Forfatter |
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4L For ca. 4 måneder siden bestemte jeg mig for at købe en surround receiver. Jeg havde ret lille viden om emnet, så det første jeg gjorde var at smutte rundt i de Københavnske Hifi-butikker. Jeg vidste trods alt at jeg skulle holde fona, Merlin osv, da ekspedienterne her kun kan sige "jeg har den selv" Jeg var i 2 forskellige afdelinger af hifi-klubben. Den store på Åboulevarden og den lille på Amagerbrogade. Jeg fik udmærket service begge steder, men stadig klart bedst på Amagerbrogade, hvor jeg blev betjent af en lidt mere moden sælger. Det var en meget nøgtern og ærlig betjening og det er bestemt der jeg vil købe ind hvis de har det produkt jeg søger  Sidenhen er jeg dog kommet lidt i tvivl om hvad jeg fik at vide da jeg besøgte Åboulevarden. sælgeren anbefalede en denon 2807 eller 3806. mindre ville ikke kunne gøre, da jeg så ville ødelægge mine højttalere (kef q65, 175, 6 ohm). den mindste forvrængning og så ville diskanten være færdig for altid. Jeg stolede på hvad jeg fik at vide. Efter at have tilranet mig lidt mere viden om emnet ved bl.a. at læse på dette fremragende forum, kan jeg dog se at meget af det andet jeg fik at vide af den unge fyr på Åboulevarden var en gang sælger øregas. Han sagde bl. a. at det da ikke kan betale sig at have for og effekt, når man nu kan få begge dele i en integreret forstærker! Så passer det der med diskanten? Bare nysgerrig
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan brænde diskanten af hvis forstærkeren ikke leverer nok strøm/er "for lille", da det medfører forvrængning og signalet "klipper"
Men så skal der spilles meget højt! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forstærkeren er lille, skal man faktisk ikke spille særligt højt for at brænde diskanten af med forvrængning. Jeg har forsøgt med en lille forstærker for at se hvor meget der skulle til. Pludselig kom der røg og ild ud af svingspolen.
Jeg vil dog sige, at hvis man har en fornuftigt dimensioneret 50 watt forstærker, skal der spilles temmeligt højt. Desværre er de fleste surroundforstærkere ikke fornuftigt dimensioneret.
Skal der spilles rimeligt højt, vil jeg også anbefale minimum en 2807.
En integreret forstærker har den fordel at signalvejene er korte. For/effekt har den fordel at man kan lege med kabler, samt sætte forskellige mærker samme. Hvis en integreret eller er bygget lige så godt som et todelt sæt. Er der ingen grund til at have to kabinetter.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
min oplevelse omkring "klubben" er nogenlunde den samme som din. Den på åboulevarden besøger jeg altid kun når jeg skal have noget jeg ikke kan få med det samme på frb. eller amager og åboulevarden har det hjemme. østerbro er en helt anden historie, der sætter jeg aldrig mine ben igen om så jeg kunne få det hele gratis, men det er nu af mere personlige årsager.
Meen han har da til dels ret. Har man bare en smule fornuft og hørelse tilbage sker det heller ikke super tit, man er ikke i tvivl om hvornår forstærkeren begynder at forvrænge. Jeg tror dog ikke høj volumen i surround generelt er et problem, da forstærkeren meget sjældent skal yde max. Men hører man musik i stereo er historien lidt anerledes, specielt hvis man bruger alle kanalerne til det __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder lidt som om fyren har prøvet at fortælle dig en sand historie som måske blev lidt mere sort/hvid end den egentlig behøvede at være for at få budskabet igennem. Men jeg vil ikke sige at du er blevet snydt eller noget da en veldimensioneret forstærker altid gavner ift. en mindre veldimensioneret forstærker af samme type.
Meeen man kan da ikke komme uden om at visse sælgere i Hifiklubben mangler kompetencer på områder hvor en hifisælger ikke burde mangle dem, sådan lidt diplomatisk sagt... HFK er efterhånden ved at nærme sig Fona, Merlin og Elgiganten varehuse når det kommer til service og indsigt. Størstedelen af deres produkter er dog stadig af absolut hifikvalitet. 
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Meeen man kan da ikke komme uden om at visse sælgere i Hifiklubben mangler kompetencer på områder hvor en hifisælger ikke burde mangle dem, sådan lidt diplomatisk sagt... HFK er efterhånden ved at nærme sig Fona, Merlin og Elgiganten varehuse når det kommer til service og indsigt. |
|
|
min oplevelse er klart at det helt og aldeles afhænger af hvilken butik man besøger. Jo større butikken er, jo flere inkompetente folk er der, sådan er det alle steder. Der er mangel på kvalificeret arbejdskraft i landet i øjeblikket, det kan hfk vel også mærke __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 30 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Mastervol skrev:
Meeen man kan da ikke komme uden om at visse sælgere i Hifiklubben mangler kompetencer på områder hvor en hifisælger ikke burde mangle dem, sådan lidt diplomatisk sagt... HFK er efterhånden ved at nærme sig Fona, Merlin og Elgiganten varehuse når det kommer til service og indsigt. |
|
|
min oplevelse er klart at det helt og aldeles afhænger af hvilken butik man besøger. Jo større butikken er, jo flere inkompetente folk er der, sådan er det alle steder. Der er mangel på kvalificeret arbejdskraft i landet i øjeblikket, det kan hfk vel også mærke
|
|
|
Ja, det er da meget forskelligt og jeg oplever også en stor forskel på de forskellige butikker. Det er bare sjovt at gå fra TapeConnection der ligger lige ved siden af Hifiklubben her i Århus og så ind i HFK på Europaplads. I TC fornemmer jeg at folk ikke bare har haft et 3 timers kursus omkring produkterne, men faktisk ved noget og hifi generelt også går op i det.
|
Til top |
|
|
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ja, det er da meget forskelligt og jeg oplever også en stor forskel på de forskellige butikker. Det er bare sjovt at gå fra TapeConnection der ligger lige ved siden af Hifiklubben her i Århus og så ind i HFK på Europaplads. I TC fornemmer jeg at folk ikke bare har haft et 3 timers kursus omkring produkterne, men faktisk ved noget og hifi generelt også går op i det. |
|
|
Nu er det også specielt at feks TC har de samme 4 sælgere idag som for 5 år siden, jeg tror det er meget svært for størrere kæder at holde på deres folk ligeså længe.
|
Til top |
|
|