Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Springsteen live at Hammersmith! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har været fan af ham i ca. 20 år. I mine øjne og ører er han en stor poet og en fantastisk musiker. Bedst som man synes at have alle plader med ham udgiver han en koncert fra 1975 på CD. Han har tilsyneladende siddet og lyttet gamle optagelser igennem og er faldet over hans første koncert i England, som har en helt specielt stemning.

Hvis du er til Springsteen's ældre udgivelser, så er det lige noget for dig. "Thunder Road", "Jungleland" og "Lost in the Flood" er simpelthen i verdensklasse!

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=47 2951

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Helt enig, faldt også rent tilfældigt over den på cd-wow, og den er rigtigt fed. Har du læst bookletten?

Og lydkvaliteten er rigtig god.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst historien og den er rigtig god. Lydkvaliteten er absolut ikke ringe alderen taget i betragtning.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har været fan af ham i ca. 20 år. I mine øjne og ører er han en stor poet og en fantastisk musiker. Bedst som man synes at have alle plader med ham udgiver han en koncert fra 1975 på CD. Han har tilsyneladende siddet og lyttet gamle optagelser igennem og er faldet over hans første koncert i England, som har en helt specielt stemning.

Hvis du er til Springsteen's ældre udgivelser, så er det lige noget for dig. "Thunder Road", "Jungleland" og "Lost in the Flood" er simpelthen i verdensklasse!

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=47 2951

Tak for tippet.

Jeg har endvidere lige set en opsamling med ham som jeg ikke kendte. Og der er vist også noget med at der kommer et nyt album med ham i denne måned...

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en opsamling og hvad er det nye album?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvad er det for en opsamling og hvad er det nye album?

Det kan sgu godt være Jesper, at jeg er et snøvlehoved der har fået opsamlingen galt i halsen. For det jeg har set er vist nok det som L.B. og du nævner i denne tråd. Sorry.

Men det nye album skulle være god nok:

Det hedder We shall overcome og udkommer den 26. april 2006 iflg. www.cdon.com

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Brian: Det er helt fint, det med det nye album lyder for fedt.

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

@ L.B. Du omtaler og linker til cd'en kan jeg se. Du ved godt at Hammersmith koncerten er med i Born To Run 30 års boxen der kom i efteråret som DVD - ikk?
Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
@ L.B. Du omtaler og linker til cd'en kan jeg se. Du ved godt at Hammersmith koncerten er med i Born To Run 30 års boxen der kom i efteråret som DVD - ikk?

Det er jeg ikke sikker på, at jeg ved  - kan du poste et link?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

http://www.brucespringsteen.net/news/index.html

Scroll ned, 30-års-udgaven af Born to Run er klart værd at eje. Selve pladen er blevet remasteret og lyder en del bedre end den gamle udgave. Desuden er der en dokumentar-dvd om tilblivelsen af albummet som også er interessant.

Endelig indeholder boksen en dvd med den koncert fra Hammersmith, som nu også er udgivet på cd. Lyden er som nævnt overraskende god, billederne lidt mere grynede. Men en fed koncert og et interessant indblik i Springsteen-koncerter før stadionæraen.

Den nye plade skulle komme den 26. april, men flere steder på nettet kan man se og høre klip. Ren hillbilly, bluegrass og folk. Superfedt, synes jeg, men jeg er sikker på, at mange ortodokse rock'n'rollere synes han hellere skulle spille videre med E Street band og den gamle 1-2-3-4.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Stampe skrev:

Kan ses her Den kan fås til 279 rundt omkring

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

http://www.brucespringsteen.net/news/index.html

Scroll ned, 30-års-udgaven af Born to Run er klart værd at eje. Selve pladen er blevet remasteret og lyder en del bedre end den gamle udgave. Desuden er der en dokumentar-dvd om tilblivelsen af albummet som også er interessant.

Endelig indeholder boksen en dvd med den koncert fra Hammersmith, som nu også er udgivet på cd. Lyden er som nævnt overraskende god, billederne lidt mere grynede. Men en fed koncert og et interessant indblik i Springsteen-koncerter før stadionæraen.

Den nye plade skulle komme den 26. april, men flere steder på nettet kan man se og høre klip. Ren hillbilly, bluegrass og folk. Superfedt, synes jeg, men jeg er sikker på, at mange ortodokse rock'n'rollere synes han hellere skulle spille videre med E Street band og den gamle 1-2-3-4.

Stampe skrev:
L.B. skrev:

Stampe skrev:

Kan ses her Den kan fås til 279 rundt omkring

Jeg bukker mig i støvet og takker mange gange til de herrer

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt den. Man skal _virkelig_ kunne lide folkemusik. Faktisk kan jeg ikke lide den, jeg er ikke den store folkemusikfan. Det er den første Bruce-skive jeg siger det om. Men det forhindrer mig dog ikke i at drage til Frankurt den. 17. maj. Show #23 med Bruce

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Jeg har hørt den. Man skal _virkelig_ kunne lide folkemusik. Faktisk kan jeg ikke lide den, jeg er ikke den store folkemusikfan. Det er den første Bruce-skive jeg siger det om.

OK, jeg må se (høre). Jeg har alt med ham på nær en "jule-plade" han lavede på et tidspunkt, så skulle der være en enkelt svipser får den bare lov at blive på hylden. Forresten har jeg allerede to versioner at "Born to Run". Den originale og så en "Gold CD" version jeg købte i USA engang.

Stampe skrev:
Men det forhindrer mig dog ikke i at drage til Frankurt den. 17. maj. Show #23 med Bruce

Rigtig god tur!!

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 19 April 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at andre har det som mig: Vi vil (helst) høre Bruce med strøm på a´la E-Street Band. Faktisk er han ikke bedre selv - der går nemlig en historie om dengang han skulle lave en Unplugged optagelse for MTV: Efter et par numre sagde han - det her går bare ikke, lad os få strøm på ... optagelsen blev selvfølgelig udgivet som Plugged.

Selv har jeg det svært med at forholde mig til f.eks. The Ghost of Tom Joad - jeg har aldrig rigtig kunnet placere den eller få den "ind under huden" - selv om kvaliteten er indiskutabel. Og nu er det folkemusik han spiller ud med, jeg er i 7 sind - men håber han tager rocken op igen ... engang.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Jeg kan se at andre har det som mig: Vi vil (helst) høre Bruce med strøm på a´la E-Street Band. Faktisk er han ikke bedre selv - der går nemlig en historie om dengang han skulle lave en Unplugged optagelse for MTV: Efter et par numre sagde han - det her går bare ikke, lad os få strøm på ... optagelsen blev selvfølgelig udgivet som Plugged.

Det var planen var starten af, at det skulle være plugged. Citatet er godt nok - men det er spil for galleriet. Baggrunden for at det blev plugged og ikke unplugged skulle - efter hvad jeg har hørt - være at Bruce simplelt hen ikke "stolede" på bandet. Forstået på den måde at det jo var "det forkerte band" han turnerede med dengang i 92/93 og plugged optagelsen lå meget tidligt i forløbet, så bandet var ganske enkelt ikke så sammenspillet som den kontrolfreak Bruce er egentlig ønskede. Så derfor spillede han safe og valgte den elektriske udgave.

hrmand skrev:

Selv har jeg det svært med at forholde mig til f.eks. The Ghost of Tom Joad - jeg har aldrig rigtig kunnet placere den eller få den "ind under huden" - selv om kvaliteten er indiskutabel. Og nu er det folkemusik han spiller ud med, jeg er i 7 sind - men håber han tager rocken op igen ... engang.

Du skulle bare vide hvordan han forstår at dele vandene mellem hans hardcore fans med hans underlige karrierebeslutninger. Joad har jeg det også svært med - primært pga nogle ikke så gode melodier. Derimod synes jeg sidste års Devils And Dust er et fremragende album og live var D&D showene helt fantastiske. Modsat Joad-touren som var ren guitar/hundharpe blev der ved D&D showene også anvendt klaver og andre instrumenter. Og så blev setlisterne blandet godt og grundigt - se bare her

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 20 April 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Citatet er godt nok - men det er spil for galleriet.

Jaså, det sætter unægtelig historien om udgivelsen i et andet lys. Men tak for opdateringen!

Stampe skrev:
Du skulle bare vide hvordan han forstår at dele vandene mellem hans hardcore fans med hans underlige karrierebeslutninger.

Åh, jo - det ved jeg skam. Jeg har fulgt de "kampe" der har været mellem fans af alle slags ved hans udgivelser gennem tiden. Dengang Born In The USA blev beskyldt for at være der, hvor han "solgte ud" (det hitprægede). Dengang Tunnel Of Love fik prædikatet "for sød" (jeg synes den er stærkt undervurderet) - men manden var jo nyforelsket ... Og nu den nyeste, som allerede deler vandene. Dog ikke så slemt som dengang Dylan, smed den akustiske guitar og blev elektrisk, sikken ballade det gav ...

Jeg trøster mig med, at BS har vist sit værd som en kunstner med mange aspekter. Og så må man jo sortere, hvis man som jeg, synes bedst om den rockende del af hans gerninger.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
Du skulle bare vide hvordan han forstår at dele vandene mellem hans hardcore fans med hans underlige karrierebeslutninger.

Ja, han er meget alsidig. Jeg hader når folk husker ham for "Born in the USA" og stopper der. Han rummer utrolig meget og personligt er mine album favoritter "Darkness on the Edge og Town" og "Born to Run". Det album jeg har lyttet mest til er "Live 75-85" som har fulgt mig i næsten 20 år.

De albums jeg har haft det sværest med er "Human Touch" og "Lucky Town" men de er vokset med tiden ligesom alt hans musik gør. Som det skrives herunder synes jeg også at "Tunnel of Love" er en god skive. Den er ikke som de andre, men hvilke er det. Jeg har en koncert-DVD hvor han synger duet med fruen på "Tougher than the Rest" og det er sku stærke sager.

Hans musik-univers er meget bredt og man kan finde mange fortællinger i hans tekster som virkelig sætter gang i den øverste etage. Jeg vil gå så langt som til at kalde ham en stor poet

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 20 April 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
De albums jeg har haft det sværest med er "Human Touch" og "Lucky Town" men de er vokset med tiden ligesom alt hans musik gør.

Du er ikke alene ... hver gang jeg sætter dem på, overrasker det mig, hvor meget drive der egentlig er på de albums. Og at de fortjener mere opmærksomhed. De har lidt af den status hengemte kunstværker på et museum får ... når de har været væk længe nok er det en fornøjelse at hive dem frem og beskue dem påny - og blive bekræftet i opfattelsen af, hvor gode de er.

EDIT: Tunnel Of Love koncerten i Parken var i øvrigt über-über fantastisk. Tougher Than The Rest var et af højdepunkterne dér, også

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum