Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2024 | 05:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vivaldi fans - scor dette tilbud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 12 Maj 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Blå mandag, der dog reddes af at MDT der som sædvanlig fyrer en bestilling af i flot tempo. Masser af smovs. På en af dem tabes kun få af de dyrt erhvervede pund. Vivaldis 12 violinkoncerter La Stravaganza (mindst på højde med de 4 årstider). Channel classics CCS19598, Rachel Podger med sit lille vitale orkester ARTE DEI SUONATORI. Det er blændende Vivaldi spil, og de mange rygter om Channel som meget kompetent (lyd)pladeselskab holder 110% stik.

Dobbeltcd'en koster £9,50 i en kort tid endnu, findes også som sacd men næppe til den pris. En lille ekstra reklame for www.MDT.co.uk priserne er lidt lavere end Amazon og så kommer man ikke til at bestille en boremaskine eller massageapparat - de handler kun med musik. Med fragt koster de fleste fuldpris plader £12 -

Men husk nu Vivaldi. Med ham på spillen + lidt parma, ost, oliven, barolo - så er Toscana flyttet til midtfyn.  

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 12 Maj 2003 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Vivaldis 12 violinkoncerter La Stravaganza (mindst på højde med de 4 årstider). Channel classics CCS19598, Rachel Podger med sit lille vitale orkester ARTE DEI SUONATORI. Det er blændende Vivaldi spil, og de mange rygter om Channel som meget kompetent (lyd)pladeselskab holder 110% stik.


SNIP


Men husk nu Vivaldi. Med ham på spillen + lidt parma, ost, oliven, barolo - så er Toscana flyttet til midtfyn.




Nu er det din skyld at ungerne ikke får mad!
Tilgengæld bliver ostehandleren rig

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej SES

Jeg har lige været inde på MDT´s web side og bestille Vivaldi, glæder mig meget til at høre den. Jeg har ikke den store indsigt i klasisk musik sådet er dejligt med et par tips.



__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
ekko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Blå mandag, der dog reddes af at MDT der som sædvanlig fyrer en bestilling af i flot tempo. Masser af smovs. På en af dem tabes kun få af de dyrt erhvervede pund. Vivaldis 12 violinkoncerter La Stravaganza (mindst på højde med de 4 årstider). Channel classics CCS19598, Rachel Podger med sit lille vitale orkester ARTE DEI SUONATORI. Det er blændende Vivaldi spil, og de mange rygter om Channel som meget kompetent (lyd)pladeselskab holder 110% stik.

Dobbeltcd'en koster £9,50 i en kort tid endnu, findes også som sacd men næppe til den pris. En lille ekstra reklame for www.MDT.co.uk priserne er lidt lavere end Amazon og så kommer man ikke til at bestille en boremaskine eller massageapparat - de handler kun med musik. Med fragt koster de fleste fuldpris plader £12 -

Men husk nu Vivaldi. Med ham på spillen + lidt parma, ost, oliven, barolo - så er Toscana flyttet til midtfyn.  

 

Nå, men så får du din vilje SES. Netop bestilt fra på biblioteket i udgaven fra L'Oiseau-Lyre. Pris 0 kr. Så får kaninen også sine blade i næste uge... :-)



__________________
ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan li' Vivaldi du eje DVD'en Viva Vivaldi fra Arthaus.
DTS, widescreen og Cecilia Bartoli med det levende orkester er totalt tændt !

 

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hmm kære redaktør !! Jeg tror ikke at SES er indehaver af en DVD.alt det snurrerundtlydfraalleverdenshjørnermidtidethele er vist ikke lige ham



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Surrounden bliver faktisk benyttet til at gengive salens karakteristika. Det er simpelthen så snurrelige en optagelse, at selv når salen går amok efter en arie, kan man næsten høre samtlige tilskueres personlige engagement i deres forskellige klappen...

Det stiller dog store krav til ens opsætning !

multikanalGUF

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 13 Maj 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

 Er helt enig i Bartolis og de medvirkendes kvaliteter. Så har man dvd så snap, og vi andre "nøjes" så med cd'en. Den er reneste jomfruolivenolie i øresneglen - og sikkert også i øjnene for dem der nyder slige sager. Når Cecilia har manken krøllet så har hun en forbavsende med Tordendrengen fra Assens  ham der fra tændstikæsken. He He Finn - det varer nu længe før jeg får råd til 5 x gode højttalere!!! Og jeg ville stille en foran fjernsynet - jeg kan ikke høre med øjnene.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

Og jeg ville stille en foran fjernsynet - jeg kan ikke høre med øjnene.

Ja det ville du jo nok.  

I de fleste tilfælde lytter jeg da også dvd musik med tossekassen slukket.

(har forresten hørt om noget der hedder hørebriller  måske en ide til et nyt tweak.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej Finn, du er da lidt af en natteravn.

Jeg kan huske jeg så nogle Hørebriller i HF. eller måske Stereophile?, men det er sørme mange år siden, sidst i `80erne, lidt speciel tweak



__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:

Hej Finn, du er da lidt af en natteravn.

Jeg kan huske jeg så nogle Hørebriller i HF. eller måske Stereophile?, men det er sørme mange år siden, sidst i `80erne, lidt speciel tweak

Findes de i virkeligheden 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Ja, den er go´nok!, men det er mange år siden de blev spottet

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

 Send ideen til Scotland, en naturlig udvidelse af link teknologien, lidt trådlød stereo til brillerne. I omegnen af Struer kan det udvikle sig til ice spectakels, bare de ikke bliver for kreative med hensyn til placering wooferen .
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

 

Vivaldis 12 violinkoncerter La Stravaganza (mindst på højde med de 4 årstider). Channel classics CCS19598, Rachel Podger med sit lille vitale orkester ARTE DEI SUONATORI. Det er blændende Vivaldi spil, og de mange rygter om Channel som meget kompetent (lyd)pladeselskab holder 110% stik.

Dobbeltcd'en koster £9,50 i en kort tid endnu, findes også som sacd men næppe til den pris. En lille ekstra reklame for www.MDT.co.uk priserne er lidt lavere end Amazon og så kommer man ikke til at bestille en boremaskine eller massageapparat - de handler kun med musik. Med fragt koster de fleste fuldpris plader £12 -

Men husk nu Vivaldi. Med ham på spillen + lidt parma, ost, oliven, barolo - så er Toscana flyttet til midtfyn.  

Tager lige denne snart gamle tråd frem igen, denne cd nemlig lyder aldeles fortræffeligt, og nu er hemmeligheden afsløret 1)at jeg altfor sjældent for læst på cd'ens teksthæfte 2) at det ikke er mærkeligt at det er en mesteroptagelse det er nemlig mikrofonens STORE TOMOS Brüel og Kiær der er anvendt. Mester Kurt har ret, alt er med, det samme er realismen, og derfor ikke bare fløde - superplade, stadig en god scoring hos MDT. Channel bliver checket op nu hvis det er normen de bruger B&K så er adskillige kandidater i kataloget der hurtigst muligt i hus.

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Tak SES

Dejligt med inspiration. Bliv ved med det.

Men hvad skal jeg med Toscana på midtfyn, når Vivaldi huserede i Veneto og jeg bor på Sjælland.....

Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Fik den i går, og jeg må indrømme at jeg er imponeret. Det er virkeligt en fremragende indspilning. Tror faktisk det er en af de bedste klassiske indspilninger jeg har hørt.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
Vivaldis 12 violinkoncerter La Stravaganza (mindst på højde med de 4 årstider). Channel classics CCS19598, Rachel Podger med sit lille vitale orkester ARTE DEI SUONATORI. Det er blændende Vivaldi spil, og de mange rygter om Channel som meget kompetent (lyd)pladeselskab holder 110% stik.

Dobbeltcd'en koster £9,50 i en kort tid endnu, findes også som sacd men næppe til den pris. En lille ekstra reklame for www.MDT.co.uk priserne er lidt lavere end Amazon og så kommer man ikke til at bestille en boremaskine eller massageapparat - de handler kun med musik. Med fragt koster de fleste fuldpris plader £12 -

Men husk nu Vivaldi. Med ham på spillen + lidt parma, ost, oliven, barolo - så er Toscana flyttet til midtfyn.  

Tager lige denne snart gamle tråd frem igen, denne cd nemlig lyder aldeles fortræffeligt, og nu er hemmeligheden afsløret 1)at jeg altfor sjældent for læst på cd'ens teksthæfte 2) at det ikke er mærkeligt at det er en mesteroptagelse det er nemlig mikrofonens STORE TOMOS Brüel og Kiær der er anvendt. Mester Kurt har ret, alt er med, det samme er realismen, og derfor ikke bare fløde - superplade, stadig en god scoring hos MDT. Channel bliver checket op nu hvis det er normen de bruger B&K så er adskillige kandidater i kataloget der hurtigst muligt i hus.

He He
Når B&K først én gang er gået under huden på vintage people, så er det sket for altid.
Man vil altid sammenligne alt andet med dem, og man vil gå og spekulere på, hvor godt det kunne have været. De er enere i en tid med masser af femmere.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Det var skam min julegave til mig selv... efter at SES skamløst reklamerede for den i en klassisk tråd, et-aller-andet sted... er selv nybegynder indenfor klassisk musik, men denne CD giver helt klart blod på tanden..

Tak til Fyn herfra.. keep it up!

hilsen
Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

 I am Happy (misforstå mig nu ikke - he he)

Skiven kan høres på udstillingen den 6-7 marts - i det rum med den bedste musik og lyd. Vie Vie - Kibri!!!

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

SES eller KvK kan I anbefale andre optaget af B&K? Jeg er virkeligt imponeret over kvaliteten. Mine Denon One Point recordings lyder jo fuldstændigt vandede ved siden af, og dem syntes jeg da ellers var gode
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes