| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har vi tilgode at høre her ... netop bestilt. Omtalen nævner da også noget folk og jazz inspireret, så mon ikke det er en god blanding. Det tyder Politikens  - anmeldelse jo på.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hej Milu
Jeg sidder lige og hører denne her, blood on the tracks på vinyl, har du den??
Jeg skal helt klart have den du der skriver om. Håber den få's på vinyl.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skulle også være udkommet på vinyl 2lp, ved nogen hvor den kan købes?
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:

Hej Milu
Jeg sidder lige og hører denne her, blood on the tracks på vinyl, har du den??
Jeg skal helt klart have den du der skriver om. Håber den få's på vinyl.
vh. Henrik |
|
|
 Jeg må med skam erkende at jeg har faktisk uhyre lidt fra ham... På trods af at netop sing/songwriters er min favorit musikstil...  7 plader/CD'er er der kun i samlingen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne intet se i ham og hans musik INDTIL jeg fik cd'en Oh Mercy. Den er ældre (1989), men musikalsk særdeles vital og varieret, rigtig flot optaget, og så lyder hans stemme som var han lige udskrevet fra en polyp-operation.
De sidste 2 Time out of Mind, og Love and Theft er også rigtig gode skiver, så efter at have læst de seneste anmeldelser af den sidste er det bare en CD som jeg skal have.
Vh
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kommer på vinyl, men er ikke ude endnu - diversevinyl.com har den til at udkomme på onsdag. I USA udkommer vinylen (og CD'en) i morgen... Jeg hentede cd'en her til formiddag i GUF musik i Vestergade i Kbh. og har lyttet til den lige siden. Om der er rock i Bob? Bestemt, men han er mere afdæmpet end på Love and Theft (2001) og Time Out Of Mind (1997). Tilgengæld svinger han og bandet som meget meget få kan uanset genre. Det er virkelig et super band han har haft med i studiet (det samme band som han i øjeblikket spiller med live). Modern Times har en live-i-studiet-feeling, hvilket giver mening da det er sådan den er indspillet  - Dylan har selv, med stort held, produceret under pseudonymet Jack Frost. Ligenu synes jeg han synger bedre end har nogensinde har gjort. Hans fraseringer er i liga med Frank Sinatra, hvis ikke i en liga over... Der findes dem som ikke kan forlige sig med hans tiltider brægende stemme, men det er holdt på et absolut minimum på Modern Times - ja det er næsten skøn-sang (målt med en dylansk målestok altså  ). Go buy! Og hvis ikke har Love and Theft og Time Out Of Mind så put dem i kurven også. De tre udgør en trilogi og bedre musik er meget svær at opdrive. __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zaka skrev: Den kommer på vinyl, men er ikke ude endnu - diversevinyl.com har den
til at udkomme på onsdag. I USA udkommer vinylen (og CD'en) i morgen... Fineste fine
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umidelbart vil jeg mene at Modern Times er bedre end Love and Theft, men den når ikke helt op på Time Out Of Mind niveau - tiden = flere gennemlytninger kan selvfølgelig ændre dette...
Kanon skive...
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
GizMoe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjældent, at jeg er enige med anmeldere - især når det gælder Bob'en. Jeg har aldrig set det store i Time Out Of Mind, trods utallige gennemlytninger. Kan ikke lade være at citere Michael Gray, der har skrevet 'Song And Dance Man' - det, efter min mening, ultimative Dylan værk:
"This recording won a Grammy because 'Like A Rolling Stone' never did..."
Med 'Modern Times' derimod, er jeg som sagt ganske enig med anmelderne - her, blot et udpluk:
RollingStone Magazine: 5 af 5
BT: 6 af 6
Gaffa: 5 af 6
Sondvenue: 6 af 6
Berlingske: 5 af 6
zaka skrev:
Ligenu synes jeg han synger bedre end har nogensinde har gjort. Hans fraseringer er i liga med Frank Sinatra, hvis ikke i en liga over... Der findes dem som ikke kan forlige sig med hans tiltider brægende stemme, men det er holdt på et absolut minimum på Modern Times - ja det er næsten skøn-sang (målt med en dylansk målestok altså ).
|
|
|
Skøn-sang er ordet!!! Bliver sgu helt rørt. Han KAN jo synge!!! __________________ KABLER!!! Det er ikke ledninger - det er KABLER!!!
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så giver jeg mit besyv med, da jeg for 4 timer siden satte den på for første gang.
Bob rocker ikke - jeg synes ikke man skal kalde det rock, for jeg har musik som rocker meget mere. Jeg tror de øvrige i tråden egentlig er enig heri, men det er svært at sætte en musiketikette på denne cd. Rock er det efter min mening dog ikke.
Hvad hører man så? Man hører en mand med indholdsfulde tekster (dem er jeg ikke kommet til endnu - men jeg kan fornemme at der er ord der er værdifulde at lytte til), og så en musiker der har en meget stor palette at male på: mange stilarter. og udtryk. Og så et medlem af et orkester, som spiller med detaljer og variation og timing så det svinger! Har du teenagere, så prøv at lægge op til en aften hvor far spiller universiel musik! Min cdforretning (ordet klinger alligevel ikke rigtigt vel?) fortalte at ALLE aldersgrupper købte den nye CD - også de unge. Godt de ikke er tabt i tomtpop.
Og da jeg spiller på rimeligt neutralt fødte Diva'er så kan jeg høre, at mixninningen kun på enkelte punkter er lidt ude af balance (han står FOR langt fremme - løsrevet fra sit elskede orkester, og også lidt råt på nogle få numre) men alle andre kan nyde at optagelsen ikke er BOBDYLAN-NONNASAL polyp! WOW for en melding - mest ment til dem der ikke lige er bob dylan. Ikke for at kritisere, men bare en opfordring til rigtig mange til at købe cd'en. Du bliver glad for den - især efter nogle genlytninger. Får du herefter mod på ham (Modern Times er jo rost til skyerne), ja så vil jeg anbefale Oh Mercy som den næste, og derefter de seneste to før Modern Times)
Hvem har vi ellers i dag som Laver High Class rytmisk?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige bestil cd'en på nettet... glæder mig til at få lyttet den igennem  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mit eksemplar i går.
Jo, det er et rigtigt godt album. Sådan et der umiddelbart lyder lige til, fordi musikerne er så hamrende musikalske så de for det til at letflyde. Men fordi der er så mange facetter i den, kryber længere og længere ind, og folder sig ud: der er stor variation på de enkelte nr.
Jeg fandt en site hvor den gennemgås nr. for nr.:
http://enjoyment.independent.co.uk/music/features/article122 1465.ece
God lytning og læsning.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På denne her site brokker Bob sig over moderne cd'ers lydkvalitet! Den er så dårlig, at det intet gør, at musik downloades gratis! Han siger lyden er meget bedre i studiet. Hvad fanden gør de teknikere og cd-producenter?
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=1236142006
Mvh
|
| Til top |
|
| |