Forfatter |
|
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stiller spørgsmålet fordi jeg netop har købt albummet "What's Your Name" og blev temmelig skuffet over lyden som er flad og kedelig. Håber det er fordi det er en compilation, eller hvad?
Hvilket album er efter DIN mening deres bedste? Musikalsk og/eller lydmæssigt.
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har albummet Endangered Species - det synes jeg er rigtig fedt.
Masser af dejlig guitar med en fed lyd. Meget blues inspireret men
samtidig en del "go" i det.
Og så koster den kun 40 kr i Stereo Studio (kæmpe udvalg med 3 for 100!)
Mvh.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mops, rart at se endnu en Skynyrd-fan blandt os ... den du har købt er en opsamling, oprindelig udgivet i 87 og findes både som "almindelig" og remastered. LS har fået udgivet en "bunke" opsamlinger, især efter deres opløsning i 1977 efter den tragiske ulykke, hvor bandet mistede 3 af deres medlemmer, bl.a forsangeren Ronnie Van Zandt.
Den bedste? Den lyd, de blev kendt for, findes naturligt nok på deres ældste udgivelser. Personligt er jeg ret vild med live-skiverne One More For The Road fra 1976 og LS Live - en ældre optagelse udgivet 1987.
Der er en tråd om dem, hvor jeg bl.a. har skrevet om mine anbefalinger
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25811&K W=lynyrd+skynyrd
I tråden er det rigtigt, som en anden skriver, at LS er blevet mere mainstream efter gendannelsen i 1991 - årstallet er også titlen på deres 1. efter gendannelsen og i mine ører den bedste for den periode. Den seneste Viscious Cycle har jeg ikke rigtig "fundet" endnu og det skyldes måske ny guitarist i bandet.
http://www.lynyrdskynyrd.com/disc2006.htm __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
isle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Endangered Species, der får du super lyd og fed rock, til ingen penge!!
|
Til top |
|
|
mops Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har først lige opdaget Lynyrd's musik via filmen "Sweet Home Alabama". Nummeret indgik selvfølgelig i filmen og det rykkede for vildt, så jeg måtte ha' noget med dem.
Rendyrket blues bliver hurtigt kedeligt i mine ører. Jeg kræver det rykker sig rytmisk eller melodisk og at jeg bliver udfordret. Jeg elsker Little Feat og synes der er mange ligheder på den ene skive med L.S jeg indtil nu har hørt, så jeg har store forventninger til den anbefalede "Endagered Species".
hrmand: Hvis blot man fik så grundige svar fra det offentlige, kunne mangt et mavesår være undgået...
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 01 August 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit personlige favoritalbum er "Gimme back my bullets" fra 1976. Ikke den allerbedste lyd, men rigtig sydstats sumprock - Giv den et lyt - Lån den evt. på et musikbibliotek.
Mvh. __________________ Hvo intet vover, intet vinder
|
Til top |
|
|
mops Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg anskaffet "Endangeres Species" og lyttet lidt til den. Jeg er ikke tilfreds... Lyden er klart bedre end "What's Your Name", men jeg synes sgu det er blevet FOR poleret. Jeg savner kanter, glæde og engagement. Det er faktisk røvirriterende at høre på når man ved de kan spille lige ud af posen.
Vil hellere tolerere den flade lyd fra "What's..." og høre god musik end høre flot lyd og kedelig musik.
Men alle go'e gange 3. Tror jeg prøver en live-skive denne gang.
Hej fra Lars
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 02 August 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Hej mops, rart at se endnu en Skynyrd-fan blandt os ... den du har købt er en opsamling, oprindelig udgivet i 87 og findes både som "almindelig" og remastered. LS har fået udgivet en "bunke" opsamlinger, især efter deres opløsning i 1977 efter den tragiske ulykke, hvor bandet mistede 3 af deres medlemmer, bl.a forsangeren Ronnie Van Zandt.
Den bedste? Den lyd, de blev kendt for, findes naturligt nok på deres ældste udgivelser. Personligt er jeg ret vild med live-skiverne One More For The Road fra 1976 og LS Live - en ældre optagelse udgivet 1987.
Der er en tråd om dem, hvor jeg bl.a. har skrevet om mine anbefalinger
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25811&K W=lynyrd+skynyrd
I tråden er det rigtigt, som en anden skriver, at LS er blevet mere mainstream efter gendannelsen i 1991 - årstallet er også titlen på deres 1. efter gendannelsen og i mine ører den bedste for den periode. Den seneste Viscious Cycle har jeg ikke rigtig "fundet" endnu og det skyldes måske ny guitarist i bandet.
http://www.lynyrdskynyrd.com/disc2006.htm
|
|
|
Hvilken ny guitarist er det der er med på Vicious Cycle?
Er forøvrigt enig i, at det "rigtige" LS er det fra tiden med Ronnie Van Zant, men jeg synes nu de har gjort det meget godt efter de er blevet gendannet. Taget i betragtning af, at det er lidt af en pensionist projekt for gamle sydstatsmusikere, så rocker det stadig ret godt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvilken ny guitarist er det der er med på Vicious Cycle? |
|
|
Goe gamle Gary Rossington er stadig med, den nye guitarist på skiven er Rickey Medlocke. Senest er også en Mark Matejka kommet til, så nu er der atter 3 guitarister i front. Det er Rickey, der har været med til (er skyld i?) at give bandet en ny sound. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Kolmos Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2003
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil have live Skynyrd og god lyd, så kan jeg varmt anbefale doppelt CDén "Southern Knights" med en fed udgave af Simple Man. Ellers er "Twenty" også et godt bud på en nyere studie Skynyrd CD, der rykker. Den indeholder udgaven af Travlin´Man, hvor Johnny Van Zant synger sammen med bror Ronnie. |
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
MichaelWB skrev:
Hvilken ny guitarist er det der er med på Vicious Cycle? |
|
|
Goe gamle Gary Rossington er stadig med, den nye guitarist på skiven er Rickey Medlocke. Senest er også en Mark Matejka kommet til, så nu er der atter 3 guitarister i front. Det er Rickey, der har været med til (er skyld i?) at give bandet en ny sound.
|
|
|
Rickey Medlocke var faktisk med i LS tilbage i 1970, men som trommeslager, så han er jo egentlig ikke et nyt medlem, men ny som guitarist i den sammenhæng.
Jeg synes nu ikke umiddelbart at Rickey har påvirket lyden ret meget, det er da ikke sådan at LS er begyndt at lyde som Blackfoot. Men jeg er helt enig i at Vicious Cycle er lidt mere "almindelig" i forhold til det gamle LS, men jeg synes nu den rocker meget godt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
jofri Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du virkelig vil have en super overfed Lyhyrd Skyhyrd skive
skal du anskaffe dig "Second helping" fra 74.
Jeg har den på LP, og har siden dengang hørt den massevis
af gange; den bliver bare bedre og bedre; også efterhånden
som du opgraderer dit anlæg!
Jeg så at Stereo Studie havde den til 99,95
køb den - du bliver ikke skuffet!
Det er for øvrigt fra den at "Sweet Home Alabama" stammer.
venlig hilsen..............John
http://www.stereoweb.dk
|
Til top |
|
|