| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har I hørt denne skive? Er den god? Hvordan er kvaliteten af indspilningen?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er IMO det ringeste Metallica NOGENSINDE har lavet, og taget i betragtning af at det er samme producer som på The Black Album må kvalitetsindtrykket siges at være elendigt.
Musikken er ikke tæt på Metallica og lige en vigtig ting - hvor var solo´erne?? Det der før var varemærket er totalt udeladt og det bliver den bestemt ikke bedre af! Jeg har hørt den hos en kammerat og ville hellere brug pengene på et par nye sokker eller et billede af svigermor........hmmm, glem det sidste! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde faktisk tænkt på at invetere indtil jeg læste følgende:
http://www.audiorevolution.com/music/revs/metallicast.shtml
... og jeg citerer
"St. Anger could go down as one of the most embarrassing studio albums in the history of rock and roll".
Samtidig skulle lydkvaliteten være tæt på uudholdelig.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok!
Tak gutter! Hvilken Metallica skive skal jeg så vælge, hvis jeg vil have ulitimativ Metallica?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Master Of Puppets" er i hvert fald et godt sted at begynde!!!
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Black Album - klart en af de bedste plader de har lavet og produktionen er rigtig god. Men ellers er alle deres gamle plader faktisk ok, så det er bare om at komme igang med at shoppe!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Brownstone skrev:
| "Master Of Puppets" er i hvert fald et godt sted at begynde!!! |
|
|
Den er mere end det!
Det er en af de bedste metal-plader du kan købe. Det er en milepæl.
Og læg mærke til at den ikke er på tilbud. I de 17 år jeg har kendt den har jeg aldrig set den til under normalpris. Jeg ved ikke rigtig hvorfor. Måske kigger jeg ikke de rigtige steder.
Men du kan roligt give fuld pris for den.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 23 August 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste de sælger på, er deres store navn! Gad vide hvorfor de svinger så meget i deres produktioner St. Anger er til dato det ringeste de nogensinde har præsteret! Øv 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 24 August 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Det eneste de sælger på, er deres store navn! Gad vide hvorfor de svinger så meget i deres produktioner St. Anger er til dato det ringeste de nogensinde har præsteret! Øv  |
|
|
Ja da. I dag er det helt umuligt. Prøv lige at nærlytte den der snaredrum på St. Anger. En dårlig sm57-kopi i en blikspand med håbløs EQ, eller hvad?
Men sådan skal det åbenbart være. I Roskilde lød den også sådan.
DR's optagelse lyder sq bedre.
Drop St. Anger, og køb de gamle i stedet.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk lidt synd, for jeg kan personligt godt lide den lidt hårde stil, som Metallica prøver at ramme med dette her Album, men ja den der "snaredrum" er for meget at lytte til igennem hele pladen, lyder på en eller anden måde alt for "digitalt"
Black Album - Ride the Lightning - Justice for all - Master of puppets - har alle i mine ører en lang bedre "lyd" end St.Anger, Desværre.....

|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sangene på St. Anger er fede... Angående "80'er soloerne" fra de tidligere albums med fingerpicking og lang nakkehår så har Metallica indset at det IKKE holder mere! Heldigvis for det!
At lydkvaliteten tilgengæld stinker trækker virklig helheds indtrykket væsentlig ned. Specielt har invisteret i noget anlæg som helst skulle levere noget god lyd...! Desværre!
The Black Album er stadigvæk min favorit med Masters Of Puppets lige i hældene. 
|
| Til top |
|
| |
garner30 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre at der er nogen her der kan lide noget god tråd. Jeg har selv hørt meget Metallica siden ´88, hvor jeg så dem første gang i KB-Hallen. Produktionen på deres plader har aldrig - efter min mening - været noget at skrive hjem om. St. Anger er uden tvivl den af deres plader med dårligst lyd. Den lilletromme er bare GRIM. Men ellers synes jeg pladen bliver bedre og bedre. Hvis man er til rå og grim hård og beskidt metal, så skal man bare have den. Men kors hvor jeg savner at høre noget Hammett spade...Men een ting er sikkert: Bob Rock og Flemming Rasmussen STINKER..
Men Metallica plader man MÅ (hvis man er til det) have, så er det: Kill em All, Master Of Puppets, ...And Justice For All, The Black Album og S&M.
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugge skrev:
|
Ok!
Tak gutter! Hvilken Metallica skive skal jeg så vælge, hvis jeg vil have ulitimativ Metallica?
Mvh.
|
|
|
Holder også på Master of puppets eller Black. Load og reload er faktisk heller ikke tossede. Men min favorit er nu S&M, har aldrig fået så vilde kuldegysninger over musik. det er så kanon når strygerne får det til at løbe koldt ned ad ryggen.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig.... S&M må man ikke glemme.
Den DVD er bare for fed... Super lækker lyd i DD 5.1
Jeg har ligeledes købt Black Album på DVD-A som foruden High Resolution 5.1 og stereo, også er mikset i DD 5.1 til alm. dvd-afspiller... Den kan klart anbefales!
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
RIDE THE LIGHTNING er da den fedeste skive de har lavet!!
"Fade to black" er og bliver det fedeste nummer i Heavy historien.....selv om der er flere Pantera Numre der kommer tæt på! .
Jeg vil give folk herinde ret i at lydkvaliteten af St. Anger lugter, og at numrene slet ikke lever op til deres tidligere materiale. Selv Load og Reload er bedre plader end denne! .
Man er nok nød til at indse, at det kan være de er ved at løbe tør for Kreativt krudt.....hvilket jeg Personligt er meget ked af! Jeg har trods alt været fan siden jeg første gang fik en bånd med dem, i den spæde alder af 12 år, for 14 år siden.
|
| Til top |
|
| |
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få de fleste Metallica skiver på cdon.com til 99 kr, så frem med pungen! Anbefaler selv black album og S&M!
Med hensyn til St. Anger, syntes jeg i starten var virkelig skod, men nu da jeg har fået hørt den igennem et par gange, syns jeg virkelig den er fed, men jeg vil nu gi jer ret i at lyden virkelig skodder for vildt! Men ta lige en lytter på st anger, frantic og some kind of monster. De er for fede!! __________________ Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er uden tvivl "Master of Puppets" og "Ride the Lightning" der er de bedste albums med Metallica.
Jeg er bestemt ikke enig med dem der mener at "The Black Album" er det bedste. Det album savner en rød tråd og lyder mere som en bunke singler (kald dem evt. MTV hits) smidt sammen med en bunke ligegyldige fyldere.
Jeg er enig i at den lyd Flemming Rasmussen lavede lavede ikke er i top, men det er musikken. Der er, efter min mening, ingen tvivl om at et var da Bob Rock gjorde sin entre at det for alvor begyndte at gå ned ad bakke for bandet....
Og hvor plat er det ikke også at da bandet udgav "Load" og "ReLoad" nærmes så ned på Heavy Metal og så 8 år efter, hvor metallen igen er populær, annoncere et comback til "den oprendelige stil"... De burde fandme have gået på pension i 92.....
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
cdwow.com sælger de fleste af Metallicas albums til under 100 kr. - ..and justice for all og Master of Puppets er helt klart deres bedste udgivelser. KØB DEM!!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det ikke har meget at gøre med Metallica, og dog en smule, men hvad med Megadeath, det er også godt og de har en kanon sound på deres albums, og musikken er jo der hen ad........

|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 26 August 2003 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Black Album - Ride the Lightning - Justice for all - Master of puppets - har alle i mine ører en lang bedre "lyd" end St.Anger, Desværre.....
|
|
|
Ja. På nogle punkter.
Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om trommelyden på Justice....
Sådan lyder en stortromme sq ikke!
Men om ikke andet må man lade den, at introen til One formodentlig er i stand til at få de fleste forstærkere til at tabe pusten
Master Of Puppets har jeg ikke på CD. Den første udgave jeg havde (vinyl - det var 1986) var så elendig at jeg måtte købe en ny da den kom som 2 stk 45 rpm vinyler. Den har jeg stadig og den er noget bedre
Men det er lidt pudsigt at man kan bruge så lang tid i et studie og så lave en så tam trommelyd. Det er jo ikke at trommerne ikke kan høres eller at man ikke kan kende forskel på dem, der er bare ikke meget liv i dem.
Jeg tror at ham Lars U nogle gange burde forvises fra studiet.
En del her (inkl. mig selv) går mere op i musik end teknik, så det må være på sin plads med lidt anbefaling: Er man til Metallica's ældre ting er optagelsen fra Roskilde Festival i '86 et must.
De spiller som om verden går under i morgen, lyden veksler mellem rædselsfuld og umulig (det er jo en bootleg), men hold k...... hvor er det fedt.
Hvor man får den? Tja......
Men den ser sådan ud.
En mere officiel ting er en indspilning af Creeping Death fra Dallas i '89. Fifty thousand close friends supplying the backup vocals....
Heller ikke at foragte.
Den findes - sammen med For Whom The Bell Tolls - på bagsiden af 12" Demo-udgaven af One.
Hvis nogen falder over en optagelse af koncerten i Falkoner Centret i 1987 vil jeg da gerne have et praj
/vilmann
|
| Til top |
|
| |