Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Air (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg fandt lige min gamle skive frem med franske Air's Moon Safari. Meget "mellow", men en fed plade. Jeg har også deres Talkie Walkie album, som kommer ret tæt på deres debut. Men er der nogen herinde, som kan anbefale mig nogle andre artister med (nogenlunde) samme lyd som Air?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 December 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv kæmpefan af Air!! Lækker 'mellow' musik. Der er et band der er derhenad.Et canadisk band der hedder 'The Hermit'.De har så vidt vides kun lavet et enkelt album.The Hermit: 'Wonderment'.De har også en go' kvindelig sanger,og er vist meget inspirerede af netop Air

Jeg er ikke så vild med 'Talkie Walkie',men derimod kan jeg rigtigt godt li' musikken fra før 'Moon Safari',som iøvrigt er et kongealbum,fra start til slut

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg er selv kæmpefan af Air!! Lækker 'mellow' musik. Der er et band der er derhenad.Et canadisk band der hedder 'The Hermit'.De har så vidt vides kun lavet et enkelt album.The Hermit: 'Wonderment'.De har også en go' kvindelig sanger,og er vist meget inspirerede af netop Air

Jeg er ikke så vild med 'Talkie Walkie',men derimod kan jeg rigtigt godt li' musikken fra før 'Moon Safari',som iøvrigt er et kongealbum,fra start til slut

Hej Tante Berg.

Jeg var ved at være lidt urolig - troede kun, det var mig, som havde en lille svaghed for Air herinde - men jeg tog fejl!

Jeg vil lige tjekke "The Hermit". Men er der virkelig ingen andre, som bare har nogenlunde samme lyd som Air? Men det er måske en ret unik lyd, Air er i besiddelse af. Nok derfor der ikke er så mange, som lyder ligesom dem...

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Du kunne tage et kig på Bent: Programmed To Love. Ikke helt så "analogt" som Air, men stemningen er derhenad. Et rigtig godt album faktisk.

/Mirland

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også at Air er fremragende, rolig men opfindsom musik. Jeg er helt tosset med Kelly Watch the Starts og Sexy Boy fra Moon Safari albummet, men hele pladen er god. De andre albums er ikke lige så friske og opfindsomme, men de er gode alligevel. Mon ikke Røyksopp kan siges at minde om Air? Jeg kan i hvert fald osse godt lide dem. De er norske, og jeg har kun deres debutalbum fra 2001, som skulle være langt det bedste af de 2, de har lavet.

Dallaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 December 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Prøv Zero 7. De har et lydbilde som til tider kan minne om Air.

Jeg så forresten Air live for noen år siden. En fantastisk opplevelse. De spilte alt live på scenen med gitar, bass, trommer osv.! :)

Du kan jo også ta en titt på denn linken:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql= 11:usuj6j5871q0

Har ikke hørt noen av de som er nevnt under "similar artists", bortsett bra tidligere nevnte Bent. "Programmed to Love" er for øvrig et trivelig album!

Til top Vis Dallaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dallaz

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Som Dallaz så rigtigt siger så er Zero 7 noget du absolut bliver nødt til at høre hvis du er til Air. Jeg vil citere direkte fra artiklen om Zero 7 på Wikipedia: "Zero 7 are sometimes viewed as the British counterpart to the French downtempo group Air."
Jeg vil helt klart anbefale at du starter med deres album fra 2004 der hedder When It Falls.

Kigger man på linket til allmusic som under similar artists, er der en del rigtig fede bands ( i hvert fald dem jeg kender). Massive Attack, Nightmares on Wax, Radiohead, Boards of Canada, Morcheeba er alle rigtig gode, men kommer ikke helt så tæt på Airs stil som Zero 7.

God jul
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jule godterne folkens - godt arbejde! Men der må da godt komme flere bud :)

Jeg vil dykke ned i de omtalte materialer. Dog kender jeg allerede Massive Attack og Radiohead til hudløshed, men de er tilgengæld også ret geniale (måske hvis man ser bort fra 100th Window, som er "god").

God Jul.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 23 December 2006 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Personligt er jeg helt vild med Alone in Kyoto (som også findes på lydsporet til Lost in Translation).

Har du prøvet at søge på Air hos Pandora?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Air........har I lagt mærke til hvor meget DR bruger Air i deres underlægningsmusik?Især i dokumentar programmer og 'Kontant' og 'Pengemagasinet'.Med go' effekt....Der er noget 'dybt' i Air,eller noget grundlæggende i det hele taget,som Air har ramt i solar plexus.Det er godt gået

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Må jeg anbefale Kruder Dorfmeister: The K&D Sessions:

Der blev nævnt underlægningsmusik før, og jeg er ret overbevist om at dette album er det mest brugte de sidste 5 år, ikke kun i DK, men især på BBC mv.

Albummet er mere rytmisk end Air, men fremragende med en suveræn stemning. Får iøvrigt (fortjent) 5 ud af 5 stjerner på Allmusic.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Personligt er jeg helt vild med Alone in Kyoto (som også findes på lydsporet til Lost in Translation).

Har du prøvet at søge på Air hos Pandora?

Hej Krenzler.

Ja Alone in Kyoto er helt suveræn. Utroligt at de kan få så meget stemning med på dette nummer + at det passer som hånd i handske til filmen, som i øvrigt er god!

Desværre er mit abonnement udløbet hos Pandora (fik 3 mdr gratis v. køb af min SB). Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bare tager sig sammen, og giver os europæere muligheden for at bruge denne fantastiske tjeneste! . Kender du til andre lignende tjenester for os borgere i EU?

Tante Berg skrev:
Med hensyn til Air........har I lagt mærke til hvor meget DR bruger Air i deres underlægningsmisik?Især i dokumentar programmer og 'Kontant' og 'Pengemagasinet'.Med go' effekt....Der er noget 'dybt' i Air,eller noget grundlæggende i det hele taget,som Air har ramt i solar plexus.Det er godt gået

Ja, Air er noget helt specielt. Ved første gennemlytning lyder det meget simpelt og lige til, men der er oceaner af melodiske lag ved deres musik. I hvert fald på Moon Safari.

Thomas Sillesen skrev:

Må jeg anbefale Kruder Dorfmeister: The K&D Sessions:

Der blev nævnt underlægningsmusik før, og jeg er ret overbevist om at dette album er det mest brugte de sidste 5 år, ikke kun i DK, men især på BBC mv.

Albummet er mere rytmisk end Air, men fremragende med en suveræn stemning. Får iøvrigt (fortjent) 5 ud af 5 stjerner på Allmusic.

Hej Thomas

Det lyder meget interessant. Det vil jeg lige tjekke ud. Mange tak.

Og glædelig jul til jer alle

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 23 December 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ja Alone in Kyoto er helt suveræn. Utroligt at de kan få så meget
stemning med på dette nummer + at det passer som hånd i handske til
filmen, som i øvrigt er god!

Den er ikke bare god, den er ren magi! Tæt på at være min yndlingsfilm (hvis noget sådant findes).

AM-E skrev:
Kender du til andre lignende tjenester for os borgere i EU?

Nej desværre...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Check evt. 'LateNightTales - AIR' som er en compilation af dem selv, med deres største inspirationer. Har lige købt den i dag og den er super god.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg genopliver lige denne tråd.Jeg sidder og hører den nyeste Air-'Pocket Symphony'.Det er godt nok en FEEEEEEED skive.Til fans af Air og andre der ikke kender Air endnu,tjek denne cd ud!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes