| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skulle tro at der var en bundstandard for kvaliteten af replikker i film, men alligevel indeholder mange nyere amerikanske film replikker som:
"We have a Situation here!" "Are you allright?" "How can the same thing happen to the same guy twice?" (Die Hard 2) "Somebody do something!"
I alt er der nok tusindvis af standardreplikker der genbruges mere eller mindre mekanisk af manuskriptforfattere i Hollywood.
Dolph Lundgrens film, samt Chuck Norris, Stephen Seagal, Jean Claude Van Damme osv. er nok kandidater til prisen for absolut dårligste dialog.
Der burde være en mærkningsordning med smileys, så man kan undgå så ringe film.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Dolph Lundgrens film, samt Chuck Norris, Stephen Seagal, Jean Claude Van Damme osv. er nok kandidater til prisen for absolut dårligste dialog.
Der burde være en mærkningsordning med smileys, så man kan undgå så ringe film.  |
|
|
Det kan godt være at de ikke kan de "gode" replikker, til gengæld kan de noget kopssprog som de andre ikke kan, hvis du forstår .
Mener ikke det er nødvendigt at lave en smiley mærkeorden, synes ofte man kan se om en film indeholder et godt sprog, blot ved at se 5-10 min. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da, at dårlige replikker oftest er dem man husker! Rambo filmene er fx spækket med guldkorn: "There are no friendly civilians!"
Men det er rigtigt, at der er en række standard replikker som bliver brugt fra tid til anden. __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
I'll be back __________________ Tyler says use soap.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest irriterende for mig er den totale ligegyldhed der hersker overfor detaljer i mange Hollywood-produktioner.
Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. Hvorfor bruger man en skuespiller der ikke kan tysk til at fremsige tyske replikker... man kan blive ved.
Filmen bliver ufrivilligt morsom, og spændngen og koncentrationen falder fuldstændig til jorden... for mig i hvert fald. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. Hvorfor bruger man en skuespiller der ikke kan tysk til at fremsige tyske replikker... man kan blive ved. |
|
|
Og hvorfor starter alle biler i alle film altid med lidt hjulspind??? Og hvorfor hyler hjulspin også når filmbiler kører på grus og græs?? ==>> De kører alle på "hollywood dæk" __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. |
|
|
Haha, eller hvinende dæk på en grusvej __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjoveste er når der skal optræde en skandinavisk person i film og det skal lyde som om de snakker dansk, svensk eller norsk. Er du da gal noget volapyk der bliver braget af!
og så klassikeren Hasta la vista baby! (på gebrokkent engelsk med kraftig tysk accent) __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der lige en af de mest brugte: "oh my God !!"
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker: "I think i'll go get some steroids"

Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen.... 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"I'm too old for this sh*t"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:
"I think i'll go get some steroids"

Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen.... 
|
|
|
Svend Ole Thorsen i 'The Running Man'  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 point
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. |
|
|
Haha, eller hvinende dæk på en grusvej
|
|
|
ja..og motorcykler der bliver ved med at skifte gear op ad.....48 gear
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:
"I think i'll go get some steroids"

Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen.... 
|
|
|
Svend Ole Thorsen i 'The Running Man' 
|
|
|
Den film du nævner.... er det filmatiseringen af bogen skrevet af Stephen King? For hvis filmen da bare er halvt så god som bogen, må jeg da hellere lige se den.
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk  |
|
|
 ...han er vist bare generelt dårlig til andre sprog en dansk.... Er det ikke i "The sum of all fears"?....elendig film btw
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Frede1977 skrev:
Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk  |
|
|
...han er vist bare generelt dårlig til andre sprog en dansk....
Er det ikke i "The sum of all fears"?....elendig film btw
|
|
|
Det skal nok passe. Kan kun huske jeg så den i biffen for ca. 5 år siden... og det er det eneste jeg kan huske fra filmen  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Spencer skrev:
prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:
"I think i'll go get some steroids"

Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen.... 
|
|
|
Svend Ole Thorsen i 'The Running Man' 
|
|
|
Den film du nævner.... er det filmatiseringen af bogen skrevet af Stephen King? For hvis filmen da bare er halvt så god som bogen, må jeg da hellere lige se den.
Nosferatu |
|
|
Det er en af mine favoritfilm fra Arnold, sammen med Predator og Total Recall. Og det er ganske rigtigt Stephen Kings oplæg der er brugt, men jeg kan ikke udtale mig om hvor tæt det ligger på bogen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
de tager altid ladegreb flere gange, inden de affyrer deres pistoler
eller geværer - når de endelig skal til at skyde, burde der ligge et
helt spor af ubrugt ammo i deres kølvand...
S.R
|
| Til top |
|
| |