Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hjælp - shopman (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sezz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej jeh er på udkig efter en mp3 afspiller.

Jeg har kig på en benq 120, 256 mb.

Jeg kan se shopman bliver haglet ned herinde.

Men en 256 mb koster kun 1295 kr. hvorimod en 128 mb koster 1628 kr.

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. Er det billigt og hvorfor forskellen? Man vil vel altid have den med mest ram.

mvh

sezz

Til top Vis sezz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sezz

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

128 versionen koster 1.100 hos http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=26621 hvis det er.

Jeg tror ikke jeg ville have noget i mod at bestille et så relativt billigt produkt hos dem.

Men jeg ville nok aldrig bestille noget til ex. 10k der.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Erny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej sezz

Ja, shopmann bliver haglet ned - og det er ikke uden grund.
Ja, det ser umiddelbart ud til at shopman har gode priser og
sikkerheden gennem køb gennem shopmen er i top.

Men man kan tilsyneladende skrive hvad som helst på sin
hjemmeside, det gør shopman så også - bl.a. at lover shopman:

• SHOPMAN kunder er 100% sikret hvis de vælger forudbetaling.
  • SHOPMAN kunder er 100% sikret for at få tilbageført et evt. beløb,
    som en udenlandsk forhandler skylder kunden.
  • Men gennem grundig reserch ved jeg at mange personer har dårlige
    erfaringer med handel gennem hjemmesiden www.shopman.dk -
    og jeg selv har over 10.000,- kr. udestående siden november 2004.

Jeg benægter ikke at mange handler forløber ok for shopman, men 
    skal jegvælge idag og gøre indkøb i tyskland, så vil jeg vælge at finde
    en seriøs forhandler på:
    http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp 

Shopman lever desværre ikke helt op til de forventninger man kan få,
    når man besøger deres hjemmeside. Prøv f.eks. at spøger om de vil
    oplyse, hvilken forhandler de vil formidle kontakt til, før du køber produkt -
    den oplysning får du ikke. Returnere du efterfølgende produktet og ikke
    får dine penge igen, så foregiver shopman at hjælpe, men dine penge
    kan du vente på - alt imens shopman "reklamere" med at du er 100%
    sikret for at få tilbageført et evt. beløb, som en udenlandsk forhandler
    skylder dig.

Selv om jeg ikke lige har givet dig den store hjælp i din søgen efter en
    mp3 afspiller, så håber jeg du vil tage dine forbehold, hvis du vælger
    shopman.

Til top Vis Erny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erny

Mortenrs
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
    Sendt: 12 Februar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må på det kraftigste advare mod at handle gennem Shopman. Jeg bestilte et digital kamera til ca. 3.400 kr., betalte pengene og ventede... Ca. 14 dage efter jeg havde indbetalt det fulde beløb fik jeg, efter gentagne rykkere, at vide, at "nu var kameraet i restordre fra leverandøren", og at der måtte forventes at gå yderligere 14 dage. Ialt en leveringstid på 6 uger fra bestillingen. Jeg annulerede handelen, og nu er spørgsmålet bare, om jeg nogensinde ser mine penge igen, - efter 14 dage har jeg endnu ikke fået dem! Hold jer fra Shopman!
    Til top Vis Mortenrs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortenrs

Erny
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
    Sendt: 12 Februar 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Undskyld, sezz, mit indlæg giver dig heller ikke svar på dit spørgsmål denne gang, men må da lige benytte lejligheden til at svare mortenrs.

Hej Mortenrs

Desværre har efterhånden den del mennesker oplevet "kontroverser" med køb gennem Shopman. Meget tyder på - efter at have læst dit indlæg - at du har har handlet hos Digitalo.de på foranledning af Shopman.dk. Du er ikke den eneste, desværre. Jeg venter stadig på mine penge, trods det, at Shopman lover:"SHOPMAN kunder er 100% sikret for at få tilbageført et evt. beløb, som en udenlandsk forhandler skylder kunden". 

Men Mortenrs, jeg er forbereder pt. en sag mod Shopman, og har indgivet klage til forbrugerklagenævnet og har kontaktet pressen. Du opforderes til at gøre det samme. Shopman ødelægger hele ideen bag onlinehandel. Shopman lover -som nævnt- på deres hjemeside at:; "SHOPMAN kunder er 100% sikret for at få tilbageført et evt. beløb, som en udenlandsk forhandler skylder kunden"...i næsten tre måneder har Digitalo tilbageholdt mine penge, men selv om Shopman har erkendt, at Digitalo ikke har tilbagebetalt mig penge, så vil Shopman ikke udbetale mine penge...ja, sikken en garenti! Kan du ligesom mange andre ikke får direkte telefonisk kontakt shopman, så har jeg fundet enkelte brugebare telefonnumre...

Mortenrs, får du ikke dine penge i løbet af få dage, så skrive endelig i dette forum igen...  Jeg har som sagt gjort en fornuftigt reserch og din ulykke historie bekræftiger, at der er noget uheldigt ved Shopmans koncept. Hvis din sag ikke får et en slutning snarest, så lad os snakke nærmere. Hvis der er flere der har uheldige erfaringer med Shopman, så høre jeg gerne mere...i sandhedens tjeneste.

Til top Vis Erny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erny

tChAd
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
    Lokalitet: Sjælland
    Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over dette på DR programmet "Rabatten"'s hjemmeside, som Shopman siger har anbefalet dem:

Rabatten har fået en del henvendelser fra utilfredse kunder, der føler sig dårligt behandlet af firmaet bag hjemmesiden Shopman.dk. En hjemmeside, som tidligere har været omtalt i programmet. I den forbindelse vil Rabatten gerne gøre opmærksom på, at vi igennem længere tid har bedt Shopman.dk om at fjerne DRs logo samt al omtale af Rabatten fra sin hjemmeside. Dette er dog ikke sket. I øvrigt henstiller Rabatten til alle, der gerne vil handle på nettet, at den sikreste metode er at handle pr. efterkrav, så man undgår at blive fanget i den situation, at man har betalt for en vare, som lader vente på sig eller aldrig kommer. Denne anbefaling blev også bragt i det oprindelige indslag om Shopman.dk.

Desuden. Er deres IPods så ikke helt vildt dyre?
    4468 kr for en Apple iPod Mac/Win 15GB? Man kan jo få en 40 GB til den pris!

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

flemming38
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
    Lokalitet: Sverige
    Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne lige komme med en kort historie om mine erfaringer.  For nogen tid siden bestilte jeg en surroundreceiver gennem Shopman. Handlen blev formidlet videre til Digitalo, som lovede levering. Men der gik uge efter uge uden, at der skete noget.

Efter et stykke tid rettede jeg henvendelse til Shopman, som fik en aftale i stand med Digitalo om tilbagebetaling af det beløb, som jeg havde forudbetalt (omkring 4.000 kr.).  Jeg mailede en del med Shopman, som igen og igen rykkede Digitalo for tilbagebetaling. Det hører med til historien, at Digitalo rent faktisk sendte pengene, men et eller andet må være gået galt fordi min sk§½&¤#-bank sendte penge tilbage til Digitalo. Men det er en anden sag.

Anyway. Jeg rettede henvendelse til Shopman igen, som forklarede Digitalo, at jeg ikke havde fået pengene, og de fik kontonummer, Ibannummer og alt, hvad dertil hører. Da jeg efter et godt stykke tid ikke havde fået pengene skrev jeg en mail til Digitalo med kopi til Shopman. Det sidste der nu er sket i sagen er, at Shopman har sat en tysk advokat på sagen, så nu venter jeg spændt på, at Digitalo hoster op med pengene.

Efter min bedste overbevisning er det det l**tefirma i Tyskland, der er den store synder. Shopman eller ej...hvis jeg havde handlet med Digitalo direkte, er jeg overbevist om, at jeg ville stå dårligere end jeg gør nu.

Flemming38

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

Fynni
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
    Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Efter kig på deres side synes jeg da hverken jeg kan finde adr., CVR. nr. eller lign. på firmaet det lugter da allerede langt væk ! (muligvis mig der skal have briller  )  

Menkan jo tjekke DK hostmasters register hvem der ejer domænet, så er der vidst hvad man mangler !

Men jo flere der henvender sig til Forbrugerstyrelsen såfremt de er blevet snydt jo bedre !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

l1000
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
    Lokalitet: Midtjylland
    Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Skal handelen forgå i Tyskland, har jeg et par gange med udemærket resultat brugt : www.idealo.de , og derfra gået videre til de enkelte butikker. Har bedst erfaring med at lade banken stå for pengeoverførslen, som dog gerne tager et par dage. Den extra sikkerhed er dog værd at vente på..
    Mvh Lars
    Til top Vis l1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l1000

Kim F.
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
    Lokalitet: Østjylland
    Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:

Det sidste der nu er sket i sagen er, at Shopman har sat en tysk advokat på sagen, så nu venter jeg spændt på, at Digitalo hoster op med pengene.

Jeg er ked af det, men jeg tror det bare er endnu en dårlig undskyldning. Hvordan var det nu deres status lød i Tyskland i følge dem selv? "Vi har et godt samarbejde med de tyske butikker", hvortil de tyske butikker svarer at de ikke kender noget til Shopman overhovedet...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

CoZmatic
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 30 December 2003
    Sendt: 20 Februar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Gammelt indlæg.
    Til top Vis CoZmatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoZmatic

Moebius
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
    Lokalitet: København
    Sendt: 22 Februar 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

CoZmatic skrev:
    tChAd skrev:

Faldt lige over dette på DR programmet "Rabatten"'s hjemmeside, som Shopman siger har anbefalet dem:

Rabatten har fået en del henvendelser fra utilfredse kunder, der føler sig dårligt behandlet af firmaet bag hjemmesiden Shopman.dk. En hjemmeside, som tidligere har været omtalt i programmet. I den forbindelse vil Rabatten gerne gøre opmærksom på, at vi igennem længere tid har bedt Shopman.dk om at fjerne DRs logo samt al omtale af Rabatten fra sin hjemmeside. Dette er dog ikke sket. I øvrigt henstiller Rabatten til alle, der gerne vil handle på nettet, at den sikreste metode er at handle pr. efterkrav, så man undgår at blive fanget i den situation, at man har betalt for en vare, som lader vente på sig eller aldrig kommer. Denne anbefaling blev også bragt i det oprindelige indslag om Shopman.dk.

Desuden. Er deres IPods så ikke helt vildt dyre?
    4468 kr for en Apple iPod Mac/Win 15GB? Man kan jo få en 40 GB til den pris!

til den pris kan du få en ny computer med 120 GB, 512 ram, 256 mb geforce, og kvalitets cd rom og brænder og højtalere.

Er nok bare lidt svær at tage med i lommen, modsat en Ipod....

Morten

Til top Vis Moebius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moebius

falk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
    Sendt: 22 Februar 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

lad være med at købe computerdele i tyskland - det er billigt i danmark - en 256 creative muvo nx kan fås for 1295,-
    http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&product id=27719

tjek altid edbpriser før du overvejer køb i udlandet!

http://www.edbpriser.dk/default.asp
    Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

falk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

og så lige det den rigtige pris (1325,-) og det rigtige link

http://www.mymusic.dk/shop/default.asp?vis=vare&id=405&sek=B %E6rbar%20MP3

falk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

igen igen -
    vil lige nævne at benQ'en kan fås for 1595 i danmark for 256mb versionen

BenQ

Mortenrs
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
    Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad! Efter 35 dage har jeg nu fået 3.138 kr. tilbage, det er "kun" 97 kr. mindre end jeg indbetalte. Jeg "orker" ikke at slås for de 97 kr. som skyldes kurstab, gebyrer mv., men anser mig selv som meget heldig, at jeg trods alt har fået næsten alle pengene retur. Shopmans gebyr har jeg også fået. Jeg har nu lært, ikke at handle igennem Shopman igen nogensinde, samt KUN at betale pr. efterkrav, når jeg handler over nettet. Alt andet er for risikabelt, hvis det er store beløb!

Til Erny: det var ikke Digitalo.de men derimod Pear Village jeg havde handlet hos gennem Shopman, formentlig mit held! Jeg håber du får dine penge tilbage.
    Til top Vis Mortenrs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortenrs

TDHDK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
    Lokalitet: Sønderjylland
    Sendt: 04 Marts 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Vedr. Shopman så er min erfaring (hvad skal man sige) neutral. Jeg bestilte et sæt JBL SCS20 surround højttalere. På Shopmans side stod de til ca 2700,- sendt pr. efterkrav incl. Shopmans formidligsgebyr. Herhjemme koster samme sæt ca. 5000,-, så Shopmans pris var billig. Efter nogen tid fik jeg en email fra Shopman at deres leverandør desværre ikke kunne levere til den pågældende pris med at højtalersættet ville blive ca 1700,- dyrere.       

Jeg annullerede ordren og fik mit Shopman gebyr på 238,- retur. Da jeg senere var inde på Shopmans side var prisen rettet til lidt over 4800,- sendt pr. efterkrav.

Det viste sig så i sidste ende at være lidt held i uheld, at Shopman ikke kunne levere.

Jeg gik nemlig selv på jagt efter JBL sættet og fik et sæt over eBay til 2479,- incl. express forsendelse og gebyr for at overføre penge til Tyskland. Jeg købte sættet hos Franken Online Shop i Ipsheim som havde hele 29 sæt til salg for en "køb nu" pris på EUR 299,-.

Efter at jeg havde overført pengene til dem gik der 4 dage så kom der en bekræftelse på at de havde modtaget min betaling (dette var en fredag) og at varen var afsendt. Om mandagen kom der en sød dame fra Post Danmark med mine sprit nye højttalere med regning og det hele og 24 måneders garanti. Shopman endte med at skulle have 4700,- for sættet jeg fik det til 2479,-

Til top Vis TDHDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDHDK

TDHDK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt vedr. Shopman, hvorfor handle gennem Shopman istedetfor selv at opstøve en forhandler i Tyskland. Det eneste Shopman gør er jo at formidle kontakten. Man kommer til at betale den pris man skal for varen + Shopmans gebyr. Hvis man gider bruge ½ - 1 time kan man hurtigt selv navigere sig frem til en tysk forhandler.

Går der et eller andet galt ifm. handlen tror jeg ikke man er bedre stillet fordi Shopman har formidlet kontakten. Shopman refunderer jo ikke selv penge til køberen, men henvender sig blot til sælger. Det kan man jo lige så godt selv gøre. Jeg læste i et eller andet forum om et forbrugerråd i Tyskland, som man kan henvende sig til i tilfælde af uheldige handler i Tyskland. Jeg skal se om jeg kan finde det igen og bringe en webadresse i dette forum.

TDHDK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Det var såmænd bare på en anden tråd her ...

<<<<Jeg ringede til Forbrugerstyrelsen og de gav mig denne adresse på den tyske forbruger styrelse: schulz@euroinfo-kehl.com

Prøv at skrive til dem på eng. de er meget venlige og professioneller og først og fremmest gratis!

Firmaet gave mig pengene igen før at den tyske forbruger styrelse havde kontaktet dem. <<<<<<

Rondo
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
    Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Erny<---- Shopman lugter!!!!

Det er en kedelig historie du har, min er ca. den sammen

bestilte for 3435 kr af ham d 14-11-03 og forudbetalte det i god tro til ham (men det var vist en dum ide) har mindst skrevet til ham 10 gange

og fik svar fra ham de første 7-8 gange men da jeg begynde at skrive at jeg ville have mine penge tilbage har jeg ikke hørt fra ham siden og det er ca 4-5 uger jeg ikke har hørt noget.

men er der ikke noget om man kan få banken til at føre sine penge tilbage???

hvis det er du har nogle gode råd eller andet kan du skrive til mig på Email: martinskjald@hotmail.com

Til top Vis Rondo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rondo

Side af 2 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes