Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Freddie Mercury Tribute Concert (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

I hyggeligt selskab plus en masse kringler kom jeg i tanker om at jeg et eller andet sted havde en koncert fra wembley.. og rigtigt nok, på en brændt cd tonede videoen af Elton john frem på bohemian Rhapsody for snart at blive blæst ud af scenen af Axel Rose og et publikum i topform.. lidt som overboen faktisk  (tror ik selv han har styr på hvor mange gange han måtte op og ned af trapperne) for slet ik at tale om Guns`n Roses optyræden med Knocking on heavens doors og We Will Rock you foran et fyldt Wembley..

har ledt forgæves, så kan en venlig sjæl ik sige hvor jeg finder en dvd optagelse af koncerten ? så jeg slipper for at lege pirat

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

er det dvden med live aid du mangler eller??
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

ja eller lp selv en cd vil stille mig tilfreds.. er ik så besværlig

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

ved ikke om jeg har misforstået noget. men den kan da købes mange steder. og de 399kr er alle pengene værd. 10 timers blandet musik i DTS, det er super.

http://dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=14746

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

øhhhh havde bryan adams lavet summer of 69 i 1985 ????????????? (så gammel er jeg heller ikke !!! nå det var nu ik sprøgsmålet..

men hvis guns´n Roses performer bohemian rhapsody i selskab med Elton John kan det kun være den  

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

det mener jeg så ikke at de gør eftersom det er queen der har lavet den sang. og det også er dem der performer den på dvden. mener ikke engang at guns'n'roses er med i den koncert.  

men den er nu stadig fed

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

det ser den os ud til at være.. den bliver os bestilt.. men ik den jeg leder efter desværre..  af en eller anden grund mener jeg koncerten blev lavet til minde om freddie murcury efter hans død.. og tror stadig ik på B adams havde lavet summer of 69 i 85  selvom det står på dvdén

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

okay. hvis du finder ud af hvad den anden koncert hedder, smider du så ikke lige pb. ville da gerne hører hvad det var for noget.

hehe den må jo have været der eftersom de jo optog koncerten den 13. juli 1985, og han står og spilelr den. desværre ikke nogen særlig god version

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

har den på pirat.. med mit begrænsede kendskab til G&R ligner det noget fra omkring 92.. har sendt den til et par fynboer, der måske ik vil stå ved det, men kan være de kender koncerten.. fyldt wembley.. første halvdel af bohemian Rhapsody af elton john og det sidste af Axel Rose

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
og tror stadig ik på B adams havde lavet summer of 69 i 85 selvom det står på dvdén

Det kan du godt begynde at tro på. Den er endda fra '84.
Den slags ting kan næsten altid afgøres hos allmusic.com.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

hmm  nå nu har jeg heller aldrig pralet med min Bryan Adams kundskab.. mon ik Witzel er bedre inden for den katagori os ..

Men en Koncert med Elton John på bohemian Rhapsody og G&R samt Queen uden Freddie.. det må da kunne findes ?

Der er endda at par dannebrog til koncerten, hvem var afsted ?

Så er den fundet

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000077VPU/102 -5921043-3984923?v=glance  

"This concert has finally been released on DVD in a rather unsatisfactory form. The first half of the concert is missing completely due to the complications caused by music rights "

"There were several performances cut out mainly Metallica, Guns 'N Roses, Def Leppard, and the above mentioned Extreme"

æv, men nu kan man da få det meste, og nøjes med at lege pirat på det manglende..

John71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeps det er rigtigt, det er en fed DVD.Men det mangler mange sange på den.Det er kun sange som queen har skevent som de spiller....

The Freddie Mercury Tribute Concert (1992)

Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

hmm  nå nu har jeg heller aldrig pralet med min Bryan Adams kundskab.. mon ik Witzel er bedre inden for den katagori os ..

Men en Koncert med Elton John på bohemian Rhapsody og G&R samt Queen uden Freddie.. det må da kunne findes ?

Der er endda at par dannebrog til koncerten, hvem var afsted ?

Så er den fundet

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000077VPU/102 -5921043-3984923?v=glance  

"This concert has finally been released on DVD in a rather unsatisfactory form. The first half of the concert is missing completely due to the complications caused by music rights "

"There were several performances cut out mainly Metallica, Guns 'N Roses, Def Leppard, and the above mentioned Extreme"

æv, men nu kan man da få det meste, og nøjes med at lege pirat på det manglende..

Den kan nu også fåes herhjemme, men som du selv har læst får du kun et udpluk af koncerten, det meste og bedste mangler

Den kan selvfølig kompineres med VHS udgaven, så får du da lidt mer men stadig med nogen mangler

EDIT: Sakset fra nettet

The Freddie Mercury Tribute Concert var en konsert til minne om Queens vokalist Freddie Mercury, som døde av AIDS 24. november 1991. Den ble holdt på Wembley stadion i London 20. april 1992. Alle konsertens inntekter gikk til The Mercury Phoenix Trust.

I februar 1992 annonserte Brian May og Roger Taylor på de årlige BRIT Awards at de skulle ha en friluftskonsert til minne om Freddie Mercurys liv. 72 000 billetter ble utsolgt på billettsalget neste dag, på bare seks timer, selv om ingen visste hvem andre enn Queen som skulle spille.

Denne opptredenen markerte bassist John Deacons siste opptreden med bandet.¨

I april 2002 ble konserten utgitt på DVD, og gikk rett inn på førsteplass på listene i Storbritannia.

Andre opptredener på konserten var:

Etter Liz Taylors tale, kom medlemmene av Queen på scenen, sammen med Black Sabbaths Tony Iommi som spilte rytmegitar til Robert Plant kom.

http://no.wikipedia.org/wiki/The_Freddie_Mercury_Tribute_Con cert

Casperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Den fås også på CD (har den selv). Det er en LP-format box med 3 cd'er og et hæfte med billeder fra koncerten.

"Thank You - Freddie" - hedder den. På CD 3 nr. 10 finder du dit nummer. Jeg købte den i Italien for 11-12 år siden. Den er udgivet på "Power Record".

Til top Vis Casperm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casperm

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Nu vi er i gang med Queen: hvad mener I så om "gendannelsen" med Paul Rodgers som sanger?

http://www.paulrodgers.com/concerts.htm

Jeg kender ham selvfølgelig fra tiden med Free (Alright Now) og synes det kunne være ok med en tur til DK. Der er de, som straks vil hævde, det ikke vil køre med en anden forsanger, men se på grupper som AC/DC, Uriah Heep m.fl. som har formået at skifte ud i kølvandet på rockens tragiske bortfald. Jeg stiller ihverttilfælde op, hvis de kommer ... og gir´ det en chance.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Nu vi er i gang med Queen: hvad mener I så om "gendannelsen" med Paul Rodgers som sanger?

Jeg kender ham selvfølgelig fra tiden med Free (Alright Now) og synes det kunne være ok med en tur til DK. Der er de, som straks vil hævde, det ikke vil køre med en anden forsanger, men se på grupper som AC/DC, Uriah Heep m.fl. som har formået at skifte ud i kølvandet på rockens tragiske bortfald. Jeg stiller ihverttilfælde op, hvis de kommer ... og gir´ det en chance.

Nej, jov, ja det ved jeg enlig ikke helt, men vil ikke udelukke noget før jeg høre dem hvis det sku ske en dag.

Insx fik jo også en ny sanger "Jon Stevens" efter "Michael Hutchence", de er dog ikke så kendte mer, men i Australien er de stadig et rimlig stort navn.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Queen bli'r aldrig Queen uden Freddy Mercury! Han var Queen.
Nu skal Paul Rodgers jo heller ikke være fast afløser for Freddy, men kun for denne turné hvor der både vil blive spillet Queen numre og Paul's eget materiale.
Desværre kommer de ikke til Danmark, så vil man se dem må man tage til Sverige eller Tyskland, som er det nærmeste.

Nu har der jo været så mange forskellige inde i billedet som afløser for Freddy bl.a. George Michael, Justin Hawkins fra The Darkness, Robbie Williams og nu altså Paul Rodgers. Ingen af dem kommer op på Freddy's niveau IMHO, men hvem ville du helst se dem med?
Min kandidat ville være Michael Sadler fra SAGA. Han har karismaen til det.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Nej det er klart, Kaliffen er heller ikke det samme uden kaliffen ...! Ingen kan erstatte Freddie og sådan vil det altid være med rockens frontfigurer. Som det er i dag, kunne jeg heller ikke tænke mig et Rolling Stones med en anden forsanger ... Men når det nu skal være ... så er Paul ikke ligefrem et dårligt valg til Queen, jeg mener - de involverede må jo have deres grunde til at vælge netop ham. Og det er fantastisk modigt af ham at stille op for selv han, er vel ikke i tvivl om, hvad han er oppe mod: En hel verden der kender Freddie!

Hvem jeg helst vil se på Freddies plads? Tja, en skolet rocksanger der også behersker operaens mange facetter er et godt bud! Men han er jo borte. Nej, for sjov .. gode sangere, der matcher Freddies store stemme kan vel tælles på én hånd, og jeg er blank for, hvem det potentielt kunne være - ingen med operastemmer, som jeg kender til (gør nogen?) synger også rock.

Robert Plant? Meat Loaf? Iggy Pop?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

hvorfor skal det være en mand ? synes det er mere oplagt at vælge en kvinde til den plads..

Den jeg helst ville høre er forsangeren i within Temptation der på hendes lidt gotiske måde behersker både klassisk og Rock, en rigtig stor stemme eller hende fra Evanescence der klart viser rock potentiale på Broken med seether..

men det må da være den ultimative "øretævernes holdeplads" ligemeget hvem det bliver kan han/hun aldrig gøre nogen tilfredse

ingen grund til at lede efter en ny Freddie, for han findes ikke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes