Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Det bedste musik til stereo?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Godaften derude..

Hvilken musik vil i anbefale hvis man gerne vil tjekke hvor detaljeret ens eget anlæg er i lyden?? Det må meget gerne være acustiske albums/numre/kunstnere..

Mvh. Stikflamme



__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Tubular Bells 2 nr. 7 med Mike Oldfield, den er efter min mening rigtig god til stereo



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter pt. rigtig meget til den nye Cardigans. Fantastisk plade med rigtig god lyd og stor variation.
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Der er den igen.. hvorfor vælge musik til at fremme ens hifi når det omvendte bør være tilfældet; altså hifi til at fremme ens musik..?? Hvis nogen forstår pointen..

Anyway, mit bud ville nok være Modest Mouse: good news for people who loves bad news, eller måske klassikeren Nils Lofgren, acoustic live. Men helt afhængig af din musiksmag som jeg mener bør være eneste afgørende faktor når der handles musik
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus
 
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hej....

jeg kunne nævne adskillige plader,cd'er og dvd'er du kunne bruge til dette. Jeg bruger selv:

Eagles- hotel california. Cream Live at albert hall. MJ number ones og jamie cullum.. dette er en god blanding af mange genrer, og jeg føler selv det giver et godt billede af en højtalers identitet..



__________________
B&W Nautilus bio...
Til top Vis lars ole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars ole
 
JesperRL
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ja ja ved godt det er en DVD i 5.1 men er ret god aligevel, Eagles, Farewell I Tour Live From Melbourne. Det er en kanon optagelse efter min mening.

Jesper



__________________
DENON AVR-2312
SONY CDP-XA7 ES
SONY BDP-S480
SONY KDL-52W5500
ENERGY Connoisseur C8
ENERGY RVS
ENERGY ESP-150

Til top Vis JesperRL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JesperRL
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jennifer Warnes - The Hunter.

Roger Waters - Amused To Death.

Rammstein - Rosenrot.

Carl Nielsen - Symphony no. 5 (Odense Symphony Orchestra - dir. Edward Serov) En uhyggelig symfoni.

De vil ikke efterlade dig uberørt.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Vil give Mr. EntryLevel ret med hensyn til Jennifer Warnes - The Hunter, det er en fantastisk plade

__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.

Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig

Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Perejvind - du har bare helt ret ! Stockfish

Mvh Søren

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

1000 tak for jeres svar...  

Mvh Stikflamme



__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
anda
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:
Vil give Mr. EntryLevel ret med hensyn til Jennifer Warnes - The Hunter, det er en fantastisk plade

Der er i hvert fald gjort meget for at få den til at lyde lækkert og imponerende. Jeg synes den lyder lidt pumpet og overproduceret. Lidt for meget kunstig rumklang og fylde - nogle af numrene er dog knapt så tilsmovsede i elektronisk manipulation som andre.

Mvh. Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.

Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig

Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com

Syns ikke rigtigt jeg kan finde det hos highend-sound, men ja det lyder da super lækkert bare de samples man kan høre på deres hjemmeside i MP3, hende SaraK tror jeg da lige jeg vil have lidt med...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
anda
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mange af de gamle jazzindspilninger fra 50'erne og 60'erne spec. fra Blue Note, Columbia og Verve.

Her kan man rent faktisk høre at musikerne spiller SAMMEN i et stort lokale. De fleste nyere indspilninger er desværre lavet efter multi-mono-klippe-manipulér-klistre-metoden som dræber den intimitet og stemning et velspillende orkester/band kan præstere.

Mvh. Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Sunglasses at Night af Corey Hart
 
Den er der så vidst jeg husker meget stereo i


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Måske lidt "syret" men jeg synes altid at Jean Michelle Jarre og Niels Mindoghi er god reperessentatner til den slags....

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.

Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig

Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com



Hej Per

jeg kan se at der er en del akustiske geddar albums fra Stockfish, kan du anbefale nogen?

Ps. jeg ejer ikke en plov...

Hilsen Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Syns ikke rigtigt jeg kan finde det hos highend-sound. . . .

Jamen, så har du ikke kigget godt nok efter. De står i hjørnet bagved den højre Audiostatic højttaler   Jeg ved godt de ikke er på hans web-sted, men han har de fleste af dem på lager. Jeg besøgte ham i forgårs for at hente et par plader, så jeg ved det.

prse skrev:


Hej Per

jeg kan se at der er en del akustiske geddar albums fra Stockfish, kan du anbefale nogen?

Ps. jeg ejer ikke en plov...

Hilsen Peter

Jeg har efterhånden de fleste Stockfisch plader. Min favorit er Paul Stephenson: "These Days". Den bliver jeg aldrig træt af at høre.

Ellers kan jeg anbefale dig at starte med "Closer to The Music", som indeholder 17 numre med forskellige kunstnere.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Ok, tak!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes