Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Julegaven til mig selv! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 December 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Fra min guldmine er der lige sendt omkring 30 fine jazz og klassikere. For at få en ekstra overraskelse til har jeg så lige bestilt lidt ekstra. Også for at vise at guldet ikke altid er dyrt - det behøver ikke at være Decca Wide Band eller RCA Living Stereo. Archiv pladerne er ikke helt billige, men i England koster de mere i £ end disse. Alle plader er M eller NM.

Så her er min ekstra pakke: 

Mozart: Telefunken   Record Number: 641925 - Record Title: Piano Concertos: Nos. 25, K 503 and 14, K 449   Price: $6.00

Mozart: Telefunken   Record Number: 641926 - Record Title: Piano Concertos: Nos. 18, K 456 and 24, K 491   Price: $6.00

Telefunken   Record Number: 641935 - Record Title: Beethoven-Tanze Vol. 1: 24 Menuette-WoO 7, 9, 10   Price: $6.00

Telefunken   Record Number: 641962 - Record Title: Piano Concerto Nr 27 K 595-Nr 5 K 175-Rondo for Piano and Orchestra K 382   Price: $6.00

Telefunken   Record Number: 641996 - Record Title: Beethoven-Tanze Vol. 2: 12 German Dances WoO 8 and 12 Contre Danses WoO 14   Price: $7.00

Telefunken   Record Number: 641997 - Record Title: Beethoven:Lieder Vol 1-Goethe/Gellert and others   Price: $6.00

Telefunken   Record Number: 642082 - Record Title: Beethoven:Lieder Vol 2   Price: $8.00

Telefunken   Record Number: 642130 - Record Title: Beethoven:Lieder Vol 3-Italienische Lieder-others   Price: $8.00

Telefunken   Record Number: 642133 - Record Title: Beethoven:Tanze-Dance Vol 3-Modlinger/Deutche/Landlerische   Price: $5.00

Telefunken   Record Number: 642417 Bartok - Record Title: Violin Sonatas 1921 and 1922   Price: $10.00

Telefunken   Record Number: 635337 – Boccherini - Record Title: Six String Quartets Op 32-w/original Instruments   Price: $16.00

Telefunken   Record Number: 641301 – Berg - Record Title: String Quartet Op 3 and Lyric Suite for String Quartet   Price: $9.00

Archiv   Record Number: 198186 – Bach - Record Title: Suites for Solo Cello Nr 1 in G major and Nr 2 in D minor   Price: $30.00

Archiv   Record Number: 198188 – Bach - Record Title: Suites for Solo Cello Nr 5 in C minor and Nr 6 in D major   Price: $25.00

Erato   Record Number: EPR-15540 – Roussel - Record Title: Le Festin de L'Araignee Op 17 / Petit Suite Op 39   Price: $5.00 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2003 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej SES...

Hvordan kan du blive ved at finde værker, du ikke er bekendt med ?

Og at bestille en overraskelse til sig selv....: "Næææhh nej, nu har har jeg da aldrig. Hvordan kunne du vide det ??...Hooold da op, uuhhadadada det var en overraskelse".....

Ja, ja...GOD JUL til midtfyn.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 December 2003 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
det behøver ikke at være Decca Wide Band eller
RCA Living Stereo.

Nej, man tør jo nærmest ikke tage dem ud af omslaget. Sæt nu
man tabte dem

Er du vimmer for en omgang du har i ordre. Fortæl endelig mere
når du når så langt. Telefunken har jeg ingen af. Kan være man
skal tage en med en dag.

SES, er du kompletist?

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

ja når jeg pakker ud må jeg jo sige - tak ska du ha, det er da alt for meget!

Elsker Telefunken lyd - smukke strygerklange. Mester Kubik - vil på få sekunder præcisere mikroner og opstilling. Var lige ved at købe en doublet det er de 12 cellister fra Berlin PO. der har hygget sig uden resten af orkestret og uden Karajan. Villa Lobos + gospel, blues og McCartney. 12 celloer kan godt sige noget.

Jeg er samler - men har for mange musikinteresser. Næste gang bliver det franske mærker - de er også fine, og franske musikere har deres måde og deres sound. Og så er der Rusland og der er så meget - og det er godt fra dengang hvor deres få glæder var musikken. Sikke musikere og komponister.

Nå - men skal nå at høre meget endnu - og det er jo nemmest når det lige er ved hånden

Man skal aldrig købe en Nottingham - den er billig i indkøb/kvalitet. men den er dyr i drift!!!

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

http://www.speakerscorner.de/Speakerscorner/newsite/E/FMPro? -db=records.fp5&key=33239&-img

Dvorák: Concerto for Violoncello and Orchestra – Pierre Fournier and the Berlin Philharmonic Orchestra conducted by George Szell

Denne fik jeg anbefalet af SES, for at komme i gang med klassisk.....

Prøv den, hvis i skal bruge en gave til jer selv - man forærer den ikke væk. Uhæmmet smukt...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Pierre Fournier igen igen - se Bach i min julegave. Man kan være heldig at finde en 5lp box med ham på DG. De lyder hæderligt godt (Dvorak er der - men ikke SC kvali) - og her viser han hvilke spillemandstalent han var. Starker, Mainardi, Fournier, Nelsova de kunne spille gulvviolin. Starker er der endnu kan nu ikke være ung mere, men ikke mange år siden han indspillede.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 December 2003 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
i England koster de mere i £ end disse.

Hej SES, tænker du over told og moms. Jeg mener bliver du
ikke også flået. De sidste par gange jeg har købt fra us er der
blevet lagt afgift på. Måtte sgu hoste op med sammenlagt 430
inkl. afgifter, vistnok 170 kr., for min Sinatra At The Sands
sealed. Det havde jeg ikke lige regnet med.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes