| Forfatter |
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange høre Leonard Cohen, her inde
Jeg er personlig vild med hans musik, og især hans tekster.
Men jeg syndes han er bedst fra 80'erne og op til i dag.
vil gærne høre fra nogle
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en enkelt skive der er optaget i 60'erne og 70'erne, den er ganske fin.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører det tit. Jeg kan rigtig godt lide den nyeste!! hvad siger du til den?
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også facineret af Cohen, selv om han til tider kan være
lidt for trist og ked af livet. Men der er bid og dybde i hans
tekster, og så finder jeg både hans stemme og meget
karakteristiske kompositioner/rytmer ret musikalske og
medrivende - men jeg ved godt, der er mange, som hader ham
for det.
Der er mange perler spredt rundt på de forskellige albums, men
lige nu lytter jeg en hel del til "Ten new songs". Et fremragende
album.
vh Oluf
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mest til de 4-5 første albums han udgav.... Han bliver for pæn efter han konverterer til budismen... Hans bøger er også ok...
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ten new songs er et godt album, det er nu ikke det bedste han har lavet ( håber ikke det bliver det sidst fra ham)
Det er lidt sjovt, hvis i høre det første album og op til i dag, kan man høre at hans stemme bliver mere dyb, med tiden.
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
|
Ten new songs er et godt album, det er nu ikke det bedste han har lavet ( håber ikke det bliver det sidst fra ham)
Det er lidt sjovt, hvis i høre det første album og op til i dag, kan man høre at hans stemme bliver mere dyb, med tiden.
mvh marthin
|
|
|
Han ændrer ihverfald teknik... Og i mine ører blever han kedligere og kedligere med årene.... Han var helt klart bedst på plader som Songs from a room og Songs of love and hate.... Men jeg har også en pervers præference for vokalister hvor man mærker deres smerte.... Han fortæller at på en af hans tidlige plader (kan ikke huske hvilken) at han brugte et par timer hver morgen på at beslutte hvilket tøj han skulle have på og på samme måde kunne han ikke beslutte hvordan han ville synge sine sange.... Det kan høres, han virker hele tiden usikker og på kanten.... Det kombineret med hans tekster gør i mine øre de tidlige plader helt specielle.... __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Leonard Cohen er jo i særklasse på mange måder. Dybere stemme skal man da lede længe efter.
Der er en fantastisk stemning over hans melodier + tekster. Han er klart "mørk" i tone, både tekstmæssigt og musikalsk. Jeg kan ikke andet end læne mig tilbage og slappe af, når han buldrer løs. Dybt, dybt musikalsk og utroligt medrivende.
Og så er hans musik jo egentlig en glimrende "test" af vores musikudstyr derhjemme - jeg har ihvertfald bemærket en markant forbedring af klang og bas efter jeg opgraderede udstyret. Jeg vil mene at jeg "flyder mere hen" til musikken nu, end tidligere.
Men en lille advarsel skal der også lyde - hvis man som jeg er den stolte ejer af en bil af japansk herkomst, med 6 std.monterede højttalere, så skal man ikke automatisk gå ud fra, at højttalerne tåler den meget dybe bas der er i hr. Cohens udgivelser...
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TPNielsen skrev:
|
Men en lille advarsel skal der også lyde - hvis man som jeg er den stolte ejer af en bil af japansk herkomst, med 6 std.monterede højttalere, så skal man ikke automatisk gå ud fra, at højttalerne tåler den meget dybe bas der er i hr. Cohens udgivelser...
|
|
|
den var sgu go' 
|
| Til top |
|
| |