| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvor mange her der er fan af Iron Maiden men de udgiver snart et nyt album.
A Matter of Life and Death bliver titlen på det. Man kan allerede høre 3 numre fra albummet på deres hjemmeside og efter de første par lyt kan jeg kun sige at jeg glæder mig MEGET.
Forskellen på det nye og de 2 foregående albums er rimeligt stor. Det nye er både meget mere heavy og ikke fyldt med så mange gentagelser af det samme omkvæd igen og igen i numrene som de 2 foregående led meget af.
Brighter then a thousand suns er min favorit ud af de 3 numrene tilgængelige lige pt. Dejligt heavy med et fedt riff.
Det her er RIGTIG Metal, alle de nymodens Metal light bands kan godt pakke sammen, heavy mestrene er tilbage. 
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Albummet skulle være 100% fri for dymanisk kompression og andre masteringteknikker.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg,  og det kan man faktisk os godt høre. Mener jeg hehe, er dog ikke ekspert.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Albummet skulle være 100% fri for dymanisk kompression og andre masteringteknikker.
|
|
|
Javel ja.... hvis de nu også begynder at optage toner under 200 Hz, så begynder det ligne noget
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det har han så ret i. Er noget der irriterer mig ret meget ved Maidens musik men når det kommer til stykket så er musikken FED alligevel. 
Jeg har så både haft de originale udgaver af deres første albums på cd og de nye remasters fra 1998 og der er altså kommer mere på bund på dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker også remasterene, dog så er den generelle amplituden også øget, men jeg har ikke tjekket om den er øget med så meget at der er kompression
Det skal også siges at selv om det er mere bund på remasterene er der langt i fra MEGET bund. Det er nu en gang bare Maidens sound, precis som feks Van Halen har den tørre skarptrommen. Og som du siger, det er musikken der betyder noget.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bunden jeg tænkte på - eller mangel på samme. Jeg har alt op til 89-90 stykker på vinyl, og der er vitterlig ikke meget bund i.
Det er længe siden jeg tabte interessen for Harris & Co, men jeg skal vist nok til koncert en gang i november.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil dog lige sige at efter jeg har lyttet lidt mere på de nye numre så er der vist lidt mere bas end normalt, men kan måske bare være mig der hører forkert.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Jeg har så både haft de originale udgaver af deres første albums på cd og de nye remasters fra 1998 og der er altså kommer mere på bund på dem. |
|
|
Der er bare nul dynamik på remasters og de lyder skrækkeligt.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vi så dybt uenige om. Jeg synes selv at de gamle har en frygtelig lys og tynd lyd hvorimod remasters af dem lyder meget mere naturlige og "rigtige".
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Ved ikke hvor mange her der er fan af Iron Maiden men de udgiver snart et nyt album.
A Matter of Life and Death bliver titlen på det. Man kan allerede høre 3 numre fra albummet på deres hjemmeside og efter de første par lyt kan jeg kun sige at jeg glæder mig MEGET.
Forskellen på det nye og de 2 foregående albums er rimeligt stor. Det nye er både meget mere heavy og ikke fyldt med så mange gentagelser af det samme omkvæd igen og igen i numrene som de 2 foregående led meget af.
Brighter then a thousand suns er min favorit ud af de 3 numrene tilgængelige lige pt. Dejligt heavy med et fedt riff.
Det her er RIGTIG Metal, alle de nymodens Metal light bands kan godt pakke sammen, heavy mestrene er tilbage. 
|
|
|
Uha da det bliver spændende, men det skulle ikke undre mig de når at spytte den ud inden koncerten i Ålborg, så jeg tror at jeg tager den derfra og køber skiven hvis den er noget værd live.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Det er vi så dybt uenige om. Jeg synes selv at de gamle har en frygtelig lys og tynd lyd hvorimod remasters af dem lyder meget mere naturlige og "rigtige".
|
|
|
Remasters fra sidst i 90erne samt de nyeste albums, bl.a. Dance of Death er dynamisk komprimeret. Hvis du foretrækker denne lyd frem for de gamle med fuld dynamik, så bliver du nok frygtelig skuffet over lyden på det nye album.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kørte 'Where Eagles Dare', både orginalen og remasteren igenem Speclab. Programmet egner sig ikke helt til at tjekke om der er kompression, men det jeg kunne se var at der måske er kompression på remasterene, men det er langt derifra så slemt som andre album jeg har set. Lige så sikkert er det at de gamle udgivelsene ikke kom i nærheden af at udnytte headroomet __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke skuffet over lyden på det nye album. Mener faktisk udfra det jeg har hørt at det teknisk set er det bedste album de har lavet de sidste 15 år.
Bare fordi der er en smule kompression på remasters betyder ikke nødvendigvis at de er så meget dårligere. Samlet set så er der altså en del forbedringer i lyden ift de originale, kompression eller ej. Så kan jeg godt leve med en smule kompression.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan kan lyden være tynd??
seriøst..prøve lige at lytte igen
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytte igen? Hvorfor dog det? Mine ører fejler altså intet så ved ikke hvad jeg skulle få ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er da en solid bund. når jeg lytter
og det er bestemt ik en tynd lyd der kommer ud af mine ht.
Hvilket anlæg spiller du på
up the irons
|
| Til top |
|
| |