| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet lidt nysgerrig på hvorfor der er udgivet lp'er,hvor selve vinylen er hhv blå,gul eller rød.Og sikkert andre farver. Jeg har set noget Gasolin på qxl,i de omtalte farver.Hvorfor er vinylen ikke bare sort?Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er,andet end farven....? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næppe andet end farven!
Også ret spektakulær, har selv hygget mig meget med Depeche Mode i alskens farver  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk:Øv,det var en kedelig forklaring.......Jeg har jo bemærket mig at nogle mennesker nærmest med stolthed viser mig deres røde lp med hvad ved jeg.Jeg har selv en enkelt som ikke har noget decideret cover,men billede af kunstneren er trykt på selve vinylen.Det er kun kilde til irritation,da jeg ikke er sikker på hvem det er(måske Neil Sedaka....?) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at scan det ind 
Jamen SKAL der være anden forklaring, end at det er fedt at se på. Jeg har kun en CD fætter, og jeg kan da godt en gang imellem misunde pladespillerfolket deres glæder med de smukke covers og de om muligt endnu mere spektakulære kulærte skiver kultur  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre hverken digi-cam eller scanner.Men det er totalt glitter og '70-er på billedet  Og nej,jeg tror ikke at det er Gary Glitter
Jeg er først kommet med på vinyl-vognen i sommer.Så det er aldrig for sent __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 100% overbevist om at farven kun er en imponator effekt, jeg har en del farvede vinyler, hvid, grøn, gul, beige, rød, transperant osv. Har også et par billedevinyler med bla. King Diamond - Consiracy, Bob Marley and the Wailers og en del af mine elektroniske sager er også billede vinyler :)
__________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kulørte plader har vist primært været anvendt til special-versioner o.l, det ville forklare ejer-glæden. Jeg har dog selv en gængs Tori Amos med kulør, så med tiden er det nok bare blevet til en slags gimmick.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid fået at vide at de farvede vinyler - er gamle vinyler som er blevet genbrugt og tilsat farve !
Om det passer kan jeg ikke sige ....!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan prøve at tage nogle billeder en gang ved lejlighed :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Jeg har altid fået at vide at de farvede vinyler - er gamle vinyler som er blevet genbrugt og tilsat farve ! |
|
|
Jeg har så hørt at de kulørte plader skulle være af dårligere kvalitet, så der er måske noget om det.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input.....så kan jeg komme på job idag og atter 'imponere' med mit vid(hahaha)  Jeg havde på fornemmelsen at der ikke var forskel på lyd,eller andet markant.Det er for at kunne imponere,eller for at ejerene kan føle noget specielt ved en fx gul vinyl-skive.Det var rart at få på plads  Så foretrækker jeg faktisk sort.Hvis jeg vil høre nr 2 på en lp,så er det lidt svært at se på fx en gul vinylskive.Sort,der kan man nemmere se adskillelsen mellem numrene __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Jeg har altid fået at vide at de farvede vinyler - er gamle vinyler som er blevet genbrugt og tilsat farve !
|
|
|
Næpppe ... jeg har en helt hvid LP - 180g på jomfruvinyl (direkte skåret). Hvordan vil du gøre sort vinyl farvet? 
Men jeg har til gengæld også været ude for sorte LP'er med enkelte papirstumper midt i rillen! Helt afgjort genbrug.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim P skrev:Jeg har så hørt at de kulørte plader skulle være af dårligere kvalitet, så der er måske noget om det.
Enig.Jeg synes at de farvede vinyl'er generelt fornemmes lette og bøjelige.Det er ikke 180 grams,slet ikke.Lige med undtagelse af de hvide,direkte skårede lp'er..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
king skrev:
|
|
|
|
Næpppe ... jeg har en helt hvid LP - 180g på jomfruvinyl (direkte skåret). Hvordan vil du gøre sort vinyl farvet? 
Men jeg har til gengæld også været ude for sorte LP'er med enkelte papirstumper midt i rillen! Helt afgjort genbrug.
|
|
|
Jan - nu skrev jeg jo også at jeg ikke var sikker !
Men hvis du ved det - så må vi jo tro på dine ord 
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
|
|
|
det er nu ikke rigtigt, da alle dem, jeg har (*), er udkommet på samme tid som de 'almindelige sorte udgaver'.
for mig at se, er der bare tale om special udgaver, der fungerer som samleobjekter...
\ulrik
* vel omkring 50-100 styk om man tæller dem med tryk af fx. bandet med, hovedsageligt med depeche mode og duran duran. __________________
film
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort skrev:
king skrev:
|
|
|
|
det er nu ikke rigtigt, da alle dem, jeg har (*), er udkommet på samme tid som de 'almindelige sorte udgaver'.
\ulrik
* vel omkring 50-100 styk om man tæller dem med tryk af fx. bandet med, hovedsageligt med depeche mode og duran duran.
|
|
|
Tidspunktet for udgivelsen har vel næppe med at gøre, om skidtet materialet er presset af er genbrugt
Det er jo ikke gamle udgivelser, der er blevet malet...  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|