| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte nogle Blue Heaven fra USA. Så fik jeg et brev fra GLS (Global Logistic Service) hvori der stod at de tilbageholdte en pakke indtil jeg havde betalt moms og toldafgifter. Der var vedlagt et girokort på 1200,- Men jeg havde kun givet 800,- for kablet. "Hvordan kan 6% toldafgift (varierer fra vare til vare) + 25 % moms gi 1200,-" tænkte jeg. Jeg havde jo allerede batalt for kablerne. Da jeg så regnede det efter viste det sig at det havde tænkt sig at jeg skulle betale 100% moms. Jeg ringede til dem og fik det ordnet uden problemer. Den kom ned på 400,- hvilket jeg lige kunne overskue - især fordi de lagde ud med 1200,- Troede at jeg havde fået en bøde og ikke kunne slippe fra den, men så slemt var det heldigvis ikke.
Alt dette er blot for at sige til alle at de bør lige regne det efter som står på girokortet eller fakturaen. Det kan måske godt betale sig.
Og lige for at svare helt på pulse83nets spørgsmål - så er det normalt at det er dem der håndterer fragten som klarer det med moms osv.
Held og lykke med det. Billeder! 
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|