Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Randy Crawford Kloner Søges!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej derude!!!

Jeg er en hifi nørd der simpelthen ELSKER Randy Crawford!! Jeg har, (Tror jeg), alle hendes skiver og har også oplevet hende live!! Men Hun har ikke været så produktiv på det sidste, så jeg tænkte om nogen derude måske kendte nogen sangerinder der havde lidt af samme stil!!! Altså en god blanding af soul/Jazz og pop!!

PÅ Forhånd Tak!!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi, do!

Har du checket flg. skiver ud?:

Crusaders (har lavet et par stykker med R.C.)

Live at Montreux Jazz Festival (div. men også noget god R.C.)

Det burde kunne stille abstinenserne for en uges tid

Ellers prøv at se på f.eks. Oleta Adams. Lidt mere melankolsk, måske, men stadig i høj klasse.

Hvis du er lidt ældre, end fra 70'erne, kunne Roberta Flack være et emne.

Prøv også at tage en lytter på de 3 nyeste med Stacey Kent. Det er godt nok mere jazz, men det går rent ind hos de fleste.

Skal vi over i herreafdelingen, så kan bl.a. det lidt ældre Al Jarreau varmt anbefales (han synger også en duet med R.C. på Live at Montreux Jazz Festival.

Med musikhilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej Ghammel & Suhr!!

Tak for din tilbagemelding!! Jeg har en Cd med crusaders der hedder "Streetlife", troede ikke at de havde lavet flere hvor Randy Var med!! (Ved du evt, Hvad den/de andre hedder??) Live at Montreux har jeg heller ikke!!  Skiver med Roberta Flack og Oleta Adams har jeg derimod!! Sidst nævnte er faktisk temmelig god!! Men Stacy Kent er et helt nyt bekendtskab, som jeg lige vil følge om på!!

I Herre afd. er det navne som Lionel Richie, Aaron Neville & Earl Klugh der oftes er i "spilledåsen"!!

Mvh. Hifido

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Da vi har en ägte Randy Crawford kender på tråden; så spörger jeg lige efter den live-plade fra vistnok Las Vegas, "Here is R.C."??? (We are out of silverplates!!!) Jeg har et enkelt nummer derfra på en opsamling, meeen jeg kan ikke rigtigt se, hvorfra nummeret stammer!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej F. Christians!!

Jeg kender ikke den Live plade du omtaler!! Hun har så vidt jeg ved ikke selv lavet nogen decideret Live albums, men hun har medvirket på en del!! Hvis du går ind på den side der hedder  www.musiclovers.de/randy_crawford.html så kan du se alt hvad hun har lavet og medvirket på!!! (Mellem randy og crawford er der en_)

Mvh. Hifido

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Øv-kai-do; nummeret hedder vist "tender falls the sky" og i indledningen kan man høre en tjener henvende sig til overtjeneren med ordene "we are out of silverplates"; derfor var mit gæt Las Vegas og live er det SQ!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

Hej Ghammel & Suhr!!

Tak for din tilbagemelding!! Jeg har en Cd med crusaders der hedder "Streetlife", troede ikke at de havde lavet flere hvor Randy Var med!! (Ved du evt, Hvad den/de andre hedder??) Live at Montreux har jeg heller ikke!! Skiver med Roberta Flack og Oleta Adams har jeg derimod!! Sidst nævnte er faktisk temmelig god!! Men Stacy Kent er et helt nyt bekendtskab, som jeg lige vil følge om på!!

I Herre afd. er det navne som Lionel Richie, Aaron Neville & Earl Klugh der oftes er i spilledåsen"!!

Mvh. Hifido

Davs igen og velbekommesig!

"Streetlife" kender jeg godt. Den må vist betegnes som en af de mange klassikere, enhver musikelsker bør have stående.

Crusaders var imidlertid ikke mindre end to orkestre på én gang, de jazz-funk-poppede "The Crusaders" og så "The Jazz Crusaders", som spillede jazz/fusion i lidt mere hard core stil.

Den anden nævnte med R.C. er noget live-noget fra en koncert med én af de ovennævnte Crusaders. Desværre kan jeg ikke fortælle dig, om den overhovedet er udgivet i Europa, da jeg hørte den i USA for en del år siden - og endda på vinyl.

Men hvis du er fanatisk nok, finder du den sikkert

Live at Montreux Jazz Festival kan som sagt varmt anbefales. Der er kendte folk med som backing (bl.a. Buzz Feiten band og Yellow Jackets) og omend vi ikke når de blæsende Rock'n Roll højder, så er der en rigtig god og velspillet stemning på skiven. Jazz-funk af høj karat.

De andre, du nævner, kender jeg også. Aaron Neville (knaldhamrende flot stemme!) har i mange år også været en fast del af The Neville Brothers. Kan du finde noget live med dem, så køb det på stedet. Har både hørt dem live og set dem live på TV, og sjældent har jeg hørt noget rykke mere. Stilen er en særdeles New Orleans 2nd line funk, mixet med soul. Efter sådan en oplevelse kan det være ret svært at få armene ned igen

Yderligere kan Lee Ritenour's "Rio" varmt anbefales - samme stil som Earl Klugh, blot lidt mere levende, måske. Larry Carlton har også lavet et akustisk album, som jeg desværre kun har hørt en enkelt gang (i DK), og den står på min indkøbliste.

Med musikhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nah; det ovennævnte nummer med Randy Crawford hedder "Tender falls the rain", sorry!!!  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes