Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Fy-føj-da-for-dæwleren-da-også...og PUHA! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Dav-dav!

Som græsenkemand i disse dage sendes både butleren og køkkenpersonalet hjem før tid, man smækker en halv ørn med sveller og sovs op på tallerkenen og sætter sig foran den firkantede. Der er nemlig Norah Jones på DR1, ja der er så.

Ms. Parton når også at swinge atributterne, og det hele ser i det hele taget rimeligt mejerigtigt ud

Men LYDEN... uhada og fyskamme-hvor-skal-jeg-komme-efter-dig!

Det er meget tæt på den dårligste TV lyd, jeg nogensinde har hørt, bortset fra TV2's koncert med Prince i New York for nogle år siden!

Det er simpelthen skandaløst, at sende sådan noget bæ-lyd ud i æteren. Den lydmand skulle simpelthen have bollerne samt vedhæng kappet af oppe ved øjenbrynene. No mercy! Af med skidtet, frem med tjære og fjer!

Nå, dér fik jeg vist en smule luft

Med fredagshilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at Herr Aldrende & Tvæhr rammer hovedet på sømmet og jeg havde ellers sådan glædet mig til den koncertoptagelse. Fnisende Dolly kunne jeg dog godt have undværet men hun har da unægteligt energi på en scene.

MVH J.K.

Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Så/hørte også noget af det og det var ikke noget særligt syntes jeg.Havde en lign. oplevelse den 1. januar hvor Safridue spillede på TV2 Zulu (havde glædet mig lidt til oplevelsen) det lød tamt som om der var et gardin for lyden.Det sjove ved det var at DR2 lød godt også DK4 med dans var meeeget bedre.Har andre haft lign. oplevelse med Zulu? (det kunne måske være her i huset med antenneforstærkeren det var galt)

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Hephaistos skrev:

Jeg må sige at Herr Aldrende & Tvæhr rammer hovedet på sømmet og jeg havde ellers sådan glædet mig til den koncertoptagelse. Fnisende Dolly kunne jeg dog godt have undværet men hun har da unægteligt energi på en scene.

MVH J.K.

energi hmm tror da f... med de batterier

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Slettet...

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

P3 har altid givet mig hovedpine men sidste weekend da P3 prisen skulle udleveres i P3 guld måtte jeg konstatere at der var MEGET bedre lyd på P3 (FM) end på TV udsendelsen. Jeg prøvede både video og TV tuner men det var lige ringe.

Duer NICAM ikke eller er det knapfolkende, eller kan det være i antenneforeningen. Jeg gik og havde en ide om at NICAM var bedre end FM, men der er jeg måske helt galt på den. Jeg har aldrig tidligere lavet, eller haft mulighed for at lave sammenligningen.

PS. Et opkald til DR afslørede at P3 er komprimeret computer musik hvor imod P4, som lyder klasser bedre, er rigtige CD skiver (enda vinyl i sjældne tilflæde!!!)

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke alle de klager og problemer..

Jeg satte "Come away with me" på Copland'en, skruede ned for lyden på tv'et, og det var det - lyd og billede. Indrømmet, der var lidt med synkroniseringen, men livet er fuldt af kompromis'er....

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Jeg er bare SÅ træt af at høre på dit elitære p*s!!!!!!!!!!

Hmmmm Dolkin, hvis du ikke synes om indlægget kan du jo bare klikke videre.

Jeg er nu blevet underholdt længe af blandt andet G&S's 'elitære' indlæg, som jeg altid har syntes har været velformulerede. Jeg er desuden også så 'småtskåret' at jeg bliver underholdt af den gode KvK's indlæg.

Og til sidst må jeg så indrømme at jeg er så elitær at jeg ikke engang er i besiddelse af et fjernsyn, og derfor ikke har haft fornøjelsen/skuffelsen af nævnte tv-udsendelser...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skal da indrømme at jeg - lige som Hr. G&S - fik lidt luft.

Indlægget er hermed slettet...

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 03:58 | IP-adresse registreret  

Dav-dav hr. Dolkin!

Jeg har først nu set en smule af dit svar på mit indlæg.

Og jeg må da indrømme, at jeg var tæt på at tabe både min hofteholderiklædte husholderske og min Cohiba ned i både Othello lagkage, mocca og cognac.

Men lad mig i rolig ånd, dog med den ene hånd på gearstangen i sportsvognen, besvare dit indlæg:

Hvorfor lader vi ikke alle sammen bare stå til?

Tænk sig, en verden fuld af dejlig og ægte, uforfalsket middelmådighed, vi kunne få?

Elitært p*s er der jo alligevel ikke nogen, der bekymrer sig om. Det skulle da lige være de der mener, at netop den slags p*s er en af årsagerne til, at vi i dag har et velfærdssamfund. Men sådanne engagerede personager kan vi jo ikke regne med, da de netop er elitære.

Lad os også alle købe ens hi-fi, så vi alle har det samme. Og de andre småting i lo-fi klubben, ikke at forglemme. Det er meget vigtigt, at vi alle køber vores grej de samme steder.

Homogenisering og konformitet - det er jo dejligt sunde og naturlige, jævne begreber, som vi alle kan forstå og forholde os til, ikk'?

Så er der heller ikke nogen, der kan blive misundelige på andre. Og det er jo godt, for misundelse er der alligevel ikke nogen, der kan bruge til noget.

Lad os også alle tjene det samme. En fast og ens løn til alle fra Staten, kunne være et godt sted at starte. Så er der heller ikke noget jalousi på dette område.

Dernæst skal vi have alle vore radio og TV stationer lukket ned. For vi kan da ikke have alt det udefrakommende, elitære p*s til at forgifte vore ubesudlede, jævne sind, vel?

Vi kunne også alle konsekvent købe vore sko et par numre for små, for nu at være sikre på, at de nu også klemmer tilstrækkeligt. De skulle jo nødigt klemme mindre end naboens. Men de må heller ikke være for pæne eller for smarte, for så vil det lugte for meget af elitære tendenser.

Og fri vort sundhedssystem for tænkende læger (nåh-nej, det klarer de vist fint selv). Men giv dem under alle omstændigheder kun det samme i løn som flaskedrengen nede i den lokale brugsforening. Alt andet ville stinke af elite. Og det er fy-fy!

Jo, lad os endeligt bevare det gode, gamle, danske middelmådighedsbegreb. For vi ved jo inderst inde godt, at det er ALTID godt nok, uanset hvor lidt vi end forsøger. Og hurra for det, for så træder vi heller ikke nogen over tæerne.

Næh, du, vi skal bare lade stå til, så regulerer middelmådigheden sig helt automatisk op på det niveau, hvor absolut ingen har noget at miste, men derimod alt at frygte. Det viser historien desværre alt for tydeligt.

Se, nu har jeg igen fået luft, så jeg overlader hermed trygt ordet til vor anden "lufter", hr. Dolkin, som jeg er overbevist om denne gang vil komme med noget, der lugter blot en smule af fisk - alt andet vil sgu være for jævnt!

Med stadig høflig hilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej G&S

- skøn skrivestil du har der og det er virkelig ment positivt for det trækker på smilehullerne! Nu har jeg så også opdaget, hvem der ligger bag Pens. agronom Erling Brokkendorf - som til daglig udfører sine gerninger her:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=356730

Det er da dig, ikke?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ja, kommunismen har vist spillet fallit. Selv én af de sidste højborge (som i virkeligheden ikke er en højborg) - har formået lave noget så forbudt som eksport af en Cohiba moppedreng til Old & Grumpy... heldigt at den kun næsten blev tabt ned i Cognac'en. De nydes bedst sammen, men helst adskilt.

Min egen oplevelse af førnævnte koncertoptagelse var et middelsvært piskesmæld da jeg prompte faldt i søvn et par gange. Godt jeg ikke hører den slags musik i bilen.. (Jeg optog det på video.. hvilket gjorde vidundere for kvaliteten! Fast Forward til Dolly Parton, og derefter godnat.)

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Godt talt,tænk sig alle de penge der var at spare,ved at vi alle f.eks gik i samme slags sko.

Du har ret man skal ikke lade sig nøje af dårlig kvalitet,eller kunne vi lige så godt høre musik på mobiltelefonen i mp3 format.

Og nu er vi kommet af med musak'en i supermarkeder nogle må have fået en erkendelse,godt for det. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hmm ...

Kan kun være enig .. det lød ganske forfærdeligt. Men så skiftede jeg fra alm. antenne til parabol (viasat), og så blev det langt bedre.

Hvad dette skyldes ... tja ... men via antennen var det tæt på den dårligste lyd jeg har oplevet!

SATMIT

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Dav-dav og godaften!

Næj, Pens. agronom Erling Brokkendorf er ej identisk med undertegnede

Det lidt "morsomme" var, at da speakeren kom på efter udsendelsen, så var jeg ved at ryge ned af sofaen - der var nærmest uhyggeligt meget hul igennem...

Med høflig hilsen
G&S

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at den dårlige lyd skyldes  Nicam teknikken - jeg har hørt god lyd på TV med Nicam, men osse via FM.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

NICAM = (near instantaneous companded audio multiplex) er et 14bit/32Khz digitalsystem med øvre frekvens ved 15Khz og "gud hjælpe os" udsendt som 10bit/728Kbit/sekund, så CD/DVD-A lyd, det er det IKKE nej!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hr. Ghammel og Suhr.

Jeg skal hermed prøve at besvare dit indlæg efter bedste evne. Jeg vil nok lægge lidt mere vægt på indholdet, så underholdningsværdien bliver nok begrænset.

For det første skal jeg beklage en yderst usaglig udtalelse. Jeg var ikke ved 'mine fulde fem' på daværende tidspunkt, og det skulle så åbenbart ud på en yderst uheldig måde her i denne tråd - jeg undskylder.

Jeg tror min reaktion kom sig af, at dit indlæg udelukkende var af negativ karakter. Og at det blev 'luftet' her, hvor ingen har en chance for at gøre noget ved problemet.

Skægt nok kan jeg lede det direkte tilbage til mit eget uheldige indlæg - hvorfor ikke gå til kilden for mit humør, istedet for at 'lufte' min vrede på et 'uskyldigt' indlæg i et hi-fi forum? M.a.o. undrer det mig at din utilfredshed ikke blev formuleret til DR. Jeg ville med glæde have fulgt med i, hvordan de ville forholde sig til kritikken, og hvad din og DRs kommunikation udmundede i.

Når du skriver som du gør her kan jeg bare læse om din utilfredshed (Som øjensynligt blev mindre af at 'få luft'), men ikke om DR ville forholde sig til kritikken - eller om en negativ oplevelse kunne ændre sig til noget positivt, igennem en dialog mellem dig og DR.

Groft sagt følte jeg lidt at du 'tørrede' din vrede af på os (Som selvfølgelig bare kan klikke videre, som én pointerede), og egentlig ikke andet. Jeg kan så se at flere har istemt med den samme harme - til hvad nytte? Næste gang DR sender et musikprogram er det nok fuldstændig det samme - jeg tillader mig i hvert fald at tvivle på, at DR holder øje med hvad der bliver skrevet herinde!

Ja elitær er et godt ord ikk'!? Det kan få enhver op af stolen i forsvar og harme. Mit ordvalg skal netop forstås i ovenstående kontekst: En udtalelse ovenfra og ned, som på ingen måde har til hensigt at prøve at gøre noget ved problemet - vi har vel folk til 'det grove'.

Jeg vil ikke kommentere yderligere på alle dine udtalelser om middelmådighed og små sko, men man kan vel vende den om og spørge: Hvis vi alle bare sad og rakkede ned på hinanden, uden at prøve at få en konstruktiv dialog igang, i gensidig respekt, for at ændre tingenes tilstand - hvor var vi så?

Udtalelser som 'bæ-lyd', og om hvad der skulle ske med lymanden, vil jeg til gengæld tillade mig at henføre til den infantile afdeling - og det er måske mere samstemmende med din selvopfattelse eller....?

Det handler ikke om at lade sig nøje - og må jeg FRI for alle mulige hentydninger til mit politiske ståsted!! Det hører ingen steder hjemme og føles voldsomt provokerende (Hvilket vel også var intentionen!?) - men netop om at sørge for at tingene ikke gentager sig. Det tror jeg ikke på kan gøres, ved at lufte sin harme over DR i dette forum!

Med jævn kedelig omend høflig og respektfuld hilsen...

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hejsada hr. Dolkin!

Tak for din fodnote - nu lugter det da lidt af fisk

Det ligner dig heller ikke, at udtrykke dig så infantilt Vi har sq alle vores dårlige dage ind imellem, det er såmænd forklaring nok for mig - no harme done!

Du har fuldstændig ret mht. at rette sin harme mod kilden - det bør man så vidt muligt gøre. Vel at mærke, så længe man i mangel af bedre ikke revser budbringeren i stedet.

Dog vil jeg til mit forsvar sige, at jeg tidligere (i andre forbindelser) har henvendt mig til DR med en både sober og relevant kritik (kritik er ikke nøvendigvis analogt med negativt, forstås), men der er aldrig kommet svar fra dem. Jeg har endda også forsøgt at kontakte dem telefonisk, men så får man blot det svar, at man skal kontakte dem via email. Og dér får man som sagt ikke noget respons. En herlig "Catch 22", så enhver kan forstå, at de måske i virkeligheden er fløjtende ligeglade. Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke fortalte noget om det, gnæk-gnæk.

Til DR's undskyldning kan man så sige, at en så gammel institution uværgeligt stadig må lide under tidligere tiders "Statsradiofoni". Men på den anden side betaler vi jo også en pæn klat moneter for at få noget kompetent TV. Og da andre tilsyneladende har haft den samme oplevelse ved Ms. Norah som jeg selv, føler jeg ikke kritikken er helt forfejlet, uagtet mediet hvori den er fremsat. Mit undertiden metaphoriske sprog kan man så mene om, hvad man vil

Under alle omstændigheder er der næsten ikke noget værre for en musiker/kunstner, end at blive præsenteret på landsdækkende TV med en kummerlig lyd. Den menneskelige/kunstneriske reaktion bevæger sig fra stolthed over sit "produkt" over til en skamfølelse over, at "produktet" ikke har været godt nok, når den pågældende TV station og/eller lydmand ikke gider bruge tid på at præsentere det ordentligt.

Egentlig var jeg nok mest forbløffet over, at det med så godt udstyr kan lade sig gøre at lave en så kummerlig lyd. Måske netop fordi jeg ved, at DR kan gøre det meget, meget bedre, hvilket speakerstemmen umiddelbart efter udsendelsen da også tydeligt demonstrerede. Den stod nemlig helt ude i pappet. Det var sgu lige så elghovedet over pejsen i herreværelset var ved at falde ned!

Nu kender jeg intet til dit politiske ståsted og mit indlæg var heller ikke møntet på dét - blot en kortfattet beskrivelse af, hvad rendyrket middelmådighed i yderste konsekvens fører til. Og historisk set er det jo ikke ligefrem rendyrket skønhed, der kan berettes om fra den retning. Hvor du så i øvrigt måtte stå politisk, er sagen uvedkommende og ikke noget, jeg bekymrer mig om.

Det kan vel næppe komme bag på nogen, at vi her i DK har en lang tradition for at "det er godt nok". Fordi hvis vi prøver lidt hårdere, så falder omgivelserne ofte over os og banker os ned til Kinesien med Jantelovens tunge skrifter i hænderne. Når der så samtidigt er en bølge af "politisk korrekthed" inde over vort land, så må jeg tilstå, at hos undertegnede er kvalmegrænsen ved at være nået.

Uden at blive alt for politisk mener jeg ikke, at det her i 2005 er vejen frem KUN at rende rundt og klappe hinanden på ryggen. Vi skulle altså nødigt nå det punkt, hvor vi ikke længere kan kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade, infantilt eller ej. Kan vi ikke længere det, er der vist ved at være udsolgt på alle hylder.

Og, indrømmet, jeg har da nøje overvejet det provokative element i mit svar, da min erfaring siger mig, at mennesket (generelt talt) er svært at motivere i det øjeblik, det aner blot en smule konflikt. Derfor kan det ofte være sundt at stille tingene lidt på spidsen, eller sågar vende dem på hovedet.

Så det glæder sådan set min unge og glade sjæl, at du skærer en smule ind til benet. Og det gæder mig egentlig også, du er blevet lettere til middelsvært småforarget over mit indlæg - det kan kun være et sundhedstegn

Jow-jow, "elitært" er et glimragende ord. Det fik jo i sidste ende os begge op af stolene - og med en dialog som følge. Det er kun godt, og sådan bør det dæwlerme også være. Men før du gør det igen, så husk lige på, at det er ret svært at balancere med både cigar, cognac, devist påklædt husholderske, mocca og fjernbetjeninger på én gang

Det får mig også til at tænke på, at her på slottet spiller vi ikke længere golf - det har vi folk til!

Med ærbødige og venlige hilsner
G&S

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Hejsada hr. Dolkin! Jamen goddag igen Hr. G&S - jeg vil nu formulere mig i denne smukke farve

Tak for din fodnote - nu lugter det da lidt af fisk Glæder mig at lugten falder i din smag

Det ligner dig heller ikke, at udtrykke dig så infantilt Vi har sq alle vores dårlige dage ind imellem, det er såmænd forklaring nok for mig - no harme done! Synes også jeg plejer at holde mig pænt på måtten! Havde jeg dog bare fået karantæne på .... et par timer før. Glæder mig at skaden ikke er større!

Du har fuldstændig ret mht. at rette sin harme mod kilden - det bør man så vidt muligt gøre. Vel at mærke, så længe man i mangel af bedre ikke revser budbringeren i stedet. Er det den stakkels lydmand vi taler om her ?

Dog vil jeg til mit forsvar sige, at jeg tidligere (i andre forbindelser) har henvendt mig til DR med en både sober og relevant kritik (kritik er ikke nøvendigvis analogt med negativt, forstås), men der er aldrig kommet svar fra dem. Jeg har endda også forsøgt at kontakte dem telefonisk, men så får man blot det svar, at man skal kontakte dem via email. Og dér får man som sagt ikke noget respons. En herlig "Catch 22", så enhver kan forstå, at de måske i virkeligheden er fløjtende ligeglade. Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke fortalte noget om det, gnæk-gnæk. For det første en udmærket bog! For det andet en utilstedelig opførsel af Statsradiofonien!! Jeg havde ingen problemer med at oplysninger om Stig Rossen, da min mormor havde brug for hjælp - men det kan man jo også kun kalde almindelig folkelig usmagelighed (Jeg afslørede aldrig mit eget navn - heller ikke til ham). Men godt at høre at du i virkeligheden er en ansvarsbevidst og handlekraftig medborger - flere af dem tak!! Og hermed ÉN OVER SNUDESKAFTET til DR!!

Til DR's undskyldning kan man så sige, at en så gammel institution uværgeligt stadig må lide under tidligere tiders "Statsradiofoni". Men på den anden side betaler vi jo også en pæn klat moneter for at få noget kompetent TV. Og da andre tilsyneladende har haft den samme oplevelse ved Ms. Norah som jeg selv, føler jeg ikke kritikken er helt forfejlet, uagtet mediet hvori den er fremsat. Mit undertiden metaphoriske sprog kan man så mene om, hvad man vil Din kritik har aldrig været målet for min kritik, og jeg mener bestemt heller ikke den er forfejlet! Dit sprog har altid været god underholdning - undtagen når jeg kommer hjem fra byen kl. 08.00 om morgenen, og ikke har noget sted at gøre af reaktionen på aftenens 'fortrædeligheder'

Under alle omstændigheder er der næsten ikke noget værre for en musiker/kunstner, end at blive præsenteret på landsdækkende TV med en kummerlig lyd. Den menneskelige/kunstneriske reaktion bevæger sig fra stolthed over sit "produkt" over til en skamfølelse over, at "produktet" ikke har været godt nok, når den pågældende TV station og/eller lydmand ikke gider bruge tid på at præsentere det ordentligt.Kender følelsen af svigtet fra 'lydfolket' som amatørmusiker. Jeg er sikker på at Nora ville sætte den formastelige lydmand hårdt - og velfortjent - på plads, havde hun været tilstede! Det er sgu synd for enhver kunstner, af enhver art og klasse, at der ikke bliver gjort nok for at præsentere dem i bedst mulige kvalitet - enig!! (Håber DR læser lidt med over skulderen her!)

Egentlig var jeg nok mest forbløffet over, at det med så godt udstyr kan lade sig gøre at lave en så kummerlig lyd. Måske netop fordi jeg ved, at DR kan gøre det meget, meget bedre, hvilket speakerstemmen umiddelbart efter udsendelsen da også tydeligt demonstrerede. Den stod nemlig helt ude i pappet. Det var sgu lige så elghovedet over pejsen i herreværelset var ved at falde ned! Se her må jeg indsparke min første lille kommentar om det 'elitære'. Havde man ikke slige tendenser ville man nok ikke været så bange for, at Che Guevara plakaten var rullet af væggen! Men skal man blande sig i de højere luftlag, må faren for flyvende trofæer fra de svenske skove forventes, når DR endelig ruller sig ud!! Det må siges at være selvforskyldt!!

Nu kender jeg intet til dit politiske ståsted og mit indlæg var heller ikke møntet på dét - blot en kortfattet beskrivelse af, hvad rendyrket middelmådighed i yderste konsekvens fører til. Og historisk set er det jo ikke ligefrem rendyrket skønhed, der kan berettes om fra den retning. Hvor du så i øvrigt måtte stå politisk, er sagen uvedkommende og ikke noget, jeg bekymrer mig om.Den kommentar var knyttet til et andet indlæg - lidt udluftning mellem sidebenene er vel tilladt!?

Det kan vel næppe komme bag på nogen, at vi her i DK har en lang tradition for at "det er godt nok". Fordi hvis vi prøver lidt hårdere, så falder omgivelserne ofte over os og banker os ned til Kinesien med Jantelovens tunge skrifter i hænderne. Når der så samtidigt er en bølge af "politisk korrekthed" inde over vort land, så må jeg tilstå, at hos undertegnede er kvalmegrænsen ved at være nået. Du er ikke den eneste 'sygemeldte' i den retning. Men ydmygheden overfor egen overlegenhed har bedst af at skinne lidt igennem. Hvem vil ha' smadret sit hundedyre set-up, og stjålet sine trofæer på væggene, bare fordi man har lidt mere at ha' det i!? For ikke at tale om mobning af afkommet i skolen, bare fordi Bentley'en er det eneste køretøj til rådighed, på det tidspunkt af dagen! Peter Bastian beskriver det meget godt, når han taler om kommunikationen lærer og elev imellem: 'Du er sgu ikke god nok!', 'Du kan altid komme længere og blive bedre!' er lærerens ansvar at sige til eleven - godt sagt! At de andre så vælger at hytte deres skind i anden retning, og bruger tiden på at beundre vores landevindinger, er vel i bund og grund ikke vores - eller vores tjenestefolks - ansvar!

Uden at blive alt for politisk mener jeg ikke, at det her i 2005 er vejen frem KUN at rende rundt og klappe hinanden på ryggen. Vi skulle altså nødigt nå det punkt, hvor vi ikke længere kan kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade, infantilt eller ej. Kan vi ikke længere det, er der vist ved at være udsolgt på alle hylder.Jeg kunne ikke være mere enig - klap,klap!

Og, indrømmet, jeg har da nøje overvejet det provokative element i mit svar, da min erfaring siger mig, at mennesket (generelt talt) er svært at motivere i det øjeblik, det aner blot en smule konflikt. Derfor kan det ofte være sundt at stille tingene lidt på spidsen, eller sågar vende dem på hovedet. Hmmm - konflikskyhed er vel en af de største årsager til konflikter!? En rask lille meningudveksling sætter gang i blodomløbet, og skærper opmærksomheden - det kan kun være sundt! Du skal ikke høre et ondt herfra om at sætte ting på den ene eller anden måde - bare du holder dig stilfuldt og ydmygt på den rigtige side af 'Respektens hegn' - nå nej så kan det jo ikke lade sig gøre.

Så det glæder sådan set min unge og glade sjæl, at du skærer en smule ind til benet. Og det gæder mig egentlig også, du er blevet lettere til middelsvært småforarget over mit indlæg - det kan kun være et sundhedstegn Ja tak - hosten er helt væk nu.

Jow-jow, "elitært" er et glimragende ord. Det fik jo i sidste ende os begge op af stolene - og med en dialog som følge. Det er kun godt, og sådan bør det dæwlerme også være. Men før du gør det igen, så husk lige på, at det er ret svært at balancere med både cigar, cognac, devist påklædt husholderske, mocca og fjernbetjeninger på én gang Og her kommer så mit andet indspark om det elitære. At du ikke har et lille bord til at sætte husholdersken på, så aske og dyre dråber ikke flyver rundt i lokalet, alt imens fjernsynet konstant hopper over på DR1, er mig en gåde!

Det får mig også til at tænke på, at her på slottet spiller vi ikke længere golf - det har vi folk til! Pas nu på med ikke at føre dem tradition ind i de private gemakker - det kan, i sjældne tilfælde, skabe konflikt i hovedbygningen!

Med ærbødige og venlige hilsner Vi bukker og skraber her fra Hovedstaden - og takker for en saglig debat!
G&S Hr. Dolkin - FULDT medlem!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes