Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Richard Thompson - Fairport Convention (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har fået en ny guitar-gud. Hans navn er Richard Thompson .

Han var guitarist og sangskriver i hedengangne Fairport Convention, men gik solo i 72.

Jeg købte hans Mock Tudor på cd idag. Det er fremragende.

Jeg kan derudover anbefale:

I Want to See The Bright Lights Tonight
Shoot Out The Lights
Pour Down Like Silver
og hans nyeste fra 2003 The Old Kit Bag.

De 3 første er med Linda Thompson, hans hustru på det tidspunkt. Hun synger guddommeligt.

Skynd jer at give ham et lyt..

Det er ikke stunt-guitar a la Hendrix,Vai, Vaughn osv. men det bliver serveret i afmålte mængder og uhyre præcist. Og så er det den første guitarist jeg har hørt som ikke er blues-inspireret overhovedet.

Er der nogen der kender ham? Eller nogen som kan anbefale noget med Fairport Convention?

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej zaka...

...Ja da! Har lyttet meget til "The Old Kit Bag", som desværre er min eneste soloplade med ham. Hos SES hørte jeg lidt fra de ældre plader med konen - udemærket...

Mener "Old Kit..." er et mesterværk, hvor han berører alle populær-genre. Hvordan er "Mock Tudor" sammenlignet?

Med Fairport Convention er der mange (og fremragende!) at vælge imellem. De solgte ret godt også herhjemme, så du finder nemt et pænt UK tryk til 60-100.- Prøv at hiv "Nine", "Rosie", eller "Full House" med hjem. De 20 første er alle kvalitet...

http://www.fcfansite.fsnet.co.uk/

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej Kibri,

Tak for svaret .

Er enig i at Old Kit Bag er fremragende. Fremer skamroser den i sin anmeldelse på:
http://www.musicangle.com/album.php?id=105.
Den er iøvrigt ude på vinyl på det fine lille engelske label Diverse Records: www.diverserecords.com.

Mock Tudor er i samme liga. Den er mere rockende. Nummeret Hard On Me stikker ud som det bedste (uhhh han spiller noget flot guitar på det nummer), synes jeg, men det er en særdeles helstøbt skive.

Det tidlige med Linda kan stærkt anbefales, omend det er en noget mørkere stemning end det nye. Hans forhold til Linda var vist temmeligt problematisk.

Han måtte godt lige kigge forbi Lille Vega en dag . Måske den kunstner jeg allerhelst vil se live i DK lige nu.

Jeg checker op på Fairport Conv. Biblioteket må ligge ryg til i første omgang ;o)

Med venlig hilsen

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg må lige gøre lidt reklame .

Har lige fået The Old Kit Bag på vinyl fra Diverse Records i england.

Vinyl kvaliteten er fremragende - lyden er super-super - musikken er til UG og mere til - guitar spillet er guddommeligt (Clapton go home ) - køb den før din nabo .

Købes på www.diversevinyl.com, som har en fremragende service. Posten havde leget basketball med MIN pakke , så coveret var gået itu. Årrh nej, så skal jeg jo til at betale porto til UK for at få en ny tænkte jeg, men nej de sendte bare et nyt cover til mig .

Med venlig hilsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes