Emne: Motorhead på Skanderborg? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en yderst veloverstået weekend på skanderborg, godt med muder og dejlig musik af forskellig art og genre, må jeg desværre konstaterede at jeg "missede" motorhead. Var der nogle som så den?
Jeg havde valgt at tage ned og høre de gamle drenge fra Horsens "Pretty Maids" i stedet for da det var deres 25 års juvilæums koncert og det var fantastisk, som at blive "sendt tilbage i tiden" selv under "futur world" til den første koncert jeg oplevede med den i 83-84 stykker i Århus som stor dreng?
Michael
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Efter en yderst veloverstået weekend på skanderborg, godt med muder og dejlig musik af forskellig art og genre, må jeg desværre konstaterede at jeg "missede" motorhead. Var der nogle som så den? |
|
|
Jeg sidder lige og stener over Another Perfect Day, og spekulerer over hvorfor jeg ikke var i Skanderborg i Fredags.
Iflg. anmeldelserne burde man have været der. Lemmy og venner har åbenbart været helt i topform, og når de er det, er der INTET andet rockband i denne verden der når dem til sokkeholderne.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
rattanhuset skrev:
|
Efter en yderst veloverstået weekend på skanderborg, godt med muder og dejlig musik af forskellig art og genre, må jeg desværre konstaterede at jeg "missede" motorhead. Var der nogle som så den?
|
|
|
Jeg sidder lige og stener over Another Perfect Day, og spekulerer over hvorfor jeg ikke var i Skanderborg i Fredags. Iflg. anmeldelserne burde man have været der. Lemmy og venner har åbenbart været helt i topform, og når de er det, er der INTET andet rockband i denne verden der når dem til sokkeholderne.
/vilmann |
|
|
Dit udsagn om "topform" kan man diskuterer. Men når det så er sagt, så må jeg indrømme at det ærger mig at jeg ikke nåede koncerten, men de "overlappede" hinanden, ikke specielt smart af arrangørrende med to bands i samme "ketegori" som overlapper hinanden på forskellige scenere, men sådan var det og derfor nåede jeg det ikke. Det eneste som jeg ved fra deres koncert er at det var HØJT HØJT HØJT!... 
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var desværre ikke på Skanderborg... Var tilgængæld til Metal Town i Göteborg, selvfølgelig for at se Motörhead Fin koncert, dog ikke den bedste Motörhead jeg har været til. Lemmy var desværre blevet forkølet så han var lidt rusten, men Micky D. og Phil Campell gjorde deres for at veje op på det og, som altid med Motörhead, gik jeg derfra med et smil på læben. Tool spillede bagefter men det kunne jeg ikke rigtigt hidse mig op over efter Motörhead så jeg smuttede tilbage til hotellet.
Efter min mening burde Motörhead have headlinet denne dag og ikke et navlepiller band som Tool. Det kan godt være Tool's musik er intilligent og velovervejet, men i min bog kommer de simpelthen aldrig ud af starthullerne. De bygger op til en masse som aldrig indfries...
Motörhead er simpelthen verdens bedste live rock n' roll band.... __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
|
Var desværre ikke på Skanderborg... Var tilgængæld til Metal Town i Göteborg, selvfølgelig for at se Motörhead Fin koncert, dog ikke den bedste Motörhead jeg har været til. Lemmy var desværre blevet forkølet så han var lidt rusten, men Micky D. og Phil Campell gjorde deres for at veje op på det og, som altid med Motörhead, gik jeg derfra med et smil på læben. Tool spillede bagefter men det kunne jeg ikke rigtigt hidse mig op over efter Motörhead så jeg smuttede tilbage til hotellet.
Efter min mening burde Motörhead have headlinet denne dag og ikke et navlepiller band som Tool. Det kan godt være Tool's musik er intilligent og velovervejet, men i min bog kommer de simpelthen aldrig ud af starthullerne. De bygger op til en masse som aldrig indfries...
Motörhead er simpelthen verdens bedste live rock n' roll band....
|
|
|
Tool kender jeg ikke må jeg indrømme, det er nok alderen som gør at jeg er til det "gamle rockere" af forskellige art, iron maiden, pretty maids (kan anbefales) motorhead m.v
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
Motörhead er simpelthen verdens bedste live rock n' roll band.... |
|
|
Amen!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var min første MOtORHEAD koncert,og jeg syntes det var intet mindre end fantastisk.Hvilken energi og spillelyst,og vel nok festivallens ondeste lyd.Hehehe,respekt herfra til de gl.rockere
__________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også min første koncert med hovederne. Vi hørte lidt på Pretty Maids i ca. 20 min., men planen var lagt: Vi skal se Motörhead! Og der, hvor vi stod, var lyden i top, udsigten perfekt og så vidt jeg husker, en af de koncerter hvor regnen blev væk.
Helstøbt, velspillet og tight. Det må være ordene ... for mig en af de bedste på Skanderborg i år, men der skulle nu heller ikke så meget til med tanke på de øvrige navne. D-A-D toppede også!
En ting slog mig: Hvem stod helt foran og var helt vild i varmen over musikken, leveret af disse herrer i 60-års alderen? Teenagere af det smukke køn, såmænd! Endnu engang et bevis på, at dagens klassikere skabt for 30 år siden eller mere, stadig holder og tiltrækker nye fans - selv om det spilles af musikere, der kunne være deres bedsteforældre. Som også Rolling Stones kan det ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he... Jeg havde desværre kun billet til lørdag.. Men flere af rødderne var inde og hre Motorhead, og det skulle have været super godt!
Og ja... D-A-D var som altid i verdensklasse! Absolut et af de fedeste live-bands på kloden hvis man spørger mig! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Også min første koncert med hovederne. Vi hørte lidt på Pretty Maids i ca. 20 min., men planen var lagt: Vi skal se Motörhead! Og der, hvor vi stod, var lyden i top, udsigten perfekt og så vidt jeg husker, en af de koncerter hvor regnen blev væk.
Helstøbt, velspillet og tight. Det må være ordene ... for mig en af de bedste på Skanderborg i år, men der skulle nu heller ikke så meget til med tanke på de øvrige navne. D-A-D toppede også!
En ting slog mig: Hvem stod helt foran og var helt vild i varmen over musikken, leveret af disse herrer i 60-års alderen? Teenagere af det smukke køn, såmænd! Endnu engang et bevis på, at dagens klassikere skabt for 30 år siden eller mere, stadig holder og tiltrækker nye fans - selv om det spilles af musikere, der kunne være deres bedsteforældre. Som også Rolling Stones kan det ... |
|
|
Det er meget sjovt med dine betragtninger omkring det med de gamle navne og teenagerne, det var en tanke som jeg også gjorde mig. Dog synes jeg at det var meget forskelligt hvem der deltog i hvilke koncerter alt efter hvem "navnene" var. Jeg var forbi "shubidua" også, også gamle drenge efterhånden og da synes jeg publikum var meget blandet. Til "Pretty Maids" som så absolut var mit favorit navn i år, synes jeg at der var flest i "den voksne alder" fra 25 og op efter. Så nogle enkelte yngre med langt hård som bare stod og headbangede til rytmerne, men de kunne ikke teksterne som vi andre der har en vis alder på bagen kunne.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
Var desværre ikke på Skanderborg... Var tilgængæld til Metal Town i Göteborg, selvfølgelig for at se Motörhead Fin
koncert, dog ikke den bedste Motörhead jeg har været til. Lemmy var
desværre blevet forkølet så han var lidt rusten, men Micky D. og Phil
Campell gjorde deres for at veje op på det og, som altid med Motörhead,
gik jeg derfra med et smil på læben. Tool spillede bagefter men det
kunne jeg ikke rigtigt hidse mig op over efter Motörhead så jeg
smuttede tilbage til hotellet.
Efter min mening burde Motörhead have headlinet denne dag og ikke et
navlepiller band som Tool. Det kan godt være Tool's musik er
intilligent og velovervejet, men i min bog kommer de simpelthen aldrig
ud af starthullerne. De bygger op til en masse som aldrig
indfries...
Motörhead er simpelthen verdens bedste live rock n' roll band.... |
|
|
Glem ikke Danko Jones der også sparkede røv! Både med sin selvironi og
musikalsk. Han var dagens højdepunkt for mig. På andenpladsen kommer et
par velskænkede, og tiltrængte godnatpints på Bishops Arms.
Jeg nyder bands som Motorhead og Danko Jones der spiller til
reptilhjernen og underlivet, men jeg kan nu også godt lide at få
masseret hjernebarken af mere intellektuelle bands som Opeth og Tool.
For mig var der kun 2 musikalske nitter på Metaltown: latterlige Cradle
of Filth, og så selvfølgelig den grimme dobbeltbooking af Satyricon
overfor Motorhead. Min makker, der ellers er en stor Motorheadfan
missede faktisk den første halve time af Motorhead, for at få sig et
norsk satanfix ovre i "kajskjul 103" (-eller Slagtehus 666, som vi
havde omdøbt den indendørs scene til)
\m/
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|