Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 10:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Priser - DK vs Tyskland? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2012 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Jeg er gået hen og er blevet lidt smålun på et par Canton Vento 890.2 DC

http://www.canton.de/de/hifi/vento/produkt/vento890.2dc.htm     

Jeg fik fat i en dansk importør som henviste mig til en lokal forhandler. Dog havde de dem ikke hjemme, så derfor måtte jeg
en tur til Tyskland for at lytte, dog forholdvis nemt når man kun bor 40km. fra Flensborg.
Jeg lyttede en god times tid under uoptimale forhold (i et hifi 'rum' i Media Markt), men de lød nu stadig fantastisk.

Prisen i Media Markt på den model i en HG Hvid er på 1299 euro pr. stk. - Omregnet hurtigt uden afgifter til kørsel eller lign.
giver det en pris på 9700kr. pr. stk. - eller 19.400kr. for et sæt.

Jeg kontakter igen min lokale forhandler for en pris på netop samme model og farve, hvor jeg får en listepris på 15.000kr.
pr. stk., men han vil dog lave et tilbud på 11.300kr. pr. stk.

Den samlede prisforskel lyder derfor;

Tyskland (listepris) - 19.400kr.

Danmark (tilbudspris) - 22.600kr.

Besparelse; 3200kr.

Derfor søger jeg lidt erfaringer med tyske forhandlere. Generelt lidt om den tyske forhandler kultur - Er de til at handle med?
Sælger de også demo-modeller ligesom mange danske forhandlere?
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Der er måske lidt at spare. Grundene er flere!

Media Markt er en kæde, som Elgigantus herhjemme. De køber rigtig mange højttalere fra Canton!

Altså Canton vil hellere sælge 1000 sæt i Tyskland end 1 sæt i Danmark.

Forskel på moms. Prisen i Tyskland med Dansk moms 20378 kr!

Så kan man jo vurdere, om man vil betale til det danske samfund, danske arbejdspladser osv. Jo, de sælger også demo-modeller i Tyskland! Man kan sagtens handle med dem, hvis man ellers er god til tysk! 

mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Juni 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes besparelsen er rimelig høj, set i lyset af hvor langt jeg skal køre. Det er 20km. mere end til den 'lokale'
forhandler, for en besparelse på 3200kr.

Tro mig, jeg vil hellere end gerne ligge pengene i DK, men den eneste måde min lokale forhandler vil kunne lave det tilbud,
er hvis jeg køber højtaleren før den er bestilt hjem. Jeg skal/skulle selv finde et sted at lytte til den, se den og få et indtryk
af den, til den pris. Han kunne intet sige om højtaleren, kun finde en pris via sin leverandør.

Jeg syntes måske 3200kr. (det er 2200kr. også hvis vi ser på den ulige moms) er lidt meget i forhold til den 'service' jeg får
hos min lokale forhandler. Jeg får dansk garanti, men såvidt jeg har kunne læse mig til er den tyske garanti mindst lige så
god, i tilfælde endda markant bedre.

Jeg leder nok efter et grunde og hjælp til at købe i DK, både med forhandling af pris hos forhandlere (Hvor meget kan man
tillade sig at presse dem osv.) for jeg vil gerne ligge 2000kr. ekstra for et sæt, imod god service, dansk
kontaktperson osv. Min plan er indtil videre at finde andre danske forhandlere og snakke med dem omkring et tilbud og så
se situationen an.
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes