| Forfatter |
|
Stikflamme Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften derude.. 
Hvilken musik vil i anbefale hvis man gerne vil tjekke hvor detaljeret ens eget anlæg er i lyden?? Det må meget gerne være acustiske albums/numre/kunstnere..
Mvh. Stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubular Bells 2 nr. 7 med Mike Oldfield, den er efter min mening rigtig god til stereo __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter pt. rigtig meget til den nye Cardigans. Fantastisk plade med rigtig god lyd og stor variation.
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er den igen.. hvorfor vælge musik til at fremme ens hifi når det
omvendte bør være tilfældet; altså hifi til at fremme ens musik..??
Hvis nogen forstår pointen..
Anyway, mit bud ville nok være Modest Mouse: good news for people who
loves bad news, eller måske klassikeren Nils Lofgren, acoustic live.
Men helt afhængig af din musiksmag som jeg mener bør være eneste
afgørende faktor når der handles musik
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
jeg kunne nævne adskillige plader,cd'er og dvd'er du kunne bruge til dette. Jeg bruger selv:
Eagles- hotel california. Cream Live at albert hall. MJ number ones og jamie cullum.. dette er en god blanding af mange genrer, og jeg føler selv det giver et godt billede af en højtalers identitet.. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
JesperRL Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja ved godt det er en DVD i 5.1 men er ret god aligevel, Eagles, Farewell I Tour Live From Melbourne. Det er en kanon optagelse efter min mening.
Jesper __________________ DENON AVR-2312
SONY CDP-XA7 ES
SONY BDP-S480
SONY KDL-52W5500
ENERGY Connoisseur C8
ENERGY RVS
ENERGY ESP-150
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jennifer Warnes - The Hunter.
Roger Waters - Amused To Death.
Rammstein - Rosenrot.
Carl Nielsen - Symphony no. 5 (Odense Symphony Orchestra - dir. Edward Serov) En uhyggelig symfoni.
De vil ikke efterlade dig uberørt.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give Mr. EntryLevel ret med hensyn til Jennifer Warnes - The Hunter, det er en fantastisk plade __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.
Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig 
Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perejvind - du har bare helt ret ! Stockfish 
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 tak for jeres svar...
Mvh Stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
| Vil give Mr. EntryLevel ret med hensyn til Jennifer Warnes - The Hunter, det er en fantastisk plade |
|
|
Der er i hvert fald gjort meget for at få den til at lyde lækkert og imponerende. Jeg synes den lyder lidt pumpet og overproduceret. Lidt for meget kunstig rumklang og fylde - nogle af numrene er dog knapt så tilsmovsede i elektronisk manipulation som andre.
Mvh. Anders D.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.
Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig 
Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com
|
|
|
Syns ikke rigtigt jeg kan finde det hos highend-sound, men ja det lyder da super lækkert bare de samples man kan høre på deres hjemmeside i MP3, hende SaraK tror jeg da lige jeg vil have lidt med... 
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af de gamle jazzindspilninger fra 50'erne og 60'erne spec. fra Blue Note, Columbia og Verve.
Her kan man rent faktisk høre at musikerne spiller SAMMEN i et stort lokale. De fleste nyere indspilninger er desværre lavet efter multi-mono-klippe-manipulér-klistre-metoden som dræber den intimitet og stemning et velspillende orkester/band kan præstere.
Mvh. Anders D.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt "syret" men jeg synes altid at Jean Michelle Jarre og Niels Mindoghi er god reperessentatner til den slags....
Michael
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Jeg har tidligere slået et slag for pladeselskabet Stockfisch, og jeg gør det gerne igen. Specielt da du efterlyser akustisk musik, kan jeg forestille mig at deres udgivelser lige må være noget for dig.
Alt hvad Stockfish udgiver er af audiofil kvalitet. Lydkvaliteten er simpelthen sublim! Kik forbi deres websted på http://www.stockfish-records.de og se om der er noget du kan bruge. Der ligger små MP3-filer til rådighed, så man kan høre brudstykker af pladerne inden man bestiller. Uanset om du vælger vinyl eller CD, behøver du ikke være nervøs for pladernes tekniske kvalitet. Du har mit ord for at den er helt i top. Og jeg er som bekendt streng men retfærdig 
Du kan bestille direkte på deres websted. High End Sound i Vodskov har dem også, og de fleste er på lager hos ham. http://www.highend-sound.com |
|
|
Hej Per jeg kan se at der er en del akustiske geddar albums fra Stockfish, kan du anbefale nogen? Ps. jeg ejer ikke en plov...  Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Syns ikke rigtigt jeg kan finde det hos highend-sound. . . .
|
|
|
Jamen, så har du ikke kigget godt nok efter. De står i hjørnet bagved den højre Audiostatic højttaler Jeg ved godt de ikke er på hans web-sted, men han har de fleste af dem på lager. Jeg besøgte ham i forgårs for at hente et par plader, så jeg ved det.
prse skrev:
Hej Per
jeg kan se at der er en del akustiske geddar albums fra Stockfish, kan du anbefale nogen?
Ps. jeg ejer ikke en plov...
Hilsen Peter
|
|
|
Jeg har efterhånden de fleste Stockfisch plader. Min favorit er Paul Stephenson: "These Days". Den bliver jeg aldrig træt af at høre.
Ellers kan jeg anbefale dig at starte med "Closer to The Music", som indeholder 17 numre med forskellige kunstnere. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak!
|
| Til top |
|
| |