Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer der kender noget musik hvor man kan høre stortrommen (er det ikke det den hedder, jeg er ikke så skarp på dette område) i stil med Metallica's - Enter Sandmen.
formatet, skal helst være CD- eller DVD-A (DVD-V kan gå an, meeen helst de to andre)
jeg ved det er en smule underligt... men alligevel...
Witzel
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mja - ud over alle musikmedier og numre med en trommeslager på kan du jo prøve Dream Theaters plader eller deres trommeslager, Mike Portnoy's DVD-tromme-skole, hvor du kan skifte mellem forskellige kameravinkler og bl.a. studere hans uhyggelige spil med de to stortrommer...
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Mike Stern med Cd'en "Scream" eller Billy Cobham "Colors" -så kan Metallica godt gå hjem og vugge
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Prøv Mike Stern med Cd'en "Scream" eller Billy Cobham "Colors" -så kan Metallica godt gå hjem og vugge  |
|
|
METALLICA kan aldrig gå hjem og vugge. De er jo kongerne af metal og rock .
Tjek Nothing else matters, også fra The black album. Der er stortrommen virkelig dyb og tung. Det sidste nummer på pladen er der helt vild tung bass lagt ind i introen til nummeret.
MVH WRONG
MVH
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel !
Du kan også lytte til noget god, melodisk rock fra Skælskør bandet Carisma "1825"......
Trommespillet er ikke af samme klasse som Lars Ulrich ! Men han rører lidt ved stortrommen, Jesper Arvidson fra Carisma.
Iøvrigt også en god historie igennem albumet, baseret over en personlig oplevelse, fra selveste HC Andersen, i året 1825. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant slagtøjsbaseret musik:
"Kabuki" med den japanske trommegruppe Kodo.
Min er skaffet gennem amazon.co.uk
MVH
Mikke
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af den bedste bedste metaltrommelyd kan findes på Prong's plader - jeg mener de har lavet tre styks. Lyden er tør, kontant og langt bedre end på nogen Metallica plade.
Især den første plade "Beg to differ" bør prøves. Den er i øvrigt meget metallica inspireret.
De to andre er mere originale, og fortsætter i det spor Metallica burde have fulgt, i stedet for at lave blød rock.
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Tjek Nothing else matters, også fra The black album. Der er stortrommen virkelig dyb og tung. Det sidste nummer på pladen er der helt vild tung bass lagt ind i introen til nummeret.
MVH WRONG
MVH
|
|
|
Nå ja, men så er der jo ingen vej uden om Dream Theater's "Images and Words"... !!!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
wrong skrev:
MVH WRONG
MVH
|
|
|
Nå ja, men så er der jo ingen vej uden om Dream Theater's "Images and Words"... !!!!
|
|
|
Helt enig - aldeles glimrende plade i fornem indspillekvalitet. Tjek eventuelt også opfølgeren "Awake" - den er stort set ligeså god! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HOLBERG
Skælskør? som i Skælskør marmelade?? den by jeg boet 7km fra i 2 år???
interessante forslag allesammen... nu mangler jeg bare at lønnen går ind, og så kommer der nyt hjem... det er hårdt at være studerende, men det er ikke noget en god bankforbindelse ikke kan klare...
jeg takker mange gange.
|
Til top |
|
|
Rosinmanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være at jeg er langsom, men hvad mener du helt præcist når du siger "musik hvor man kan høre stortrommen i stil med Metallica's - Enter Sandmen"? Vil du bare havde nogen bands med den samme stil, eller nogen bands der bruger en mere vild stortromme?
Hvis du vil ha´ vild stortromme, så gå ud og køb "Human", "Individual thought patterns", "Symbolic", og "The sound of perseverance" alle med bandet Death
Og Dream theater er jo også altid godt
__________________ Fraaa-aaank.......Fraa-aank.....Frank
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
den vildeste stortromme.... der går så dybt at de fleste HT må give op...de kan simpelthen ikke gengive det og oplevelsen bliver tam..... men det er på pladen
kunstneren hedder Mari Boine, hun er laplænder eller sådan noget og der er desuden kanon lydkvalitet på de 2 plader jeg har hørt med hende...Leahkastin hedder den jeg har.. den anden kan jeg ikke huske hvad hedder men det er der sikkert andre der kan oplyse noget om......
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micky Hart's Planet Drum har en såkaldt jordtromme, et trommeskind spændt ud over et hul i jorden, på nummeret Temple Caves, den kan godt virke "imponerende"i infrasonisk afd.for lettere sløve basenheder med tunge plasticmembraner, ved slavebassystemer og i basreflekskonstruktioner..
Mvh. Jens/Modifix,-der har været på basreflekshøjttaler-messe i Malmö i dag;o) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
HF ref CD nr. 1 tror jeg, indeholder et track med et trommesæt helt solo. Tilmed prøver de at åbne for miksene hver især, således at man kan høre hvad de fanger af lyd.
Derudover skulle jeg mene, at det vildeste stortromme jeg nogensinde har hørt optaget er en direct cut skive på Miller & Kreisel, som hedder Flamenco. Prøv lige den og køb dig så en ny hat og et nyt gebis.
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Fight med albummet War of words, nogen af de bedst producerede trommer jeg har hørt på cd.
|
Til top |
|
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af andre muligheder :
Vader - Litany
Rob Halford (tidl. judas Priests og Fight) - Crucible
Nile - In their Darkest Shrine
Marduk - Nightwing
Nightwish - Century Child
Bruce Dickinson (iron maiden) - Chemical wedding
Gode albums med masser af tønde dasken... ok til gode produktioner... Hvis det er en god produktion du savner så mener jeg at Megadeth's Cryptic Writings er god...
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 08 November 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megadeth gør meget brug af dobbeltstortrommepedal, men hvis du RIGTIG vil have stortromme HELE tiden, kan du ikke komme ud over Dimmu Borgir. Det er dog en genre som ikke tiltaler alle (så mange)..
Prøv at høre: Megadeth - Dread And The Fugitive Mind Dimmu Borgir - The Maelstrom Mephisto <-- Så tror jeg ikke du behøver flere trommer? 
|
Til top |
|
|