| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og sådan gik det.
Start kl 20.00 - næh vente måtte vi og først kl 20.20 kom en lille forskræmt pige på scenen iført sorte western-støvler og den mest tavlige blå-grønne kjole som var den lige hentet i den nærmeste genbrugsbutik (det var min kones kommentar !) RLJ startede så lige lidt afstemning af guitaren og beklagede at de hvis nok havde glemt deres gear !!! og det ikke var nemt lige at opstøve nye guitarer på en søndag. På scenen havde hun musikere med - Guitarist & Guitarist/bas/bongotromme altså kun 2 og det kaldes så et band! Nå men musikken gik igang og hun lagde ud med "Weasel and the white boys cool" Stemmen fejlede intet det var som havde hun lige udgivet sit første album (1979) ! den var og er suverren og bar koncerten !
Så husker jeg ikke præcis rækkefølgen men hun kom hele vejen rundt og også 2-3 numre fra et kommende nyt album eller er det kommet ???
Undervejes var der flere lydproblemer og en ung gut var oppe og hjælpe men helt løst blev det aldrig. der var tiltider knas/snerren lyd ud gennem højttalerne øv øv for akustikken er ellers god i Kolding teater.
De helt store øjeblikke kom da hun sang følgende: "The last change to texaco" "Ugly man" og så da hun fremførte 2-3 numre alene på pianoet.
Ingen pause undervejs og ca kl. 21.45 takkede hun af og kom ind igen og spillede 2 ekstra numre og det var det - lyset blev tændt og farvel til RLJ
Kl 22.00 sad vi i bilen på vej hjem til Odense og skulle bearbejde og sunde os på oplevelsen. Koncerten bliver ikke husket for den bedste af slagsen her til var der simpelt hen for mange minuser: 1. Lyd problemer 2. Guitar stemning 3. Ingen trommer/percusion skulle der ikke ha været 4 musikere ? 4. Forkort koncert
Men om jeg har fortrudt - NEJ NEJ NEJ jeg vil mindes denne aften som faktisk havde nogle højdepunktet som sjældent vil komme igen og RLJ er stadig en stjerne i mit liv ! Håber ovenstående er løst så hun kan være på toppen lige nu hvor hun spiller i Amager Bio
|