Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Audioslave - Out of Exile lydkvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Til dem af jer der har købt dette album, hvad synes I om lydkvaliteten?

Jeg har hørt dette album en HEL del gange efterhånden, men det har været på min mp3-afspiller. Det hænder dog også at cden (vel at mærke en der er købt i Guf) kommer i anlægget herhjemme, og synes at jeg bliver skuffet over lydkvaliteten hver gang. Første gang jeg smed albummet på troede jeg faktisk at der var blevet pillet ved en eller anden indstilling på mit anlæg

Synes lyden er meget indelukket. Der er lidt en tendens til at albums i dag bliver optaget så de lyder godt på Average Joe's Bilka-ghettoblaster (eller min mp3-afspiller), hvilket desværre går ud over os med de lidt bedre anlæg - kan det virkelig passe at selveste Audioslaves fabelagtige cd er offer for dette?

Vil bare høre om jeg er den eneste...

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

pladejesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Har den på lp i en limited edition, synes også at lyden er lidt indelukket, den er så på blå vinyl og vejer ca.150 gr. håber at den kommer på 180 gr.jomfruvinyl med en ordenlig lyd men det tyder det jo så ikke på hvis cd´en også lyder "lummer"
Til top Vis pladejesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pladejesper

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hmm....har selv cd'en, og det kan da godt ske, at det ikke er verdens bedste indspilning. Men dårlig synes jeg da bestemt ikke den er.....synes den virker ganske hæderlig.....

Men det jo så bare min mening!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

jeg har os denne cd og ja sys os lydkvaliteten er lidt indelukket og tør... men på den anden side er audioslave blevet mere rocket og uren i lyden hvilket passer til deres numre, så sys egentlig det passer okay.. har ikke oplevet det med andre cd'er egentlig...

hvis du skal ha en fed rock cd kan jeg klart anbefale rammsteins nye album rosenrot.. musikken i sig selv er fantastisk og lydkvaliteten er bare super... guitarerne går klart og råt igennem og trommerne lyder bedre end hos andre bands sys jeg

Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Audioslave skal høres på fuld volumen, og ikke med på små hifi højttalere med 6" bas.

Men jeg er da også tilhænger af en rocklyd med hug på, og ikke de ofte overkomprimerede indspilninger vi ser.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

He he.......godt mine basser er 6,5" så....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

pladejesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

HÆ forstår godt jeres argumenter MEN den er altså ikke særlig velopløst i lyden(den jeg har ihvertfald!)

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

pladejesper skrev:
HÆ forstår godt jeres argumenter MEN den er altså ikke særlig velopløst i lyden(den jeg har ihvertfald!)

Nej, præcis... "Ikke velopløst" er faktisk det perfekte beskrivelse...

Men ja, det er et hamrende fedt album...! I love it.

Det og SOAD's Mezmerize er uden tvivl de skiver der har kørt mest i mit anlæg i 2005 (plus det sædvanlige Metallica)

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Den første plade med Audioslave er i bedre kvalitet - generelt synes jeg dog ikke at Out of exile er meget værre. Kvaliteten er ikke suveræn, men det er bestemt hørt meget værre....

Det er egentlig ret normalt for det meste musik i den genre af en eller anden åndssvag grund, men musikken.....den rykker!

pladejesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Troede at moderatore kun lyttede til klassisk (AV slog lige mig selv)

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har begge Audioslave-cd`er. Jeg er enig i at den nye er mere indelukket, lidt mere rå i lyden, men jeg synes det passer til musikken.

Jeg vil ikke oprette en tråd med det næste, men blot lige sende nogle tanker afsted. Det er ikke noget angreb i så fald ville det også være på mig selv.

Vi er hifi-interesserede, men nogle gange tager jeg mig selv i at vægte lydkvaliteten for højt. Musikken burde vel komme i første række. Jeg har masser af plader med måske en ordinær lyd ud fra et hifi-synspunkt. Jeg har nogle stykker med rigtig flot lyd. De kommer alt for tit på, også selvom at jeg ikke har skiftet ud i anlægget. Det ærgrer mig når jeg for let forfalder til det. Hvem fanden gider høre på kirkemusik fra Norge eller dygtige musikere som har indspillet et kønsløst album, som bare lyder godt, når der findes så meget godt musik. Jeg vil ikke have at teknikken vinder over musikken. Det her er sat på spidsen. Selvfølgelig findes der masser af godt musik, som også er godt indspillet  

Alligevel må jeg indrømme, at når resten af familien er væk og en god chateau bliver åbnet, ja så falder valget nu på de mindre hifi-rigtige. Så er dybdeperspektiv, udstrakt diskant, behagelig mellemtone osv. parametre der ikke rigtig betyder noget. Det er ikke dem der fremkalder gåsehuden hos mig.

Jeg vil bare spørge her om jeg er den eneste der af og til kommer til at sidde og tænke over hvad det er for noget crap-musik der strømmer ud af højtalerne fordi at der er foretaget en lille omrokering af højtalerne. Er bassen blevet mere præcis? Diskanten blødere? Det bliver brugt som et værktøj meeeeenn......

Nå, det blev en længere smøre. Nu har jeg det meget bedre! Jeg tror, at jeg vil høre et stykke musik!

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hehe, vise ord, Rainbow  Godt skrevet 

Jeg har dog intet musik der er købt fordi pladen var lydmæssigt korrekt indspillet eller lignende - så vidt er jeg aldrig gået, og det regner jeg da heller ikke med at gøre. Kan få lange boller af folk på hifi-messer der hører et eller akustisk l**t (som ingen ellers ville høre derhjemme når de var alene) fordi det får de nye åh-så-fine højttalere med højglanspoleret 1000 karat "se-mig-jeg-er-dyr"-agtig diamantdiskant til at lyde godt

Anyway, jeg har også det gamle Audioslave album, og der syntes jeg nemlig også at lyden var bedre. Meeeen de spiller sgu noget bedre på det nye album, omend numre som "Gasoline" og især "Show Me How to Live" stadig ligger højt på min Audioslave-hitliste

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 November 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt det anden album, men det skal da ikke afholde mig fra at kommentere

Første Audioslave album lød af lo**. Musikken er fed, men jeg bliver træt i hovedet af at lytte til det. Dynamikken er fuldstændig væk...

Måske er denne effekt forstærket af at Rage Against the Maching albummet er en reference indenfor god dynamisk hård rock.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes