| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre sager. Nyder det lige nu, ovenpå en rodet Bethoven nr. 9, er det godt med noget med totat ryg og ryk i.
Min indspilning er en Dorian, med E. Mata og Dallas symf.orc., og jeg er ikke helt tilfreds.
Jeg havde i gamle dage en anden som jeg havde optaget på DAT fra en ven. Jeg tror den var indspillet i starten af 90erne. Den var noget bedre. Gad vide om det var Decca Bernard Haitink, London Philharmonic Orchestra ?
Gode forslag ? Også gerne indspilninger til symf. nr. 8
Lydkvaliteten skal helst være ok. Dvs. den foretrækkes i stereo. Men det er ikke noget krav.
VH Kramer
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb rolig hele æsken med Haitink og Shostakovich (bør kunne findes for no money). Til vinylfans er no 4, 10 og 15 analoge optagelser resten desværre digitalt - men de 3 skal man have.
No 8 er uhyggelig - man er i Leningrad under belejringen. No 11 er også en hård nyser - Rostropovich har lavet en fornem udgave på LSO's eget mærke, Askenahzy gør det fint på Decca med St.Peterburg PO.
ellers Bernstein no 5 - Karajan no 10 - alt med Sanderling, Kondrashin, Mrawinskij.
Glem ikke strygekvartetterne med Emerson eller/og Borodin, violin- cello og klaverkoncerten. Og en megafun Jazzsuiter på Decca med Chailly.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det din erfaring at en sådan samling er billig ?
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
 MDT 57,75£ for en æske med 11 cd'er. Måske kommer de på udsalg i januar. Hos Chrochet kan man søge på æsker der er mange billige. Prøv at de Stereo Studio i Århus de kan være friske.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hælløw!
Check også lige denne her! Mastersonics på min yndlingslabel, og så Eliahu, der i øvrigt også stod for Mahler symfonierne, Also Sprach og en god stribe af Shostakovich. Som en flot nummer 2 tror jeg den burde med om muligt.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvormange strygekvartetter af Shostakovich er det lige os andre dødelige har stående på hylderne?
Nej vel 
Men som en trøst og hvis man er hurtig, så sender svensk tv2 i aften 23.30 "Ugens koncert: Under Orions bælte (2)". For dem der kender hans strygekvartetter så kan jeg nævne at det er nr. 8 sats 2 og nr. 3 sats 2 og 4 de spiller. Og så runder de lige af med 'Polka'
Jeg er solgt - har i nogen gode vinyl-råd ?
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Borodin kvarttetten - Fitzwilliam kvarttetten -
Jeg var længe om at komme igang med kvartetterne - men det er vildt spændende og enormt god musik. Tar man alle kvarttetterne spænder de over hele hans virke.
Good hunting!
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker 
Hvis henholdsvis nr. 3 og 8 er udtryk for tidlig/sen, så tager jeg dem bagfra.
Mvh Jacob - hvis første klassiske indkøb for 20 år siden var Shostakovich's 7. symph.:
Macwerk skrev:
........... uden at kende andre indspildninger, ikke bleg for at anfale audiofile lp-brugere "Melodiya C01693-96" Svetlanov med USSR Staate Symph. Orch. Monster Mums  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen strygekvartetter men et par nye symph'er, en opera, en violin koncert og nogle ballet suites med Maxim Shostakovich ved roret.
Hans 2. violinkoncert med David Oistrakh, Kiril Kondrashin og Moscow State P.O. burde jeg vel næppe gå galt i byen med?
Hvad siger i til sådan et cover:

|
| Til top |
|
| |