Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Johnny Cash (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.

Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.

Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.

Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.

Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.

 

 

 

 

 

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2
 
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Køb endelig AmericanIV The man comes around .

  super cd.

 



__________________
Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Becauuuuuuse Johnny Cash is wooorth iiiit

 

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

amp2 skrev:

Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.

Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.

Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.

Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.

Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.

 

 

 

 

 

San Quentin har jeg også. Endda på vinyl. Den er FED



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

amp2 skrev:

Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.

Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.

Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.

Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.

Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.

Prøv at lyt til de fire "American" cd'er. De er meget forskellige men absolut værd at have i samlingen.

Se hele hans diskografi her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MIW04060210 1248&sql=11:r1uh6j2h71r0~T2

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
amp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Tak for Jeres indlæg.

Altid rart at opdage nyt og Johnny Cash er i hvert fald noget af det bedre

 

 

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2
 
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1089
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Har lige købt CDen til filmen - men har desværre endnu ikke set selve filmen.

__________________
BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61
 
Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

De 2 fængelskoncerter er rigtig gode steder at starte! Jeg ved ikke om de også findes på DVD.

Tjek desuden flg. ud
American Recordings:  de 4 albums han lavede i samarbejde med Rick Rubin. Både covers og egne numre.
The Sun Records Sessions. tripel-CD box med tidlige optagelser fra de legendariske Sun Studios i Memphis.
VH1 Storytellers: Johnny Cash & Willie Nelson. Er vist også udgivet på DVD.


Jeg glæder mig i hvert fald også til at se filmen iaften. Både Joaquin Phoenix og Reese Witherspoon bliver jo rost til skyerne for deres  præstation i filmen. Og det er iøvrigt dem selv der synger, der er ikke noget med at mime til playback der!

mvh Klaus


__________________
-Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
Til top Vis Klaus Kokholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Kokholm
 
amp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Det er flot at de selv synger i filmen, men jeg vil nu klart foretrække at købe en cd hvor Johnny Cash selv synger.

Joaquin Phoenix gør det supergodt, men hans stemme er ikke så fed som Mr. Cash.

Var i efteråret på ferie i USA og kom bl.a. til Memphis, hvor jeg var i Sun Studio. En vild fed oplevelse.

Så hvis nogen herfra skal til USA - så tag også til Memphis og oplev Sun Studio og hør den fedeste bluesmusik der spilles live overalt omkring Beale Street.

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2
 
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det er en rigtig god film som for mig var noget af en øjenåbner i forhold til det ældre Cash materiale. Smut ind og se den i en fart hvis du holder af god musik, lige pludselig kan den være strøget fra biografernes spilleliste.

Skal du i gang med Johnny Cash vil jeg anbefale de fire American Recordings som et godt sted at starte. Selv holder jeg mest af to´eren "Unchained" hvor backingen udgøres af Tom Petty and the Heartbreakers og nummer tre "Solitary Man" med en række fremragende covers af nyere materiale, f.eks U2´s "One". Men alle 4 cd´er holder et meget højt niveau og er helt fri for "truckernosser"
Jeg bliver nok nødt til at have fat i fængselspladerne i en fart, tror jeg starter med "Folsom Prison"

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Manden er/var genial det må jeg jo indrømme. Han har fået udgivet en meget stor opsamling, som jeg desværre ikke kan huste pt hvad hedder, men den er super ;-)

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
amp2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Sjag, de 2 fængselskoncerter fås i en sampak. Jeg har set den på www.cdon.dk til kr. 109,- det må vel betegnes som et bestbuy

 

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2
 
Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

amp2 skrev:

Sjag, de 2 fængselskoncerter fås i en sampak. Jeg har set den på www.cdon.dk til kr. 109,- det må vel betegnes som et bestbuy

Njaa... Den kan også får hos cd-wow.biz til 25,95 aud (ca. 120 kr) hvilket er inkl. porto. Link til udgivelsen: http://www7.cd-wow.biz/detail_results.php?product_code=26261 2

Brug en af nedenstående voucher-koder ved tjek-ud, og du får yderligere 5 aud rabat (så er det ca. 97 kr):

eab8f-a31e7-8b895-fb678
9ddac-98fe6-20844-2ce4a
8f734-ce75e-8aa41-53f16

Hver kode kan kun bruges en gang, så det er først til mølle  (kan også bruges til andet end Johnny Cash)



__________________
Min DVD/HD-samling
Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes