hifido skrev:
Hej Ghammel & Suhr!!
Tak for din tilbagemelding!! Jeg har en Cd med crusaders der hedder "Streetlife", troede ikke at de havde lavet flere hvor Randy Var med!! (Ved du evt, Hvad den/de andre hedder??) Live at Montreux har jeg heller ikke!! Skiver med Roberta Flack og Oleta Adams har jeg derimod!! Sidst nævnte er faktisk temmelig god!! Men Stacy Kent er et helt nyt bekendtskab, som jeg lige vil følge om på!!
I Herre afd. er det navne som Lionel Richie, Aaron Neville & Earl Klugh der oftes er i spilledåsen"!!
Mvh. Hifido
|
|
|
Davs igen og velbekommesig!
"Streetlife" kender jeg godt. Den må vist betegnes som en af de mange klassikere, enhver musikelsker bør have stående.
Crusaders var imidlertid ikke mindre end to orkestre på én gang, de jazz-funk-poppede "The Crusaders" og så "The Jazz Crusaders", som spillede jazz/fusion i lidt mere hard core stil.
Den anden nævnte med R.C. er noget live-noget fra en koncert med én af de ovennævnte Crusaders. Desværre kan jeg ikke fortælle dig, om den overhovedet er udgivet i Europa, da jeg hørte den i USA for en del år siden - og endda på vinyl.
Men hvis du er fanatisk nok, finder du den sikkert
Live at Montreux Jazz Festival kan som sagt varmt anbefales. Der er kendte folk med som backing (bl.a. Buzz Feiten band og Yellow Jackets) og omend vi ikke når de blæsende Rock'n Roll højder, så er der en rigtig god og velspillet stemning på skiven. Jazz-funk af høj karat.
De andre, du nævner, kender jeg også. Aaron Neville (knaldhamrende flot stemme!) har i mange år også været en fast del af The Neville Brothers. Kan du finde noget live med dem, så køb det på stedet. Har både hørt dem live og set dem live på TV, og sjældent har jeg hørt noget rykke mere. Stilen er en særdeles New Orleans 2nd line funk, mixet med soul. Efter sådan en oplevelse kan det være ret svært at få armene ned igen
Yderligere kan Lee Ritenour's "Rio" varmt anbefales - samme stil som Earl Klugh, blot lidt mere levende, måske. Larry Carlton har også lavet et akustisk album, som jeg desværre kun har hørt en enkelt gang (i DK), og den står på min indkøbliste.
Med musikhilsen
G&S