Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dyyyb skønsang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig fået tilføjet en sindsygt godt album til min samling : Hans Theesink - Journey On!, og der var det at jeg tænkte over, at det var da egenligt besynderligt, at flere af mine yndlingssangere er mandlige sangere, der behandler basregisteret til min store fornøjelse!

Så jeg tænkte, lad mig straks finde nogle flere! men det er ikke et søgekriterium i de fleste musik-databaser ... Så i stedet kunne man jo trække på sit hifi-netværk!

har du gode forslag til dyb skønsang? (hvilket selvfølgelig er et spørgsmål om smag) så skriv det endelig her i tråden!

De hurtige er jo self, Waits, Cave, Barry White ;), Cohen, Cash.. Udover disse er jeg ganske interessert i forslag, og jo dybere jo bedre.. dog har jeg endnu ikke rigtigt udviklet min smag for klassisk bas-sang, men måske det kommer, nu da jeg har fået højttalere der kan reproducere bas nogenlunde!

K

PS. skulle der snige sig en kvindelig bassanger ind, er det også okay, men vil nok høre under kuriøsiteter...

Til top Vis pentaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pentaz

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Prøv David Sylvian, han synger forholdsvist dybt (baryton) - hans bedste er "secrets og the beehive" (og fantastisk lyd på også)

Der er også en fyr, der hedder Johnny Hartman, som har indspillet mange jazz standards, bl.a. sammen med saxofonisten John Coltrane. Han er også god dyb og rigtig croner - Pladen du skal have der hedder bare J. Coltrane & J. Hartman.

kan ikke lige komme på flere ud over dem du selv nævner - faktisk en skam at man skal være lys tenor for at begå sig med succes i musikbranchen - vi kunne godt bruge nogle flere mandlige sangere med hård på brystet i stedet for alle de der f.... boybands

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Prøv Lambchop, forsangeren er ganske pænt nede.
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Det er desværre nok svært at finde ret meget musik med Sam Gary, men hvis i vil høre en god og dyb stemme så prøv at gå ind på følgende link og tryk på sang nummer 5 "Timber".

http://music.barnesandnoble.com/search/product.asp?userid=4W 3RBF24Y8&sourceid=00401402267547351552&ean=904317463 25

Hvis linket ikke virker så skriv "Josh at Midnight/Ballads and Blues" i søgefeltet (Tittel).

Jeg får kuldegysninger når jeg hører vinyl-udgaven Jeg kender ikke CD'en, kun de fire numre som optræder på min EP. Sam er også kor på "One Meet Ball" men det når man ikke rigtigt at få glæde af i smagsprøven. Men det kan jo være han er med nogen af de andre numre som jeg ikke kender - CD'en er iøvrigt sikkert fyldt med klassisk blues af bedste skuffe.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Du skulle prøve at lytte lidt til Pops Stables, en gammel knark (tæt på de firs !) spiller blues men har ofte rene gospel numre med på sine plader.Specielt kan nummeret "Down in mississippi" (gammel kending)på pladen "Peace to the neighborhood" nok have din interesse.Ry Cooder optræder iøvrigt hyppigt på hans produktioner i bedste slide stil.
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en spændene plade, takker. Nu har jeg desværre et problem med gospel, så nummere som f.eks nr. 5 & 8 kunne jeg sikkert godt være foruden, men resten lyder som sagt spændene nok. Du er måske den der kan fortælle mig lidt om hvem Jo Banks er?
Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jero skrev:
Du skulle prøve at lytte lidt til Pops Stables, en gammel knark (tæt på de firs !) spiller blues men har ofte rene gospel numre med på sine plader.Specielt kan nummeret "Down in mississippi" (gammel kending)på pladen "Peace to the neighborhood" nok have din interesse.Ry Cooder optræder iøvrigt hyppigt på hans produktioner i bedste slide stil.

Pops Stables er desværre ikke mere - han døde i 2000. Han er god solo, men med hans to døtre - som The Stable Singers - er han endnu bedre.  Noget af det er rendyrket gospel, men der er også soul, bl.a. med Curtis Mayfield.

Mit bud må være Lee Hazlewood. Mest kendt for at have skabt Nancy Sinatra (These Boots Are Made For Walking) og Duane Eddy, men han har selv skrevet og fremført nogle fantastiske sange.  Hans stemme er kraftigt mærket af mange års omgang med whiskey og tobak .

Denne her er kanon:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB020 404250722240526&sql=A9lb8b5m4zsqa

Og så er der en ny must-have (hvis man ikke som undertegnede har vinylerne ) på vej:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB020 404250722240526&sql=Ag2kziklsbb59

En anmelder på enten NME eller Melody Maker anmeldte ovenstående "Poet, Fool og Bum" med 1 ord: "Bum!". Ikke særligt pænt gjort og vedkommende havde da også misforsået noget. Det er en fremragende skive.

Og så er der nogle Presley indspilninger med The Jordanaries. Der er en af dem der kan synge dyyyyyybt. Check sangen "Peace in the Valley".

Sjov tråd i øvrigt.

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:

har du gode forslag til dyb skønsang? (hvilket selvfølgelig er et spørgsmål om smag) så skriv det endelig her i tråden!

The Twilight Singers har dybe vokaler

torben

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa pentaz!

Dit indlæg fik mig til at dykke ned i nogle glemte skiver - en go' bariton er jo ikke at foragte.

Frem af gemmerne dukkede CD'en "At Last" med Lou Rawls.

Hvis du er til blues i den lettere jazzede afdeling, så kan jeg varmt anbefale denne. Den vil garanteret (an)tænde dig!

Med musikhilsen
G&S

Støt Skt Hans 2004: Vær med til at indsamle brugte SA højttalere...
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hey pentaz.

Prøv også Crash Test Dummies med CD'en God Shuffled Hes Feet. nummeret MMM MMM MMM skulle stille dine lyster!

haldor

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Uha! Masser af interessante forslag! jeg kan se at jeg både må omkring biblioteket og evt. Stereostudiet på mandag

Det kunne være man skulle oprette en lobbyvirksomhed der arbejder for flere sangere med hår på brystet og respektindgydende stemmer..

Lou Rawls - er det ikke ham der synger Baloo's stemme i Junglebogen?? Håber virkelig det er ham, for de sange har altid været nogle af mine yndlingssange som barn. Jeg tror faktisk liiige jeg skal ind og sætte soundtracket på.... så vi snakkes ved folkens. (Det var ikke ham.. men sangen er stadig god ;)

PS. Jeg følger nok lige op mine opdagelser udi bas- og barytonuniverset, de må jo spredes så vi dybsangere kan blive mangfoldiggjort :) 

Til top Vis pentaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pentaz

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Dybt? Check Isaac Freeman her
http://www.smokecds.com/play/58646

Glem heller ikke

Leonard Cohen
Robbie Robertson
Johnny Cash

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Hvad med at tage et kig på The Fairfield Four
Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om stemmen er dyb nok, men en mand som Dr. John har for mig altid været en mand med hår på brystet - og så er han super 'swingende' og SÅ COOL!!!

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hej pentaz...

Ham her har en pæn dyb stemme:

Bedst kendt som den professionelle cykelrytter "Bobbi", men gør heldigvis brug af sin kraftfulde vokal som sanger også.

Lyt lidt godbidder her: http://www.dr.dk/skum/angora/video.asp

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

og han fik 9 i musik på Hammel skole....

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes