Forfatter |
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et lige så godt mærke som andre anerkendte mærker(Denon, Cambridgde, Marantz), også videre...? Og i så fald. Hvilke forhandlere har nogle fornuftige priser?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan tage forbi kt radio i asylgade, odense.
og ja, det er det, det er både gammelt i gårde, og viser nogle rigtigt fine målinger. de er generelt kendt for en lidt mere konservativ watt opgivelse end de fleste af deres konkurrenter, og med et glimt i øjet kan man så bemærke at de ikke er så slemme til at snyde på vægtskålen som så mange andre __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
du kan tage forbi kt radio i asylgade, odense.
og ja, det er det, det er b�de gammelt i g�rde, og viser nogle rigtigt fine m�linger. de er generelt kendt for en lidt mere konservativ watt opgivelse end de fleste af deres konkurrenter, og med et glimt i �jet kan man s� bem�rke at de ikke er s� slemme til at snyde p� v�gtsk�len som s� mange andre |
|
|
Har du handlet med dem før? Jeg har nemlig hørt dette mærke, ved min Expert forrretning. Dog er de SOM sædvanligt hamrende dyre!!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en del meget med kt. de er til at handle med. men nu er dyr jo også relativt, hvis du synes at vejlendende pris er dyrt, så er de fleste forretninger det. men generelt skal man ikke tænke logik når det kommer til priser på hifi udstyr  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havd søger du ??
surround, stereo ?? hvad skal det spille sammen med, højttalere, cd afspiller, dvd, bluray? og i hvilke mærker ??
Lidt info ville være rart, og evt hvad pris klasse du søger i og om det skal være nyt eller må være brugt... Sådan set alle de sædvanlige spørgsmål.
vh ln
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleN�rd skrev:
Havd s�ger du ??
surround, stereo ?? hvad skal det spille sammen med, h�jttalere, cd afspiller, dvd, bluray? og i hvilke m�rker ??
Lidt info ville v�re rart, og evt hvad pris klasse du s�ger i og om det skal v�re nyt eller m� v�re brugt... S�dan set alle de s�dvanlige sp�rgsm�l.
vh ln |
|
|
Nej, det er hifi jeg søger. Og en forstærker model der hedder HK-980 og en cdafspiller med nummeret HD-980.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
LilleN�rd skrev:
Havd s�ger du ??
surround, stereo ?? hvad skal det spille sammen med, h�jttalere, cd afspiller, dvd, bluray? og i hvilke m�rker ??
Lidt info ville v�re rart, og evt hvad pris klasse du s�ger i og om det skal v�re nyt eller m� v�re brugt... S�dan set alle de s�dvanlige sp�rgsm�l.
vh ln |
|
|
Nej, det er hifi jeg søger. Og en forstærker model der hedder HK-980 og en cdafspiller med nummeret HD-980.
|
|
|
HK-980 kan du roligt give et lyt. Jeg har lige opgraderet fra forgængeren HK-970 og den spiller rigtig godt. Rigtig godt pris/kvalitet forhold.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor forskel er der på lyden, på de to så? Markant?
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Hvor stor forskel er der på lyden, på de to så? Markant?
|
|
|
Jeg skulle måske have skrevet hvad jeg havde opgraderet til, nemlig en Primare I30.  HK 980 er afløseren for HK 970 så derfor mener jeg den er værd at give et lyt. Jeg har ikke hørt HK 980, men har derimod haft en HK 970 i ca 1½ år og været rigtig glad for den.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
[QUOTE=Ren� Bo Nielsen]Hvor stor forskel er der p� lyden, p� de to s�? Markant?
|
|
|
Jeg skulle m�ske have skrevet hvad jeg havde opgraderet til, nemlig en Primare I30.  HK 980 er afl�seren for HK 970 s� derfor mener jeg den er v�rd at give et lyt. Jeg har ikke h�rt HK 980, men har derimod haft en HK 970 i ca 1� �r og v�ret rigtig glad for den. [/QUO Har du så også brugt en Harman Kardon cdafspiller sammen med Hk 970eren?
|
Til top |
|
|
Onkel O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kun godt at sige om Harman Kardons forstærkere. Det er godt nok en suround reciever jeg selv har (AVR630), men når jeg lytter til musik bruger jeg den som en alm. stereoforstærker.
Nu ved jeg godt at der sikkert er nogle af jer HiFi nørder derude der kommer efter mig, men den gør det en del bedre end min gamle Holfi Integra. Da jeg første gang satte den til, troede jeg også at jeg havde fået nye højttalere, for aldrig havde jeg hørt så stram og detaljeret bas fra min trofaste Audiovector M2 (resten af frekvensområdet fik også et løft).
En af mine venner har en tilsvarende reciever fra Marantz, sammen med højttalere magen til mine, men der er ikke nær det samme hul igennem hjemme hos ham.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Har du så også brugt en Harman Kardon cdafspiller sammen med Hk 970eren?
|
|
|
Nej. Jeg har kørt med Logitech Squeezebox Duet og min nuværende Logitech Transporter. Deres HD 980 cdafspiller skulle også være ret vellydende.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer hk970 og cdafspilleren som hører dertil, hd970 og jeg er godt tilfreds.
Jeg er ret overbevist om at der ikke er ret stor forskel på de to serier. Mistænker dem lidt for kun at have lavet 980-serien pga. det nye design, som allerede var på deres surroundrecievere.
Jeg købte mit i sunaudio i Aalborg og de var til at handle med. De kører i øjeblikket tilbud på forstærkeren hk970, cdafspilleren hd970 og dab/fm-tuneren tu970 til 6000 kroner. Hvis du kun vil have forstærker og afspiller er jeg sikker på at de vil sælge dig det til 5k, hvis ikke under!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Jeg ejer hk970 og cdafspilleren som h�rer dertil, hd970 og jeg er godt tilfreds.
Jeg er ret overbevist om at der ikke er ret stor forskel p� de to serier. Mist�nker dem lidt for kun at have lavet 980-serien pga. det nye design, som allerede var p� deres surroundrecievere.
Jeg k�bte mit i sunaudio i Aalborg og de var til at handle med. De k�rer i �jeblikket tilbud p� forst�rkeren hk970, cdafspilleren hd970 og dab/fm-tuneren tu970 til 6000 kroner. Hvis du kun vil have forst�rker og afspiller er jeg sikker p� at de vil s�lge dig det til 5k, hvis ikke under!
|
|
|
Okay. Jeg fandt et andet spændende emne, nemlig en model der hedder Harman Kardon HK-3490. Kender du den?
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan finde et godt tilbud på hk970/hd970 sættet, altså den "gamle" model, 970'ern specs. er indentiske med 980'erns bare et lidt andet design
der findes 3 forskellige 970er nemlig den alm 970, 970mkII, og 970LE men det eneste der er farve forskel, fra sølv/sølv(970), sølv/sort (sort top 970II) og sort/sort(helt sort 970LE)
Cdafspiller 970ern er Eisa vinderen med indbygget dac og Harman Kardon`s Real-Time Linear Smoothing ( RLS III ) digital til analog konvertere (med Burr Brown d/a konverter)
980ern er med wolfson D/A konverter, hvis du skal ha afløseren skal du op i 990 med RLS III og Burr Brown.
Her er så dagens gave 
Harman / Kardon Stereopower Vejl. Kr. 11.497,- Nu Kun Kr. 5.995,-
http://www.sunaudio.dk/index.php/tilbudtop.html?a1fc22d60efc 95e4fcc21b98531da4d0=d6ec5738f632e50efb08ce67eb038ace
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
Der findes 3 forskellige 970er nemlig den alm 970, 970mkII, og 970LE men det eneste der er farve forskel, fra
sølv/sølv(970), sølv/sort (sort top 970II) og sort/sort(helt sort 970LE) |
|
|
Jeg mener nu at der er forskel fra 970'eren til mkII'eren. Terminalerne er guldbelagte på mkII og skulle også mene at trafo'en er en smule større,
men er ikke helt sikker der. Desuden kan man på mkII-versionen af cd-afspilleren bruge den som DAC til andre kilde, hvilket jeg nyder rigtig godt
af når jeg hører musik fra min EEE Box og ser tv.
Derimod skulle der ikke være anden forskel end farve på mkII'eren og den sorte.
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bare hvad jeg fik atvide af harman "dengang" jeg skulle købe og jeg har stadig cdafspilleren i en alm 970 udgave og den har også guldbelagte terminaler og indbygget dac.
Men jeg vil altså ikke garantere 100% det er korrekt, blot hvad jeg fik på mail fra harman... og nej.. jeg har kigget den er væk nu 
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ren� Bo Nielsen skrev:
Dennisk skrev:
Jeg ejer hk970 og cdafspilleren som h�rer dertil, hd970 og jeg er godt tilfreds.
Jeg er ret overbevist om at der ikke er ret stor forskel p� de to serier. Mist�nker dem lidt for kun at have lavet 980-serien pga. det nye design, som allerede var p� deres surroundrecievere.
Jeg k�bte mit i sunaudio i Aalborg og de var til at handle med. De k�rer i �jeblikket tilbud p� forst�rkeren hk970, cdafspilleren hd970 og dab/fm-tuneren tu970 til 6000 kroner. Hvis du kun vil have forst�rker og afspiller er jeg sikker p� at de vil s�lge dig det til 5k, hvis ikke under!
|
|
|
Okay. Jeg fandt et andet sp�ndende emne, nemlig en model der hedder Harman Kardon - HD-980.
Kender du den?
|
|
|
Jeg har så lige købt den her Harman Kardon HK 3490 Stereo Receiver og den herHarman Kardon - HD-980. Til en rimelig pris a 5800kr.
|
Til top |
|
|