Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lydkvalitet: Fish - Amager bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Davs i stuen.

I går var jeg til koncert med "Fish" i Amager bio. Selve musikken vil jeg ikke bedømme, da jeg ikke kendte bandet på forhånd med lyden...

Nu har jeg ikke være i Amager Bio før, men det var nok noget af det ringeste PA-lyd jeg har oplevet, mandevokalerne var uldne og tæt på umulige at forstå så sangteksten gik tabt.

Lydniveauet var lige den tak for højt, at der gør at overblikket mistes (kan også være pga. kvaliteten generelt)

I første sæt spillede basisten på en lækker 5-strenget sag der lød som om den var stemt dybt. Det gik også tabt, da stort set alt hvad han lavede af lækre triks altsammen blev til en kummerlig en-tone-bas.

Trommerne var heller ikke super-duper. Stortrommen lød som en våd karklud. Dyb, masser af hug men frem for alt mudder.

Er det bare mig dig har haft en uheldig oplevelse eller er Amager bio bare ikke heldige med deres lyd?
Udstyret så umiddelbart fint ud, men jeg har lavet lyd der var bedre med det udstyr til en brøkdel af prisen på deres setup.

Mvh. Brian

(Musikken var nu stadig ganske god - og den må undersøges nærmere )

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig! Jeg har ikke været bleg for ind imellem at kalde lyden i Amager Bio for Københavns bedste ... og jeg er ikke stødt på modsigelser. Jeg håber det "kun" var en dårlig dag for lydmanden, for snart står den jo på bl.a. Royal Hunt, hvor det er alfa & omega, at lyden er i top. Ja det er det vel i det hele taget, hvis der skal være respekt for det, bandet ønsker at give os. F.eks. synes jeg Uriah Heep var formidabel lydmæssigt (men også koncert-ditto).

Jeg vil ikke afvise, at indtagelse af diverse vædsker blandt udbuddet på stedet fra tid til anden har påvirket (!) mit indtryk af lyden - den slags har det jo med at fortone sig, når man når til et vist punkt ... og ørerne bliver også mere "tolerante" overfor lydkvaliteten. Men hvis det var dit første besøg i Amager Bio, fortjener de vel en chance til?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej Brisse,

Hvor stod du henne i salen?

Jeg har oplevet at stå det meste af en koncert længst oppe bagved  inde under balkonen - man kan overskue det hele, men det er altså ikke et godt sted lydmæssigt. Lyden bliver mudret og det hele flyder sammen...

Under ekstranumrene gik jeg ned på gulvet foran scenen og der var en helt anderledes klar og detaljeret lyd

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

har været der en enkelt gang, Fun Lovin Criminals for et par år siden. Fed koncert og fed lyd.

Jeg har samme oplevelse som Zaka, lige under balkonen ved væggen.. Der skal man ikke stå. Oppe på balkonen derimod var ganske glimrende, men midt i rummet nede foran scenen er nok at foretrække.
jeg er ihvertfald ikke skræmt væk af forholdene derinde..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Lyden var ikke den allerbedste i går, men ellers plejer Amager Bio at være no. 1 på det område.
Jeg ved at en masse af de store gamle bands som SAGA, Manfred Mann's Earthband, Thin Lizzy (m. John Sykes), Alan Parsons project, Marillion og andre er vilde med Amager Bio og deres lyd, så jeg tror bare det var en dårlig dag.
Koncerten var superfed og opdelt i 2 dele - en med solo materiale og en med Marillion's Misplaced childhood materiale.
Det var skægt bagefter, for vi røg backstage og tømte køleskabet for øl.
Fish kunne sgu huske mig fra en festival i Holland i 2004, hvor jeg var med SAGA - utroligt nok med alle de mennesker han møder.
Bagefter røg vi på café med bandet (-Fish).

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 11 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo til at jeg bare var uheldig. Vi stod midt for scenen, midt i salen - der hvor lyden umiddelbart skulle være god. Håber der bliver bedre til mit næste besøg.
De får sgu en chance til  -  det er jo et meget hyggeligt lille sted til live-musik.

(ved godt det er musikken der er det vigtigste - men når man først har bidt mærke i en fejl så hænger det sgu ved )

Hygge B

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Fish på P4

Søndag d. 18. sept. "P4 Rock" fra 22.03-23.00 (57 min. kun om Fish)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes