Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey gutter. Håber I kan hjælpe mig, inden jeg på mandag tager ind i 2tal butikken og brokker mig.
Har fået følgende regning fra 2 tal.
timetakst. 1.5time x 450kr
Grundtakst antenne og montering 193.75kr
Kørsel 15-25km 187.5kr
LNB Forstærker 149kr.
ialt 1.205,75 incl moms
Nu fortæller jeg så lige, hvorfor jeg synes regningen er helt hen i vejret efter min mening:
Teknikeren kommer kl 8.10. Han retter parabolen så der er signal, stikker mig en lnb forstærker og siger dne koster 100kr. Han kører igen kl. 8.25.
Jeg kan nogenlunde bevise at han kun var der i ca. et kvarter da jeg kørte på job lige efter han var kørt. Og jeg kan se på min flex på jobbet hvornår jeg mødte.
Hvorfor mon skal jeg betale både timetakst samt det der antenne monterings halløj? Han lavede jo ingenting udover lige stille parabolen som tog 2 minutter. og at betale for 1.5time når han var der i 15minutter er da helt galt. ISÆR når de bonger mig for kørslen også.
I januar var de også herude. Her skiftede de et lnb hovede og indstillede parabolen. Det tog de 800kr for og det var incl lnb hovedet. Så jeg fatter ingenting af denne regning.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sådan er det med alle.
Du skal også betale for køretid og bil.
Prøvet noget af det samme her.
Skulle have lavet noget rundt om huset, der var 1½ dag mere på men der var intet at gøre.
Fik også sat parapol op for noget tid siden også der var prisen noget højere end den vi aftalte.
Sådan er det bare i dag med det meste.
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i januar var de ude og lave præcis det samme arbejde (anden tekniker, samme firma)
Der fik jeg en regning på 836kr incl moms OG det var incl lnb hovede som de ville have 180kr for. Der er der filmen knækker for mig. havde jo bestemt regnet med at prisen ville ligge på max de 836kr da det stort set er samme arbejde som er udført. Han lavede jo ingenting denne gang ud over at rette på parabolen i 10sek. og så lige sætte et nyt lnb på. (mit eget)
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke det virker unormalt, prøv at se på krak.dk hvor langt der er fra 2tal butikken til dig og tilbage så har du måske en forklaring på den brugte tid.
Ellers kunne du jo sørge for at få en cirka pris før de kommer. men det er jo et meget typisk problem mellem en kunde og en håndværker, kunden synes det kun bare er lige en nem hurtig ting der skal laves, der ikke bør koste mere end et par hundrede, prøv at bestille en håndværker hjem til dig, uden at han skal lave noget som helst det koster også.
Men tal dog med dem og et godt råd er at du ikke kommer ind i butikken og er vred, det får man sjældent noget ud af.
Mvh.
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som det bliver mindre og mindre tid det tager for ham at justere den parabol, det kunne jo også være at de tog for lidt sidst de var hos dig.
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ind og snakke med dem i eftermiddag efter job, ville bare lige høre jer gutter ad inden. Det kunne jo være der sad en derude bag skærmen og lå inde med nogle guldkorn
Og jeg har ikke tænkt mig at være sur når jeg tropper op i butikken, det er der jo ingen grund til
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke argumentere imod deres grundbeløb og kørsel, men selve timebeløbet kan du.
Du har betalt grundtakst for montering af parabolen, som er en fast pris. Dette kan ikke gøres noget ved. Det du kan argumentere for, er deres opkrævning af timetakst. De kan kun opkræve timetakst for den tid de faktisk har brugt. Der er ofte tilgengæld for de fleste firmaer gældende at det hedder pr " påbegyndt time", dvs du minimum skal betale for 1 time. Du kan spørge om det gør sig gældende her. Det du kan forlange rettet ned er den sidste halve time som du ikke har fået ydelse for. Jeg ved godt det ikke rykker ret meget i budgettet, men det er det du har krav på.
Tal med dem og se om I ikke kan opnå en fornuftig løsning på jeres problem. Det er det bedste både for 2tal butikken og dig. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Du kan ikke argumentere imod deres grundbeløb og kørsel, men selve timebeløbet kan du.
Du har betalt grundtakst for montering af parabolen, som er en fast pris. Dette kan ikke gøres noget ved. Det du kan argumentere for, er deres opkrævning af timetakst. De kan kun opkræve timetakst for den tid de faktisk har brugt. Der er ofte tilgengæld for de fleste firmaer gældende at det hedder pr " påbegyndt time", dvs du minimum skal betale for 1 time. Du kan spørge om det gør sig gældende her. Det du kan forlange rettet ned er den sidste halve time som du ikke har fået ydelse for. Jeg ved godt det ikke rykker ret meget i budgettet, men det er det du har krav på.
Tal med dem og se om I ikke kan opnå en fornuftig løsning på jeres problem. Det er det bedste både for 2tal butikken og dig.
|
|
|
Tak for dit svar.
Ja det var det jeg var "bange" for. Jeg forstår bare ikke ideen i at tage en timeløn + opkræve penge for udført arbejde.
Det ville jeg da gerne, hvis det gjaldt mit job også. Så ville jeg få en fast timeløn + løn for det arbejde jeg laver. Så kunne det nok være jeg kunne få fingeren ud
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden lært det på den hårde måde.. Flere gange er beløbene blevet større end jeg regnede med. (Indenfor
alle fag) Resultatet blev at jeg altid spørger til et tilbud først, sådan at prisen er fastlagt. Det har aldrig været et problem at
få sælger til at lave det, så jeg syntes det er et godt råd at gøre det.
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Jeg har efterhånden lært det på den hårde måde.. Flere gange er beløbene blevet større end jeg regnede med. (Indenfor alle fag) Resultatet blev at jeg altid spørger til et tilbud først, sådan at prisen er fastlagt. Det har aldrig været et problem at få sælger til at lave det, så jeg syntes det er et godt råd at gøre det. |
|
|
Det gør jeg også fremover, så jeg har får lidt ud af den dyre regning, nemlig en erfaring rigere. Om den så er pengene værd vil vise sig
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Jeg har efterhånden lært det på den hårde måde.. Flere gange er beløbene blevet større end jeg regnede med. (Indenfor alle fag) Resultatet blev at jeg altid spørger til et tilbud først, sådan at prisen er fastlagt. Det har aldrig været et problem at få sælger til at lave det, så jeg syntes det er et godt råd at gøre det. |
|
|
Helst har du så også tilbudet på skrift, først der har du sikkerhed for at aftalen bliver holdt. Selv om mundtlige tilbud også er bindende, så er de svære at dokumentere.. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
Jeg skal ind og snakke med dem i eftermiddag efter job, ville bare lige høre jer gutter ad inden. Det kunne jo være der sad en derude bag skærmen og lå inde med nogle guldkorn... |
|
|
Når du ikke har kontaktet forhandleren før du poster din tråd, så mener jeg det er dårlig stil at hænge firmaet ud med navns nævnelse. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Furious jt skrev:
Jeg skal ind og snakke med dem i eftermiddag efter job, ville bare lige høre jer gutter ad inden. Det kunne jo være der sad en derude bag skærmen og lå inde med nogle guldkorn... |
|
|
Når du ikke har kontaktet forhandleren før du poster din tråd, så mener jeg det er dårlig stil at hænge firmaet ud med navns nævnelse.
|
|
|
nu har jeg jo ikke skrevet hvilken afdeling det er. Desuden synes jeg ikke jeg skriver dårligt om firmaet. Jeg stiller bare spørgsmål til min regning.
Så synes bestemt ikke jeg hænger nogen ud!!! Måske hvis man er lidt sart, måske...
Jeg har nu mailet til andre 2tal afdelinger og deres pris ligger alle på max 800kr. Så et eller andet må der sq da være galt, og så synes jeg det er rimeligt at stille spørgmål til det.
[edit] jeg har nu rettet trådens overskrift, så burde der vist ikke være nogle der føler sig stødt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Furious jt skrev:
Når du ikke har kontaktet forhandleren før du poster din tråd, så mener jeg det er dårlig stil at hænge firmaet ud med navns nævnelse.
|
|
|
nu har jeg jo ikke skrevet hvilken afdeling det er. Desuden synes jeg ikke jeg skriver dårligt om firmaet. Jeg stiller bare spørgsmål til min regning.
Så synes bestemt ikke jeg hænger nogen ud!!! Måske hvis man er lidt sart, måske... |
|
|
Hvorfor er det nødvendigt at nævne firmaets navn  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Chr. R. skrev:
Furious jt skrev:
|
|
|
Så synes bestemt ikke jeg hænger nogen ud!!! Måske hvis man er lidt sart, måske... |
|
|
Hvorfor er det nødvendigt at nævne firmaets navn 
|
|
|
Det var egentlig bare fordi, hvis nogle kendte til deres regninger, måske selv havde fået en osv osv. Kan godt følge dig, men synes du det er så slemt? Hvis en moderator synes det, så skal jeg nok rette det, men indtil da, så synes jeg faktisk ikke det er så slemt. Du kan trykke på "rapporter-knappen" og anmelde det til admin. Så må de tage stilling til det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nævner det kun fordi firmaets navn endnu ikke har nogen relevans, samt at du endnu ikke har kontaktet den "rigtige" afdeling. Det er (alt for) nemt at oprette en tråd som denne, og dermed hænge en forhandler ud. Div. søgemaskiner finder og gemmer hurtigt tråde som denne, og dermed vil man fremover kunne finde indlægget, og det selvom regningen efterfølgende viser sig at være 100% i orden.
Så vi bør være påpasselig med hvad vi poster på nettet __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Jeg nævner det kun fordi firmaets navn endnu ikke har nogen relevans, samt at du endnu ikke har kontaktet den "rigtige" afdeling. Det er (alt for) nemt at oprette en tråd som denne, og dermed hænge en forhandler ud. Div. søgemaskiner finder og gemmer hurtigt tråde som denne, og dermed vil man fremover kunne finde indlægget, og det selvom regningen efterfølgende viser sig at være 100% i orden.
Så vi bør være påpasselig med hvad vi poster på nettet
|
|
|
Ja man bør da klart udvise omtanke!
Men men men, jeg tror ikke at dette er noget problem for 2tal.
Desuden har alle kunder ret til at "hænge" forretninger og butikker ud på denne måde det hedder vist nok ytringsfrihed hehe
Ej spøg til side, jeg syntes det er OK at du taler med os andre om din regning!
Det er desværre også noget jeg har oplevet!
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu også jeg har lavet mine indlæg i soper tone. Det er vel det samme, som hvis jeg tog min regning med i et IRL forum med 1.000 personer. Blæste regningen op på storskærm og så var den ellers til diskution. Det kunne også være 20 venner eller 5 familiemedlemmer.
Jeg anklager ikke 2tal for bedrageri eller andet, uden at have snakket med dem. Stiller bare jer herinde et par spørgsmål inden jeg skal ind og have en stille og rolig snak med 2tal.
Hvis de snakker godt for deres sag og hænger fast i at regningen er god nok, så må jeg jo bare betale. Men betaler af princip ikke regninger med det samme, som jeg finder urimelige.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du laver en tråd under emnet "Forhandlere", er det kun naturligt at nævne forhandlerens navn. Alt andet ville da være underligt efter min mening. Du kommer sikkert osse med en "endelig" forklaring her, når du har haft kontakt til forhandleren. Dermed kan alle der kigger med på "nettet" se hvordan tingene hænger sammen. Ganske logisk for mig. Hvis en forhandler skulle omtales positivt, er jeg sikker på at han gerne så sit navn nævnt. Derfor må det osse gælde den anden vej, hvis det bliver tilfældet.
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, vender tilbage med, hvad situationen ender med når jeg har været inde og snakke med dem. Men mon ikke de bare siger at jeg skal betale den regning og være glad for at jeg nu kan se tv
|
Til top |
|
|