Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå at du glæder dig, jeg er også igang med at varme op under Fruen, til at få en dejlig aften i den smukke Opera. Efter den fremragende oplevelse i Domkirken i mandags med Messias, så er jeg virkeligt blevet hooked.
Din upload fungerer ikke helt som den skal, men jeg kan se på properties at det er Valkyrien I skal se sammen med Fruen i huset.
Lad os høre om dine indtryk, jeg er SIKKER på at det er alle pengene værd
PS: Lov mig at du ikke tænder dit stereoanlæg efter en tur i Operaen 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh - sikke billetter!! Lige til at printe ud og komme først med 
Der vil jeg også ind en gang, men jeg venter til Operaen er spillet ordentligt til. Så meget hus kræver mindst 6-8 år, før lyden er bare nogenlunde tæt på virkeligheden.
God fornøjelse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver hårdt....fuldt knald på i 4,5 time.
Varighed: 1. akt: 65 minutter. Pause 30 minutter. 2. akt: 90 minutter. Pause 30 minutter. 3. akt: 70 minutter. Samlet varighed: 4 timer og 45 minutter.
Skal nok komme med en rapport - vil forsøge at tage nogle billeder til jer fra pausen og lignende - jeg kunne aldrig drømme om at tage billeder i salen.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg havde også glemt at Messias varede i 3,5 time inklusiv 30 minutters pause. Heldigvis kunne jeg trøste mig med, at Niebelungens Ring varer noget længere. 4 timer og 45 minutter er sgu lang tid.
Men igen, hvis man giver sig hen så forsvinder hele tidsbegrebet 
Tak for indsatsen, glæder mig til at høre mere! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aftenens highligt bliver helt sikkert "Ride of the Valkyrie" - nogen kender den sikkert overturen fra Apocalypse Now; scenen med helikopterangrebet - smid den på i hjemmebiffen og fyr den af..et imponerende stykke musik der sætter de fleste anlæg på en prøve!
"As simple a passage as it seems, "The Ride" is one of the most regularly asked excerpts, often used to weed out the field of auditionees." Se mere
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - du må have en god tur - opera har aldrig været min stærke side  , men jeg vil mægtigt gerne ind og se det nye opera hus på holmen  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej - du må have en god tur - opera har aldrig været min stærke side , men jeg vil mægtigt gerne ind og se det nye opera hus på holmen  |
|
|
Man kan altid tage en guidet rundvisning  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ønsker jer også en god fornøjelse, men hvis du er i bil og ikke kender forholdene skal du tage dig i agt for ikke at få en "grim" overraskelse med en parkeringsbøde. Skiltningen er katastofal, (hvis det da ikke er lavet om) og mange er gået i en "fælde," parkeringsvagterne kommer 5 min efter forestillingens start, for de ved der er penge at hente.
Mvh Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenson skrev:
Jeg ønsker jer også en god fornøjelse, men hvis du er i bil og ikke kender forholdene skal du tage dig i agt for ikke at få en "grim" overraskelse med en parkeringsbøde. Skiltningen er katastofal, (hvis det da ikke er lavet om) og mange er gået i en "fælde," parkeringsvagterne kommer 5 min efter forestillingens start, for de ved der er penge at hente. |
|
|
Ja tak..nævnenyttige P-vagter er der nok af...
Vi tager den lille HT-færgebus over fra Nyhavn. Bil i indre København er knald i låget - jeg kører efterhånden kun i bil hvis der er noget der skal transporteres. Selv min søn i barnevogn er vant til at tage Metroen.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 14 December 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har en kammerat der skal ind og se hele "Der Ring". Han glæder sig vanvittigt. Jeg har desværre ikke samme indblik i opera om ham, men er Valkyrien ikke en del af "Der Ring" eller tager jeg gruelig fejl?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej!
Jeg har en kammerat der skal ind og se hele "Der Ring". Han glæder sig vanvittigt. Jeg har desværre ikke samme indblik i opera om ham, men er Valkyrien ikke en del af "Der Ring" eller tager jeg gruelig fejl?
Mvh.
|
|
|
Jo, det har du ret i.
"Der Ring des Nibelungen".
Den består af 4:
- Das Rheingold
- Die Valküre
- Siegfried
- Götterdämmerung
Jeg har hele sættet. Består af "14" cd´er. Noget af en omgang at komme igennem.
Men man skal bare tage den i mindre doser, så går det helt fint. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når Mr Martin_Kbh...
Hvordan gik din operaoplevelse, var det stort, dejligt og frådende som du havde glædet dig til?
Håber at det var rigtigt godt, og at fruen også var glad? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var ikke mindre end fantastisk. Sad på anden række midt for - lige i sweetspotten midt for orkestergrav og scene. Et kæmpe orkester...jeg husker lige de 4 Harper, 4 kontrabasser, 6 cello, 12 violiner, 6 klarinetter, 4 fløjter, 2 fagotter, 4 slagtøj og 10 blæsere - den dynamik er sumblim og kan vel aldrig genskabes (det var ikke engang dem alle sammen).
Akusstikken i operaen finder jeg ret vellykket. Vi var rundt i pausen og gik helt op på de øvereste balkoner længst væk fra scenen. Alligevel kunne man tydeligt høre musikerne når de sad og snakkede eller stemte deres instrumenter.
Selve stykket er langt - meget langt i forhold til den fortælling som ligger bag. Men musikken og sangerne er så dygtige at ens tidsfornemmelse forsvinder - de 4½ time gik stærkt.
Det skønne er at de tog flere dage før musikken/rusen var ude af kroppen.
Wagner er for sej!
Is Wagner a human being at all? Is he not rather a disease? He contaminates everything he touches -- he has made music sick. I postulate this viewpoint: Wagner's art is diseased. -- Friedrich Nietzsche (1844-1900), Der Fall Wagner (1866)
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om du havde en rigtig fed aften
- Ved ikke om jeg kunne holde til Vagner i over 4 timer , men jeg ville ihvertifald gerne opleve operaen en dag  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan heller ikke forestille mig, at kunne høre opera i over 4 timer. Har prøvet små doser gennem tiden, men har ikke lige fundet det der tændte begejstringen som man kan fornemme at Martin og frue har. Men jeg er meget imponeret over opera huset og specielt koncertsalen. ( Får vi billeder at se? ) Håber der en dag er en rigmand, med passion for rock/blues mm. der donerer en koncertsal i samme kaliber. Altså en der er bygget specielt til foremålet, og hvor der er plads til så mange mennesker at det er rentabelt at hyre de helt store navne. Så man er fri for at skulle opleve dem på et stadion der er bygget til sport. Jeg husker selv, hvor meget bedre lyden var når man så koncerter i Falkoner teatret eller tivoli`s koncertsal, men de blev for små og bruges "kun" til navne der er på vej frem, som ikke trækker så meget publikum.
Mvh. Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
Til top |
|
|