Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sinatra vinyl nørderi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 08 November 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle have en vinylplade med Sinatra. Så jeg gik på jagt efter "at the sands" på nettet så nu følger Sinatra "at the sands" vinyl nørderi

Til dem som overvejer "at the sands" på vinyl vil jeg gøre opmærksom på der er mindst to forskellige gamle udgaver på brugt vinyl man kan vælge imellem. Det var jeg ikke klar over før disse køb:

Købte først brugt: Sinatra 'at the sands' Reprise 2FS 1019 - 138 gramser blå/grøn etikette "made in usa"

Kendetegn pladeomslag bl.a. : teksten "Stereo" øverst i midten m/stor skrift, teksten "Reprise Records" i øverste højre hjørne.

Andre kendetegn: Tung vinyl, Bedre pladeomslagskvalitet (tykkere pap og intet plastikovertræk der krakkelerer)

Den holder. Koncerten ER så fed som mange fortæller. Amazon har den på deres "Essential recordings" liste. Man føler virkelig man bliver inviteret med ind til en aften på The Sands hotel. Man kan høre kopper og glas klirre ved bordene. Folk griner af Sinatras jokes. Sinatra har publikum helt i sin magt. Count Basie orkester spiller til. Med et ændrer stemmen sig og Sinatra synger fuldstændigt hjerteskærende og publikum lytter helt stille og føler det kunne være deres liv der synges om. Det er kun de helt store der kan denne kunst. Der er desværre en del overfladestøj på dette eksemplar, men kan dog spilles. Vil rense når jeg får et ekstra eksemplar.

Købte derefter brugt: Sinatra 'at the sands' Reprise K 64002 - 96 gramser gul etikette
(for at få en med mindre overfladestøj end overstående, uden at vide det var et andet pladenr):

Da jeg fik denne plade hjem og taget den ud af embalagen opdagede jeg der var tale om en engelsk udgave der fysisk er meget anderledes end den jeg havde i forvejen. *Bemærk fotos på forside/bagside af omslag og indvendig er ens for begge versioner.

Kendetegn pladeomslag bl.a. : Teksten "Stereo" øverst højre hjørne m/lille skrift, derunder et ikon "R".

Andre kendetegn: Mærkbart tyndere vinyl, dårligere pladeomslagskvalitet (tyndere pap med plastikovertræk der krakkelerer), bevarer dog glansen bedre grundet plastikken.

Har ikke hørt på denne endnu da mit anlæg ikke er samlet lige pt. Kan godt være den lyder godt men de tynde skiver føles mærkelige når nu man lige var blevet vant til de tykke drenge fra 1019'eren.

Gram angivelserne foroven er målt med min køkkenvægt. I øvrigt målte den engelske ikke ens på begge (dobbeltalbum) plader men det gør den amerikanske udgave. Hmm.

Nu vil jeg lede efter et bedre eksemplar af den første, 1019'eren, på nettet. Selvfølgelig gerne et mint eksemplar. Øv, der er meget langt imellem dem.

Sjovt
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes