Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: SACD eller hvad ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2003 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg sad og hyggede mig med det nye nummer af Highfidelity da jeg læste noget interessant i testen af Shanling’s flotte cd-afspiller.

Peter Westberg skriver Ind imellem kan man dog støde på visse hybride SACD’er som det ikke rigtigt er til at blive klog på. Det almindelige cd lag kan lyde rigtigt dårligt, som hvis det var indspillet med forkert fase eller noget i den retning. Men, når man så skifter til SACD mode, bliver det hele pludselig så meget bedre. Hvis man så i stedet finder den samme plade frem i det almindelige CD format, kommer der straks andre boller på suppen. Forskellen mellem de to medier bliver pludselig meget MINDRE.” ????

Hmm ??? Hvordan kan det nu være ??? Er det den eneste måde SONY kan over bevise nye kunder på ??? Eller prøver SONY at tvinge os til SACD ??? Er det SONY’s måde at udnytte deres magt på over for pladeselskaberne ??? Hvad F**** har SONY gang i ???

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hallo hallo !

Er der ingen der tør skrive deres mening eller er i bange for at sony-mafiaen kommer efter jer ?

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2003 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hvis det virkelig er tilfældet, at SONY med vilje forringer cd-laget på SACD hybrid plader til fordel for SACD lagene, så tror jeg nok, at mange kunstnere vil blive forargede.

Jeg har selv med et par enkelte plader haft lejlighed til at lave samme test, som du beskriver ovenfor. Jeg synes, at det er enormt svært at vurdere hvor store forskelle der egentlig er tale om. Ofte tester man jo på udstyr af en vis kvalitet, hvorfor det som regel lyder fint med alle slags plader/formater.

Den helt afgørende forskel for mit vedkommende kommer ved afspilning af Multichannel SACD'er. Der er efter min mening tale om en helt anden og meget mere intens oplevelse. Min meget uvidenskabelige test er udført med DVP-NS999ES fra SONY. Selvom mange herinde er ude med riven i forhold til Sony, så kan jeg nu alligevel varmt anbefale denne maskine. Den afvikler SACD såvel som CD helt forrygende.

Men diskussionen er interessant. Jeg har læst en del plade anmeldelser på http://www.highfidelityreview.com/, hvor de lægger mest vægt på SACD sporet, når de anmelder. Men det svinger altså meget med deres vurderinger af CD sporet. Lige fra kanon til det lidt skuffende.

Er spændt på at høre, hvad I har gjort jer af erfaringer.

Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2003 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det kan vist ikke komme bag på de fleste, hvis det er tilfældet.
Folk kan jo ligepludseligt og meget nemmere høre forskel på de to formater, og måske overbevise SACD/DVD audio tvivlere om hvad der (måske) er bedst.

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 28 November 2003 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Last: For det første så er det med ovendt fase kendt på alt. Både på CD og SACD. Det er ca. fifty-fifty nu til dags om skidtet er indspillet i korrekt fase. Der er desværre rigtig mange udgivelser som er i modsat fase :(

Ligeledes kan det heller være Sony der er den store synder, eftersom deres hybrid releases er meget få, men de vil dog til at fyre godt op for det.

Jeg har også hørt flere omtale at CD lagene har været dårligere på hybrid skiver. Men før vi maler fanden på væggen, så kan størstedelen jo sagtens være pga. at en anden har stået for at fixe skidtet over og så har gjort det anderledes end den ellers første CD udgivelse - det er jo langt fra utænkeligt, hvis CD'en har været ude et stykke tid og der så kommer en hybrid CD.

Om de med vilje gør CD laget dårligere, det tror jeg ikke så meget på. Jeg kunne godt forestille mig at det kunne ske en enkelt gang eller noget, men så vil det være skiver de tager med ud til tests, for der vil de jo heller ikke blive "busted", da folk jo ikke kan sammenligne. Jeg kan altid prøve at tjekke min Guano Apes SACD, som jeg også har på CD - engang ved lejlighed. Den CD er nemlig udelukkende lavet til messer og reviewers.

Igen holder teorien heller ikke, da det vil være at skyde sig selv i foden. SACD startede, bevidst, med at markedsføre sig selv til de audiofile og få dem med på vognen - så er eksperterne jo hivet ind og de kan "sælge" skidtet til de almindelige folk. Så hvis de gik ud og gjorde den slags, så ville de få de præcis samme folk imod sig, som de har brugt som del i deres markedsføring - virker ikke klogt, eftersom det stadig er en stor faktor for dem, at de har inde i folden.

Det er i hvert fald mit syn på det.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes