| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAR LIGE KØBT.DERES SAMLEDE ALBUMS.
I DEN MEST FEDE INDPAKNING JEG LÆNGE HAR SET.
UD OVER AT MUSIKKEN ER NOGET AF DET BEDSTE JEG KENDER TIL ER DET SINPELTHEN SÅ TJEKKET AT DE LAVER CD PLADERNE SOM LP PLADER MED COVER OG HELE SVINERIET.WAUUU WAUUU.
MIN DYBESTE RESPEKT.
GASSERNE ER GUD.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet! Jeg er enig for så vidt det gælder emballagen, her får nostalgien virkelig lov at leve. Sublimt at få hele bagkataloget i denne indpakning.
Men der er delte meninger om indholdet: Det hævdes at den fede Gas-lyd er forduftet, det tunge lydbillede trådt i baggrunden og at lydteknikeren enten har haft for meget at skulle sige, eller har pillet lidt for længe med sagerne. Det vil jeg overlade til nogle lyd-eksperter at udtale sig om.
Desuden er der for lang tid siden jeg har hørt noget GAS på vinyl til at kunne vurdere om der er noget om snakken. Men på de vinyler jeg havde, var lydbilledet som sådan degenereret som følge af umådeholden og ivrig afspilning til festerne og de fleste havde fået uoprettelige skader (det var før jeg begyndte at passe på den sårbare vinyl). Så en udgivelse som denne var for mig under alle omstændigheder en opgradering, alene fordi lyden var "ren".
Jeg ved hvor jeg kan støve de første cd-genudgivelser op ... det var måske fornuftigt at sammenligne de indspilninger med de nye fra boxen. Emnet har også været berørt i et par af musik-trådene.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster sådan en box?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Timidus Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Sjønne skrev:
| hvad koster sådan en box? |
|
|
Jeg tror nok jeg gav 299 i TP musik. Men det er et stykke tid siden, så jeg er ikke helt sikker.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ingen tvivl om at Cd'erne fra 1991 lyder bedst. Det er utroligt hvad såkaldte lydteknikere har lyst at lægge navn til.
Jeg håber ikke at have spoleret din begejstring ved box'en. Sangene er gode, men lyden er desværre alt for ringe.
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Gasolin, hvis den sorte boks er dårlig i lyden, hvordan står det så til med de andre cd'er der er udgivet??
er der forskel på udgivelserne her??
har nemlig lige set at Rema1000 har dem til 70 kr.! __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
|
Ang. Gasolin, hvis den sorte boks er dårlig i lyden, hvordan står det så til med de andre cd'er der er udgivet??
er der forskel på udgivelserne her??
har nemlig lige set at Rema1000 har dem til 70 kr.!
|
|
|
Hejsa
Jeg ved ikke om min teori holder. Jeg har set "the black box" og jeg må give folk ret, lyden er ikke den bedste i verden, men jeg er ret sikker på at den lyder som LPerne lød som de lød da de blev ugivet i 70éren. Jeg har en ide om at man med "the black box" har forsøgt at give lyden det samme "touch" som originalerne havde på vinyl og det synes jeg i og for sig er fedt nok, i stedet for at "booste" lyden til noget som alligevel ikke var. Det er bare min mening og jeg kan godt leve med at lyden er som den er, i stedet for at den bliver "steril" som mange cdér er det idag.
Om det gælder alle udgivelserne skal jeg ikke kunne sige, men køb dem da, hvis du kan lide musikken, det er vel i sidste ende dét der tæller 
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Jeg vil også lige give mit ord med. Jeg er snart 47år (ses ikke) men jeg var med da Gasolin udsendte Gas5. Jeg kan stadig huske besøgene hos min klassekammerat, hvor hans storebror havde købt lpén. Vi skulle altid pænt spørge om ikke nok vi måtte høre. Da jeg endelig selv begyndte at tjene penge og kunne købe selv, måtte man nøjes med cdér, hvor 2 lper var presset sammen på 1. Der var taget tracks af lpérne, af hensyn til fortjenesten (hovsa, det var selvfølgelig af hensyn til spilletiden. Min brave frue har lige givet mig black boxen i bryllupsgave (tak) Men som nævnt i de forrige indlæg, lyden er da ikke blevet bedre. Indpakningen ser ved første look inponerende ud, men den er også håbløs. Nu da vinyl-coverne skulle til værdighed igen, hvorfor f..... blev de så ikke lavet som originalerne, der var flere af dem som havde folde-ud cover. Der har sparekniven været igen igen. Der var også tekster med. Til jer idioter i musikbranchen, i har med det ypperste i dansk musikhistorie at gøre, hvorfor skal arbejdet så ikke gøres færdig. Jeg har forøvrig også været på biblioteket og låne Gasolin-The early years. Kunne det hele ikke være gjort færdig en gang for alle. Men i (l**te-musikbranche) er jo nok ved at planlægge den næste udgave (extended,limited extra special ultimative bla bla) Men musikken har i ikke ødelagt endnu. Den vil altid bestå.
længe leve gasserne
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gasolin er kanon Men jeg ville ALDRIG købe "the black box" Jeg kunne kværke de banditter der har ødelagt den gamle Gas-lyd på TBB
Det er en af grundende til jeg gerne vil have en pladeplov igen. Så man kan spille bla. Gasolin på sort vinyl, mens man kan sidde og give fanden i dem og deres falske CD lyd-pyndte udgave
Die producer DIE  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd-pynte eller ej - Gasolin har altid haft dårlig lyd- men musiken var(er) ret sjov...
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået box´en meget billigt, der har jeg den. Jeg har lp´erne og de er klart bedst. Gasserne´s ´lp´er er rimelig godt indspillet og det er gået tabt ved cd´en.
Jeg syntes det er generelt at vinyl dør når det kommer på cd, jeg tror simpelthen ikke folkene ved hvad de laver, de er nok for unge og forstår ikke riia " hexerierne " til fulde.
Tag feks Dire streets de kan godt overføre en vinyl til cd uden det går helt galt.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
Jeg har fået box´en meget billigt, der har jeg den. Jeg har lp´erne og de er klart bedst. Gasserne´s ´lp´er er rimelig godt indspillet og det er gået tabt ved cd´en.
Jeg syntes det er generelt at vinyl dør når det kommer på cd, jeg tror simpelthen ikke folkene ved hvad de laver, de er nok for unge og forstår ikke riia " hexerierne " til fulde.
Tag feks Dire streets de kan godt overføre en vinyl til cd uden det går helt galt.
|
|
|
Det hænger nok også sammenmed bandets egen interesse i lyden generelt. Hørte i ikke K. Larsen sige at han var ligeglad det lød som en skraldespand, bare melodien var der Typisk lyd-hippie __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
|
|
|
Nu er det jo altså ikke lp lyden der er overført til cd, men deimod mastebåndet som bare er blevet renset og remasteret og det giver en renere lyd og det må jo være den i lp freaks ikke kan lide.
Smag og behag, jeg syntes klart at den sorte boks indholder den bedste gas lyd nogensinde og det er nydelse at høre sådanne gode gamle optagelser få nyt liv. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soersch skrev:
| Lyd-pynte eller ej - Gasolin har altid haft dårlig lyd- men musiken var(er) ret sjov... |
|
|
Dårlig lyd, de er knagme noget bedre end meget af det komprimeret fis der udgives i vore dage. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er musikken der er det væsentlige, om det så er på vinyl eller CD hmmmm
Jeg har både vinyl og CD'er med Gasolin, men lige meget hvad jeg sætter på af de to medier, så er jeg straks tilbage til de dage hvor børnefødselsdagene var med Gasolin for fuld udblæsning!!!   
Jojojo, jeg vil helst have den "ægte" vare, men det er svært for de giver ikke koncert længere!!!!  
Mvh
SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr Du har ganske ret men mange indspilninger er lavet til vinyl. Dire streets har simpelthen lavet to masterbånd, et til cd og et til vinyl. Det gør de jo ikke for sjov.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
Ikke Slipsefyr Du har ganske ret men mange indspilninger er lavet til vinyl. Dire streets har simpelthen lavet to masterbånd, et til cd og et til vinyl. Det gør de jo ikke for sjov.
|
|
|
Ja nu er de første dire straite plader fra sidst i 70erne, der eksisterede cd mediet ikke , men ellers er dette da en udemærket ide, for det må jo være for at udnytte de to medier optimalt.
Jeg har haft alt gas på vinyl med hak og støj og jeg nyder den sorte boks uden disse gener. Prøv for sjovt at købe den nye dvd og se den gamle gas film fra 1975(ekstra materiale)., her spilles musikken jo spritny fra den gang og den lyd er da tættere på cd udgivelserne i dag end de gamle lper fra den gang sjovt nok. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Soersch skrev:
| Lyd-pynte eller ej - Gasolin har altid haft dårlig lyd- men musiken var(er) ret sjov... |
|
|
Dårlig lyd, de er knagme noget bedre end meget af det komprimeret fis der udgives i vore dage.
|
|
|
SJOV siger du!... Den er sg da ikke SJOV, den er danmarkshistorie og noget som burde stå i ethvert dansk hjem!
|
| Til top |
|
| |