!
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
At du har været på ferie i Spanien, og har korresponderet der fra er vel egentligt ikke Getmores problem. OG NEJ JEG ARBEJDER IKKE FOR GETMORE 
|
|
|
Det er ikke kun fordi jeg var i Spanien. Godt nok er jeg træt af alle de penge jeg har brugt på data trafik på at skære ud i pap for dem. Det er bare det at de intet har forstået af det jeg skrev til dem. 3 uger har min playstation har ligget på deres lager uden der er sket en skid. Er det bare noget jeg må finde mig i?
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det bliver du nok nød til.
Jeg ville ikke selv gide begynde at kalge til forbruger rådet, det trækker nok bare i langdrag!
De har så måske ikke været alt for kvikke hos getmore til at forstå dine mails.
Men selvom man ikke kan læse kan man stadigvæk godt drive forretning over nettet IKK (se ironien)
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist at høre om dine problemer, MEN den "defekte" blæser, du taler om, er egentlig ikke defekt. Den larmer bare mere end andre blæsere. Tro mig, jeg ved hvad jeg snakker om, for jeg har haft en PS3, som nu er solgt, bl.a. fordi blæseren larmede IMO for meget. Men dette var ikke en defekt som sådan, da blæseren fungerer og gør sit arbejde som den skal. Den larmer bare mere end normalt. Til gengæld kan man se, at PS3 maskiner med den larmende blæser er koldere at røre ved, end maskiner med en stille blæser. Har efterprøvet det sidste ved at sammenligne 2 maskiner, og det passer.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg faktisk heller have en som er lidt varm at røre ved og som intet sige. Sony kan da ikke lave 2 forskellige køle systemer og mene deres konsol er lydløs. Så burde man da kunne vælge. Men det er lige meget i denne sag. Jeg har læst om flere som har fået deres byttet.
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med dig, en blæser der larmer kan være MEGET forstyrende.
Men måske det vidner om at sony måske ikke helt har styr på kvalitetskontrollens sidste faser!
Måske der er andre brugere herinde der ved mere om den sag???
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Getmore levere generelt en elendig service, jeg har hørt om flere der er i tovtrækkeri med dem. Og deres kundeservice er helt hen i vejret...
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvom de eller skriver, at Kunden er den vigtigste, men skriver alle ikke det
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sgu ked af at læse det der sket på dine vejne, Fnulder
Jeg selv bestilte et Sony fladskærms TV hos GetLess, og dagen efter så jeg på www.eb.dk at de var i søgelyset og var ved at miste deres E-mærke. Fedt...
Så jeg var godt nok nervøs. Men deres problmer ligger åbenbart med rep. af det de sælger.
Jeg har dog modtaget mit TV inden for den aftalte leveringsfrist og beder til de højre magter til at det bare ikke skal gå i udu, for så ved jeg sgu at jeg aldrig ser det igen.
Ved godt mit indlæg ikke får din PS3 tilbage, men jeg kender godt til dine frustrationer.
Krydser fingre for dig!
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Telefonregning fra 3. 393kr for data trafik fra Spanien. Ved godt jeg bare kunne ha ventet til jeg kom hjem med at klage til dem. Men forh***** da . Kunne de ikke bare fatte det i den første mail og ikke i den 10.
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
#€"%"&""!!#
Så blev det sgu min tur...nu skal jeg til at sende mit nye TV afsted til Getmore. Er sgu spændt på at se hvornår jeg ser det igen om det bliver på denne tid af året....
Dag 1...Here we go...
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæseren i vores PS3 larmede også. Faktisk så meget, at det til sidst blev årsagen til at maskinen blev solgt. Om den så også har været i stykker, skal jeg ikke kunne sige.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gider jeg bare ikke vente mere. Hvor starter man en sag på et firma? Forbrugerstyrelsen eller hvad?
Skal siges jeg har prøvet at kontakte dem men de kører rundt i de samme undskyldninger hele tiden
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo nok ikke uden grund at getmore har mistet e-mærket, de stinker langt væk at inkompetance, http://www.forbrug.dk/ kan fortælle dig en masse om hvad du skal gøre
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 08 November 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne pludselig få mine penge tilbage. Så dem fik jeg i tirsdags. 2 måneder efter jeg sendte den ind hvor de nåede 5 gange at sige jeg fik min playstation ville komme om få dage.
Overvejer lidt at kører en sag pga. det her bare for at jorde dem total. På den anden siden orker jeg det ik....
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 08 November 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Kunne pludselig få mine penge tilbage. Så dem fik jeg i tirsdags. 2 måneder efter jeg sendte den ind hvor de nåede 5 gange at sige jeg fik min playstation ville komme om få dage.
Overvejer lidt at kører en sag pga. det her bare for at jorde dem total. På den anden siden orker jeg det ik....
|
|
|
det kan jeg nu ikke se det smarte i, du har jo fået dine penge.
desuden kan en sag hurtigt løbe op i omkostninger du kan købe MANGE playstations for..! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jojo har fået mine penge. Men den behandling jeg har fået føler jeg ikke Getmore skal gå ustraffet fra
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at google getmore, der er ekstremt mange der har problemer med dem. De har endda været en tur oppe i taskforce eller et af de der DR programmer. De står tit som billigeste på edbpriser, men hvis skal man have flere ting kan det ofte betales sig at finde et andet selvskab, shg f.eks., samlet set har jeg lige sparet 100kr (0kr porto hos shg vs 160kr porto hos getmore) på en 2100kr ordre hardware + shg sendte samme dag
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|