Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: ToTo i Middelfart 6/3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Super super fed koncert!!

Jeg kender kun deres største hits, og hørte deres nyeste udgivelse i bilen påvej derned, men alligevel sad musikken lige i skabet fra første nummer. De svinger, er funky og synger som ikke ret mange bands. Hold The Line og Africa var nogle af højdepunkterne, men også numrene fra deres nyeste skive var rigtig fede. Det er bare musik man bliver glad af! Og Rosanna kom i en ny version. Som han selv sagde: "Hey, we scared you there with that Rosanna sh*t!"

Udover det rent musikalske skal der ikke være tvivl om, at jeg aldrig har  været til en koncert med bedre lyd. Min kammerats storebror, som jeg var dernede med, sagde efter første nummer, at "det var da ligesom at sætte en cd på". Det er det selvfølgelig aldrig til en koncert, men det var nu alligevel ikke helt ved siden af. ALT kig fuldstændig klart igennem, der var ikke unødigt ekko og andre unoder. Selv når samtlige fire sangere skrålede igennem og der blev revet i strengene, slået på tangenterne og "løbet" på de dobbelte storetrommer var det klart.

En nydelse!

Er der andre på Hifi4all som var til koncerten?

Ps. Min kammerat tog nogle billeder - jeg prøver lige at skaffe nogen.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jeg var der også sammen med en gruppe af venner. Har været til de første 10 TOTO-koncerter siden 1991 - og ja, de sparker røv, selvom de ikke er helt unge mere. Lyden var efter min mening rædselsfuld. Mudret og skinger. Det skal bandet nu ikke have skylden for. Salen dur overhovedet ikke til koncerter med sit metalloft/tag. Endvidere havde den gode Bobby vist svært ved at klare den enorme varme, som der var i salen i aftes. Han stod faktisk det meste af tiden og drak vand ude bagved - det synes jeg faktisk var lidt pinligt Men jeg tror, at alle 2.500 mennesker fik en fantastisk oplevelse. Nu venter knap 6.000 mennesker i Valby i aften. Det er ligeledes en rigtig skodsal til musik...  

Generelt var koncerten dog helt fantastisk. TOTO er efter min mening et af verdens allerbedste livebands. Det nye album er også noget af det bedste, de har lavet i mange år. Et lille mesterværk, der skal høres en del gange, før man får det under huden. Nu venter jeg så bare på, at de tager på en udendørs sommerturne. Hørte dem i sommers i Silkeborg. Det var en af de største musikoplevelser, som jeg har haft igennem mange år.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Jeg var der også sammen med en gruppe af venner. Har været til de første 10 TOTO-koncerter siden 1991 - og ja, de sparker røv, selvom de ikke er helt unge mere. Lyden var efter min mening rædselsfuld. Mudret og skinger. Det skal bandet nu ikke have skylden for. Salen dur overhovedet ikke til koncerter med sit metalloft/tag. Endvidere havde den gode Bobby vist svært ved at klare den enorme varme, som der var i salen i aftes. Han stod faktisk det meste af tiden og drak vand ude bagved - det synes jeg faktisk var lidt pinligt Men jeg tror, at alle 2.500 mennesker fik en fantastisk oplevelse. Nu venter knap 6.000 mennesker i Valby i aften. Det er ligeledes en rigtig skodsal til musik...  

Generelt var koncerten dog helt fantastisk. TOTO er efter min mening et af verdens allerbedste livebands. Det nye album er også noget af det bedste, de har lavet i mange år. Et lille mesterværk, der skal høres en del gange, før man får det under huden. Nu venter jeg så bare på, at de tager på en udendørs sommerturne. Hørte dem i sommers i Silkeborg. Det var en af de største musikoplevelser, som jeg har haft igennem mange år.

Lars

Giver dig helt ret i at lyden var skinger. Men okay, jeg har aldrig været til en rockkoncert hvor den ikke var høj og, i længden, generende for øregangene. Jeg går ud fra det er det du mener? At den var mudret kan jeg slet ikke nikke genkendene til. Bassen faldt ud hist og her, men det var også det eneste. Dog er det langt fra til at jeg vil kalde hele lydbilledet for mudret! Jeg stod ret tæt på scenen i venstre side. Hvor stod du?

Selvfølgelig kan man godt se de ikke er 25 mere, men netop ud fra det faktum at de er oppe i årene synes jeg de skød den overbevisende meget af hele vejen igennem. Derudover er jeg dybt imponeret over at de har fire så gode sangere. Efter min mening går det en lille smule galt for Bobby  når han prøver at presse de øverste toner for meget. Det lyder som om han prøver at kompensere for en smule manglende overskud med vibrato, og det er altså svært at få til at lykkes. Det var dog kun enkelte gange han så lidt skidt ud. Det at han begiver sig ud i nogle vilde fraseringer er også noget af det der gør ham fed.
Ellers synger de rent hele vejen igennem. Specielt Greg Philinganes er jeg imponeret over. De stille passager i det lidt dybere leje klinger hans stemme rigtig godt, og hans solo stykke på klaver var simpelthen så funky. Han svinger bare derudaf med sig selv

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Yes, og jeg glæder mig til at se dem i Valby hallen i aften.
Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg stod ret tæt på scenen i midten/lidt til højre fra scenen. Vi må have stået mindre end 5 meter fra hinanden. Sjovt at tænke på..

Lars

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Ja det er da lidt sjovt at tænke på. Tankevækkende at du synes lyden var rædselsfuld mens jeg mener den var fremragende! Jeg holder stadig på at der var en fin balance mellem instrumenter og stemmer, selvom det selvfølgelig var højt!

William H. Shakespeare.

Mit stereo

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Øv..... Skal da vist til at følge med i hvad der sker rundt omkring. Ville gerne have været til den koncert, men missede den da jeg ikke viste den foregik

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det er altid problemet med TOTO-koncerter. De er dårlige til at reklamere for dem. Jeg kender en del, der gerne havde ville have været med i Silkeborg, hvis de bare havde vidst, at de kom. Men de fylder jo hallerne uanset, så de anser det måske ikke for noget problem...

Lars

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg og fruen også hørt Toto. Det var i Valby.

Vi var enige om at karakteren på en skala til 10 måtte være et 3 tal. Valby hallen var en katastrofe med akustikken og Toto gjorde det ikke bedre ved at spille alt for højt. De ville have vundet meget ved at dæmpe lydtrykket noget.

I første omgang stod vi vel ca 6 meter fra scenen midt for. Musikken var her katastofal højt. Dte var simpelthen tale om organiseret larm på dette sted. Alt for højt og ren akustisk mararidt.

Vi blev simpelthen nød til at gå ned bagerst i hallen for at holde det ud. Så blev det knap så højt til gengæld kunne man stort set ikke forstå hvad de sang pga de akustiske problemer.

3 tallet for de kun fordi det jo var nogle dejlige gamle kendinge.

Normalt kan jeg ellers godt lide at der bliver spillet højt, men dette var bare for meget.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

min søster var afsted i kbh.. f**k jeg er misundelig.  og jeg hader de beskeder hun har for vane at sende "du skulle næsten have været med".. ja flot, det er jeg godt klar over, og jeg sidder herhjemme og er pænt irriteret over det

fournais, sig til hvis du skal have hjælp til upload af billederne

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Havde en kollega der var afsted - det ringede stadigvæk for hans øre dagen efter ved middagstid! Det havde været en fantastisk oplevelse, men MEGET højt...

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg så Toto for et par år siden i Tyskland. Saga var special guests og deres sæt var fedt og med god lyd, men så kom Toto på og så blev der skruet så højt op for lyden at jeg var nød til at gå udenfor i baren. Jeg er vild med Toto, men de spiller bare alt for højt til deres koncerter.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg synes altså ikke at det var så højt... Måske bare mig der er mærkelig (læs: Har hørt for meget metal )

William H. Shakespeare.

Mit stereo

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nu var jeg ikke til TOTO i år men så dem sidste gang de var i KBH. Jeg har været til 3-4 koncerter med TOTO men den var sku ikke særlig god.

Er enig med Classé for dengang var det også alt for højt samt 4x10 min med solo optræden......

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Glemte lige den med solooptræden. Det stunt lavede de også i år desværre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes