| Forfatter |
|
BjørnH Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan noget l**t!!
Jeg var for et par uger siden så tåbelig, at købe den nye CD med Norah Jones: Feels like Home. Eller rettere sagt! Jeg købte den nye "ikke CD" med Norah Jones. Jeg kom hjem - lagde skiven i min CD spiller - og hvad får man 3 sekunder senere at vide - "No Audio" fortæller den mig. Jeg kan afspille skiven i min DVD-afspiller, men den har ikke hovedtelefonudgang, og er for billig til at være velegnet til audio. Dagen efter pisker jeg ned jeg ned i forretningen igen (Storkøb), for at brokke mig. Den unge dame jeg taler med, ringer fra Herodes til Pilatus, for at finde ud af hvad firmapolitikken er i sådan et tilfælde. Det ender med at jeg ikke får pengene igen. Som hun sagde - "disken er jo ikke defekt. Og vi kan ikke sælge den igen, når forseglingen er brudt". Jeg løste så problemet ved at brænde en kopi af skiven. Og jeg overvejer at bruge originalen som ølbrik ( til 150,-kr ) - det er såvidt jeg kan se, det eneste den kan bruges til. Men det der ophidser mig, er at pladeselskaberne sælger sådan noget bølgebæ ( her EMI/Bluenote ). Og så vil de tilmed have fuld pris for det. Det jeg så gør nu er at jeg aldrig køber kopisikrede CD'er. Der er selvfølgelig en del musik man går glip af. Men den pris er man nok nødt til at betale. For det er mig inderligt imod, at når man bruger flere tusinde kroner om året på musik, at man så skal komme hjem, med noget, hvor kun en kopi af produktet er anvendeligt. Og at der indføres 30-40000 defekte bits pr. musiknummer som kopisikring. Det må simpelthen have negativ indflydelse på lyden.
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! Jeg har oplevet det samme med Alicia Keys' nye album; The Diary of Alicia Keys. Den startede godt, men 13-15 sekunder inde ved hvert nummer begyndte den at hakke og kunne ikke afspille længere end de 13-15 sek! Nederen, ellers et rigtig godt album. Dog fik jeg lov til at bytte cd'en nede ved stereo studio. Dumme kopisikring!!
__________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber heller ikke de kopisikrede CD'er (undtaget som fejl) synes faktisk ikke de lyder så godt.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står der på coveret at CD'en er kopi beskyttet? Hvis ikke synes jeg faktisk det er for dårligt. Det er almindeligt kendt at folk har haft problemer med de kopibeskyttede medier. Hvis der ikke står noget, så har man jo ikke en chance for at vide hvad man køber.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver en kopi af den så jeg kan spille den hvor jeg vil.
Jeg er ligeglad med at det er ulovligt, jeg har nu engang betalt for en vare, og i mit private hjem behandler jeg den som jeg VIL !
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kopisikring er tåbeligt! Min cd-spille kan hledigvis spille de få jeg har, men jeg kan fx ikke høre dem i bilen  Desuden har jeg aldrig har problemer med at rippe eller brænde dem, hvilket jeg egentlig troede kopisikring havde til formål at umuligøre
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
|
Jeg er ligeglad med at det er ulovligt, jeg har nu engang betalt for en vare, og i mit private hjem behandler jeg den som jeg VIL !
|
|
|
Du må godt tage back-up kopier til eget brug, hvis du ejer cd'en. Så du f.eks. kan have en i bilen/sommerhuset/båden osv.
Teoretisk set, kan man vel købe en cd af sin ven, brænde en back-up kopi, og sælge cd'en til vennen igen. Hmm
Personligt synes jeg at der er en stor glæde ved at eje den originale cd. Covers osv. Det er også fedt at støtte danske kunstnere.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
Teoretisk set, kan man vel købe en cd af sin ven, brænde en back-up kopi, og sælge cd'en til vennen igen. Hmm
|
|
|
Ét ord; omgåelse 
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
torkild skrev:
|
|
|
|
Du må godt tage back-up kopier til eget brug, hvis du ejer cd'en. Så du f.eks. kan have en i bilen/sommerhuset/båden osv.
Personligt synes jeg at der er en stor glæde ved at eje den originale cd. Covers osv. Det er også fedt at støtte danske kunstnere.
Nej, du skal eje originalen ! ellers kan du ikke bevise at du har ret til at have cd´en. Man må ikke omgå cd kopi beskyttelse, med mindre at man ikke kan afspille cd´en uden at gøre det. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket program I bruger når I kopierer "CD"er der er kopibeskyttede ? Jeg har nemlig tit problem med ikke at kunne brænde en kopi til bilen.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige præcis, det er derfor "dvd-jon" fra norge gik fri.
men generelt har mange mennesker store problemer med beskyttede cd'er, og det er af en eller anden grund altid bedstemors nye med Kandis der ikke virker... virkeligt frustrerende.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg burger "Recordnow dx", og er endnu ikke stødt på en kopisikret cd jeg ikke kunne brænde __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt at der stadig sendes kopisikrede cd'er på markedet. Især når de medfører så mange problemer, og når den eneste løsning oftest er at KOPIERE dem...
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rvu84,
Kunne man få et link så man kunne downloade/købe Recordnow dx ?
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Erase Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hurtig søgning på Google fandt frem til følgende webshop hvor du kan købe Record Now DX (Deluxe):
www.orlogix.com/store/
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
har deværre intet link, det var et program der var på min pc da jeg købte den. Men tror altså at de fleste programmer kan brænde de cd'ere.
Tror mere det er en skræmmekampagne så folk ikke prøver på at brænde dem, når de ser det der kopibeskyttelse mærke. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas S: Jeg bruger CloneCd, CdEx, eller Exact Audio Copy.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Stang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hola
Samme prob på Lars Hug Greatest 
Jeg bruger oxo CloneCD Den napper ALT
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Larsens Cd 7-9-13 kan godt spilles på min cd-afspiller men afspilleren melder om fejl og vil ikke vise info fra cd'en såsom numre og tid. Så man må famle sig lidt frem når man skal høre et bestemt nummer. Irriterende! __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej !
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket program I bruger når I kopierer "CD"er der er kopibeskyttede ? Jeg har nemlig tit problem med ikke at kunne brænde en kopi til bilen.
Med venlig hilsen
|
|
|
Jeg har haft samme problem da jeg brugte min Denon DVD-2800 som cd-afspiller.
'Nero' er suverent enkelt at bruge, man beder den bare om at lave en 'klon' af den kopisikrede skive som ikke er en CD, da den ikke opfylder cd-normen og vupti så kan den afspilles.
|
| Til top |
|
| |